Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Lot MH370 Malaysia Airlines pozostawił „złe ścieżki” przed zniknięciem

Nowe badania wykazały, że pilot niefortunnego samolotu Malezyjskich Linii Lotniczych MH370 wykonał serię celowych zakrętów i zmian prędkości, aby uniknąć wykrycia, zanim samolot zatonął na Oceanie Indyjskim.

Inżynier kosmiczny Richard Godfrey, który spędził lata na badaniu zniknięcia samolotu w 2014 roku, powiedział Jego badania Proponowany pilot Zuhari Ahmed Shah obrał „starannie zaplanowaną” trasę lotu, aby uniknąć „dawania jasnego wyobrażenia o tym, dokąd zmierza”.

Boeing 777 z 239 osobami na pokładzie, w tym sześcioma Australijczykami, w tajemniczy sposób zniknął z radaru po starcie z międzynarodowego lotniska w Kuala Lumpur zmierzającego do Pekinu.

Samolot zboczył z planowanej trasy lotu i zawrócił przez Półwysep Malajski i Cieśninę Malakka, zanim zniknął.

Godfrey powiedział, że końcowe ruchy samolotu można odwzorować za pomocą danych ze słabego rozprzestrzeniania się sygnału (WSPR), globalnej sieci sygnałów radiowych, które mogą śledzić ruchy samolotów przelatujących przez sygnały i wypuszczać niewidoczne „elektroniczne przewody sterujące”.

Związane z: Australia zainstalowała w dzikiej teorii MH370

Związane z: Połączenia w celu ponownego wyszukania MH370

„WSPR jest jak zestaw potykaczy lub laserów, ale działa we wszystkich kierunkach na horyzoncie do drugiej strony globu” – powiedział Godfrey w swoim raporcie.

Jego badania wykazały, że MH370 przeciął osiem z tych „przewodów wyzwalających” podczas lotu nad Oceanem Indyjskim, co jest zgodne z wcześniejszymi badaniami toru lotu samolotu.

Chociaż śledzenie poszczególnych samolotów za pomocą tripwires może być trudne, ponieważ często są one przecinane w zatłoczonej przestrzeni powietrznej, Godfrey powiedział, że jeśli władze połączą dane WSPR z dźwiękami telefonu satelitarnego w kokpicie, można skupić się na dokładnej lokalizacji brakującego samolotu.

„Oba systemy zostały zaprojektowane w innym celu niż wykrywanie, identyfikacja i lokalizacja samolotów” – powiedział pan Godfrey.

Jednak … oba systemy mogą być używane razem do wykrywania, identyfikacji i lokalizacji MH370 podczas jego lotu na południowy Ocean Indyjski.

READ  Stany Zjednoczone stawiają żołnierzy w pogotowiu przed ich rozmieszczeniem

Żaden system nie jest idealny do tego zadania, ale razem mogą dobrze działać.

Być może pilot próbował uniknąć pozostawiania wskazówek

Analiza Godfreya wskazuje na miejsce spoczynku w południowo-zachodniej Australii, w pobliżu wyimaginowanej linii zwanej „Siódmym Łukiem”.

Jego badania dotyczyły pozornej ścieżki samolotu nad Oceanem Indyjskim po okrążeniu Indonezji.

Chociaż przyczyna zniknięcia samolotu nie została jeszcze ustalona, ​​wielu uważa, że ​​winę ponosi pilot. Wydaje się, że badania Godfreya dodają wagi tej teorii.

„Pilot MH370 generalnie unikał oficjalnych tras lotów od godziny 18:00 UTC (2:00 czasu PDT), ale korzystał z punktów pośrednich do przemieszczania się na nieoficjalnych trasach lotów w Cieśninie Malakka, wokół Sumatry i po drugiej stronie południowego Oceanu Indyjskiego” – powiedział Godfrey.

Trasa lotu biegnie wzdłuż wybrzeża Sumatry i leci w pobliżu lotniska Banda Aceh.

„Wygląda na to, że pilot był świadomy godzin pracy radaru Sabang i Lhokseumawe oraz że w weekendową noc, w czasach niewielkiego międzynarodowego napięcia, systemy radarowe nie będą działać”.

Powiedział jednak, że zmiana prędkości i ruchu samolotu zdawała się wskazywać, że próbuje on uniknąć pozostawiania wskazówek co do celu.

„Pilot unikał również dawania jasnego wyobrażenia o tym, dokąd zmierza, używając trajektorii walki z licznymi zmianami kierunku” – powiedział.

„Te zmiany kursu obejmowały Wyspy Andamańskie, w kierunku RPA, w kierunku Jawy, około 2 stopnie na południe i 92 stopnie na wschód (gdzie FIR spotykają się w Dżakarcie, Kolombo i Melbourne) oraz w kierunku Wysp Kokosowych” – powiedział.

Po wyjściu z zasięgu wszystkich innych statków powietrznych, o godzinie 20.30 UTC (4.30 czasu PDT), pilot zmienił kurs i skierował się na południe.

„Wydaje się, że trasa lotu została starannie zaplanowana”.

Jeśli chodzi o wahania prędkości, pan Godfrey powiedział, że „przekroczył standard … oczekiwany, jeśli samolot działa zgodnie z harmonogramem prędkości, takim jak rejsy dalekiego zasięgu (LRC) lub rejsy maksymalne (MRC)”.

READ  Ambasador Ukrainy przy ONZ Siergiej Kisletsja potępia w Radzie Bezpieczeństwa swojego rosyjskiego odpowiednika Wasilija Nebenzię

„Poziom szczegółowości w planowaniu oznacza sposób myślenia, w którym możesz chcieć zobaczyć ten złożony plan poprawnie wykonany do końca” – powiedział.

Wyszukiwania są puste w tajemniczym zniknięciu

Poszukiwanie zaginionego MH370 jest najdroższe w historii lotnictwa, ponieważ dwa poszukiwania na dużą skalę okazały się puste.

Australijskie Biuro Bezpieczeństwa Transportu (ATSB) przeszukało 200 milionów dolarów za MH370 na 120000 kilometrów kwadratowych dna Oceanu Indyjskiego, używając sonaru o wysokiej rozdzielczości w latach 2014-2017.

Drugie badanie sponsorowane przez rząd Malezji również było bezowocne.

W swoim raporcie końcowym ATSB zidentyfikowała obszar mniejszy niż 25 000 kilometrów kwadratowych, „który ma największy potencjał do pokrywania MH370”.

Nie znaleziono śladu samego samolotu, ale 33 szczątki – potwierdzone lub prawdopodobnie pochodzące z MH370 – zostały odkryte na Mauritiusie, Madagaskarze, Tanzanii i Afryce Południowej.

Pojawiły się wezwania do trzeciego poszukiwania samolotu, w tym przez Petera Foleya, byłego dyrektora badań w ATSB, który Niedawno zasugerował obszar poszukiwań 70 mil morskich po obu stronach obszaru docelowego, Która słynie z głębokich dolin dna oceanicznego i podwodnych gór.