Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Loty Garuda z hubów do Perth, Melbourne – i Sydney mogą być następne

Garuda Indonesia może wycofać wszystkie loty do Australii, ponieważ walcząca linia lotnicza „kurczy się, by przetrwać” po stracie 2,5 miliarda dolarów.

Narodowy przewoźnik Indonezji potwierdził, że usunie Melbourne i Perth ze swojej międzynarodowej sieci, a trasa Sydney-Dżakarta jest w trakcie oceny, mówi dyrektor generalny Garuda, Irfan Setiaputra.

„Od przyszłego miesiąca zatrzymamy Melbourne i Perth”, powiedział Setiaputra parlamentowi Indonezji w tym tygodniu, opisując środki linii lotniczej przed proponowaną restrukturyzacją w ramach pięcioletniego biznesplanu, który może spowodować wzrost floty o 50%, aktywa sprzedane i spadek liczby pracowników.

„Uważnie monitorujemy trzy trasy: Dżakarta-Amsterdam, Dżakarta-Kuala Lumpur i Dżakarta-Sydney” – dodał.

Jeśli Garuda całkowicie wycofa się z rynku australijskiego, linia Qantas w Sydney-Dżakarcie będzie jedynym bezpośrednim lotem między Australią a stolicą Indonezji.

Członek SkyTeam zwrócił już 20 samolotów firmom czarterowym i jest… Rozważ anulowanie zamówień Dla nowego Airbusa A330neo i Flota Boeingów 777-300ER zmniejszona o połowę.

Ze 142-osobowej floty Garuda „chcemy odzyskać 101 samolotów, ale to zajmie trochę czasu. Proces negocjacji nie jest łatwy” – powiedział komisji parlamentarnej Donny Oscaria, wiceprezes wykonawczy linii lotniczych.

Przed pandemią Garuda miał najwyższy stosunek kosztów do przychodów z leasingu samolotów wśród linii lotniczych na całym świecie: 90% floty grupy zostało wydzierżawionych w 2019 r., pozostawiając linię lotniczą zagrożoną, a wiele samolotów uziemionych.

Pięcioletni biznesplan Garudy opiera się na flocie 66 samolotów

Podobno indonezyjski rząd rozważa kilka opcji dla Garudy, od wsparcia wysiłków na rzecz ponownego uruchomienia w obliczu zadłużenia 6,5 ​​miliarda dolarów, po zobaczenie, jak 72-letnia linia lotnicza stała się tylko krajowym przewoźnikiem, i umożliwienie jej upadku i zastąpienia. Nowy przewoźnik państwowy lub prywatny.