Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Martin ostrzega, że ​​wyścigi motocyklowe mogą stać się „wielką katastrofą” w 2024 roku

Martin ostrzega, że ​​wyścigi motocyklowe mogą stać się „wielką katastrofą” w 2024 roku

Przepisy dotyczące ciśnienia w oponach MotoGP już kosztują go „prawdziwe wyścigi”, a w 2024 roku mogą być jeszcze większą „katastrofą”, mówi pretendent do tytułu Jorge Martin.

Monitorowanie ciśnienia w oponach, które zostało wprowadzone w połowie sezonu, zostało wprowadzone ze względów bezpieczeństwa, aby zmniejszyć ryzyko awarii na skutek niskiego ciśnienia – ale nie cieszyło się zbyt dużą popularnością wśród rowerzystów.

Sprawa powtórzyła się po wyścigu na torze Sepang, gdzie Martin stwierdził, że jego presja do przodu „oszalała”, gdy na starcie spadł na czwarte miejsce i musiał o to walczyć.

„Spodziewaliśmy się, że będziemy pierwsi lub drudzy, a ja byłem czwarty. Wszystko było bardzo skomplikowane” – powiedział Martin, sugerując, że jego problemy wynikały po prostu z tego, że on i zespół Pramac nie mogli poprawnie odgadnąć charakteru jego wyścigu.

Motocyklistów zachęca się do rozpoczynania jazdy przy wyższym ciśnieniu, jeśli nie spodziewają się, że wpadną za bardzo w strumienie powietrza innych osób (a tym samym nie otrzymają ciepła, które podnosi ciśnienie w oponach), ale przy niższym ciśnieniu, jeśli oczekują czystego powietrza, aby nie spaść niezgodne z regulaminem.

„To niefortunne, że z powodu tych przepisów nie możemy jeździć na 100%, to niefortunne.

„Nie wiem, jak to powiedzieć, ale myślę, że taka zasada – muszą trochę zrozumieć z naszej strony i spróbować ją zastosować [the minimum pressure, currently at a default 1.87 bar] minimum. Bo ostatecznie nie widzimy prawdziwych wyścigów. Widzimy, jak wyścigi techniczne.

„Ponieważ jeśli technik ustawi niewłaściwe ciśnienie w oponach, nie będę w stanie naciskać i nie będę w stanie pokazać swojego potencjału”.

Opinię Martina podzielił jego dobry przyjaciel Aleix Espargaro, który skrytykował ten przepis jako „straszny” i podkreślił również, pod jaką presją znajdują się inżynierowie na torze.

READ  Premier League 2021, trener Tottenhamu Nuno Espirito Santo zwolniony, Tottenham, Premier League, wyniki, aktualności, najnowsze

„Nie możesz sobie wyobrazić poziomu niepokoju, jaki odczuwają inżynierowie” – powiedział Espargaro, który ostatnim razem został pierwszym zawodnikiem, który podczas ostatniego wyścigu w Tajlandii otrzymał karę czasową związaną z ciśnieniem w oponach. „Mój inżynier o tym wie, jeśli tak [the front tyre pressure] Naprawdę wysoko, a ja nie mogę jeździć, więc jest bardzo zdenerwowany, bo denerwuje się, jeśli popełni błąd, bo wtedy nie będę mógł jeździć.

„Ale jednocześnie istnieje duża presja, ponieważ jest duża fabryka, za którą stoi wiele ludzi. Jeśli popełnimy błąd i otrzymamy karę, wszyscy są wściekli, szefowie są wściekli”.

Espargaro powiedział, że był „bardzo zaangażowany” w wybór standardowego ciśnienia w oponach wraz ze swoim szefem załogi Antonio Jimenezem i innymi inżynierami.

„Do ostatniej minuty, kiedy gramy, wskaźnik wzrósł o 0,02… ale nawet jeśli tak jest [the starting pressure] Idealnie, najlepiej na torze. Jeśli jestem w przeciągu, jestem sam lub mam problem z hamulcami, wszystko może się zmienić. Więc… dla mnie to koszmar.”

Brat Espargaro, Pol, choć na zewnątrz mniej krytyczny wobec przepisu, przyznał, że ogranicza to zdolność zawodników do wyprzedzania po wyścigu, w którym wydawało się, że jego przednia opona „za chwilę eksploduje”, gdy dogonił kolegę z zespołu Tech3 Gas Gas Augusto Fernandeza.

Jednak dla Martina, który otrzymał już ostrzeżenie dotyczące ciśnienia w oponach po Tajlandii i w związku z tym grozi mu kara, największym zmartwieniem nadal pozostaje rok 2024.

Dzieje się tak dlatego, że MotoGP zasygnalizowała, że ​​w przyszłym roku nie będzie żadnych pouczeń za pierwsze wykroczenie, ponieważ postawiła sobie za cel traktowanie regulacji ciśnienia w oponach jak wszystkich innych przepisów technicznych – co oznacza, że ​​naruszenie będzie skutkować dyskwalifikacją z wyścigu.

„No cóż, w tym roku tak będzie, ale myślę, że w przyszłym będzie to pierwszy raz [offence] Wypadłeś z wyścigu.

READ  Czas rozpoczęcia, wyniki, wyniki końcowe, najważniejsze wydarzenia i wiadomości z 13 dnia

„Myślę więc, że w pewnym sensie rujnują styl wyścigów. Muszą coś zrobić, bo przyszły rok będzie wielką katastrofą”.