Popyt na eko-kemping i karawaning nie słabnie w Australii Południowej, ponieważ w Port MacDonnell i Penola powstają dwa nowe tereny pod inwestycje.
główne punkty:
- Glamping wciąż zyskuje na popularności w całej regionalnej Australii Południowej
- Powstają dwa nowe campingi w Penoli i Port MacDonnell
- Młoda grupa demograficzna coraz częściej zabierała obozy i karawany
Operator parku wakacyjnego na południowym wschodzie twierdzi, że rośnie popularność eko-namiotów i „luksusowego kempingu” w całym regionie, z dwoma nowymi terenami pod inwestycje w Port McDonnell i Pinola.
Około 90 procent przyczep kempingowych i kempingów odbywa się w regionach, w których przemysł generuje około 689 milionów dolarów rocznie, zapewniając znaczące wsparcie finansowe dla obszarów regionalnych.
Stephen Moinard, właściciel Kunwara Bush Holiday Park, mówi, że w 2015 roku zainstalował na swoim terenie 20 stref eko-namiotów i odnotowywał 25-procentowy wzrost rocznie, przed pandemią.
Teraz, dzięki dotacji z Departamentu Środowiska i Wody, pan Moignard planuje zbudować kolejne 20 namiotów w nowym miejscu w Dingley Dell, niedaleko Port MacDonnell.
Pan Moignard mówi, że doświadczenie „glampingu” jest popularne, ponieważ odwiedzający mogą cieszyć się kempingiem bez konieczności rezygnowania z udogodnień.
„Jeśli ozdobisz go ogrzewaniem, klimatyzacją, kocami elektrycznymi, czajnikami, grzejnikami i stołami piknikowymi na świeżym powietrzu, ludzie będą mogli cieszyć się kempingiem bez konieczności posiadania wiedzy na temat biwakowania lub rozkładania namiotu” – powiedział.
„Istnieje mniejsze ryzyko niż samotne biwakowanie, ponieważ możesz zostać zmieciony przez wiatr lub deszcz i nie dobrze się bawić.
Ale to nie tylko ludzie, którzy są nowicjuszami w kempingu wybierającym się na wzgórza.
„Mamy wielu doświadczonych wczasowiczów i ludzi z przyczep kempingowych, którzy przyjeżdżają i zatrzymują się na naszych luksusowych kempingach, ponieważ nie muszą się rozpakowywać”, powiedział Moinard.
„Jest po prostu wygodny i trochę inny.
„Możesz zobaczyć niebo, obudzić się przez ptaki. I czujesz się trochę bliżej natury”.
Mniej inwestycji kapitałowych
Pan Moignard powiedział, że luksusowe namioty są również bardziej opłacalne w konfiguracji niż tradycyjne zakwaterowanie.
„Ustawienie kabiny kosztowało nas około pięciu do dziesięciu tysięcy dolarów… w porównaniu z 80 000 do 90 000 dolarów za ustawienie kabiny.
„Dostajesz dwa lata życia z każdego z nich i być może będziesz musiał wymieniać płótno co dwa lata, wszystko inne, co możesz zachować”.
Mówi, że te eko-namioty są bardziej przyjazne dla środowiska.
„Kabiny nie są tak naprawdę zdejmowane. Po ustawieniu są dość trwałe.
„Podczas gdy luksusowe namioty możesz je przenieść, możesz przywrócić środowisko do obecnego stanu, jeśli zdecydujesz się je przenieść”.
dynamicznie rozwijający się przemysł
Kemping i karawaning przeżywają w ostatnich latach boom, powiedziała dyrektor generalna SA Parks Fiona Williams, a wczasowicze spędzili na kempingu 4,6 miliona nocy w zeszłym roku.
Powiedziała, że kempingi i przyczepy kempingowe są obecnie numerem jeden na nocne wycieczki w Australii Południowej, ponieważ branża widzi zmianę w kierunku młodszej grupy demograficznej.
„Ludzie myślą o przyczepach kempingowych i kempingach i myślą o nomadach, ale odkryliśmy, że największa liczba podróży to w rzeczywistości rynek 30-44”.
Pani Williams powiedziała, że koronawirus zwiększył popularność podróży między krajami i w ich obrębie do obszarów o dużej liczbie osób przebywających na kempingach i kempingach.
„Po raz pierwszy w zeszłym roku odbyliśmy 1,3 miliona podróży przyczepami kempingowymi i kamperami w Australii Południowej” – powiedziała.
„To ogromny rynek i wnosi duży wkład w gospodarkę lokalnych gości w Australii Południowej”.
Pani Williams powiedziała, że branża przyczep kempingowych i kempingów pozostaje niezmiennie silna po zamknięciu granic COVID i nadal się rozwija.
„To, co widzieliśmy podczas COVID, było oczywiście ogromnym zapotrzebowaniem na wyjście na obszary i korzystanie z parkingów dla przyczep kempingowych, przyczep kempingowych i produktów kempingowych” – powiedziała.
„Historycznie widzieliśmy, że nawet pomimo wcześniejszych wstrząsów gospodarczych i społecznych sektor kempingów był dość odporny”.
„Myślę, że to dlatego, że w parku jest cała masa różnych opcji i punktów cenowych”.
Williams wierzy, że popularność flamingów będzie nadal rosła, ponieważ stanowi „romantyczne” wprowadzenie do przyczep kempingowych, kempingów i „wspaniałego pleneru”.
„To sposób na poznanie natury bez rezygnacji z małych luksusów, które ludzie kochają na wakacjach”.
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
Narodowy Bank Zjednoczonych Emiratów Arabskich stwierdził, że poniedziałkowa przerwa w świadczeniu usług, która dotknęła klientów, nie była cyberatakiem
Stopy procentowe w Polsce są stabilne; Nowe prognozy gospodarcze są zgodne z oczekiwaniami Artykuły
Ekspert ds. kredytów hipotecznych Mark Burris odpowiada na pytanie nurtujące każdego właściciela domu