Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Nowy pojazd elektryczny pochodzi z nieoczekiwanego źródła

Nowy pojazd elektryczny pochodzi z nieoczekiwanego źródła

Prawie każdy producent samochodów przygotowuje się do wprowadzenia na rynek pojazdu elektrycznego, ale ten nowy SUV o zerowej emisji stanowi radykalną zmianę kierunku dla marki znanej z dużych SUV-ów.

Wprowadzenie Jeepa Avengera do Europy wyznacza początek kolejnego etapu elektryfikacji marki Jeep – fali BEV – w ramach której do 2025 r. na rynek trafią cztery w pełni elektryczne pojazdy. Do końca 2030 r. wartość Marka Jeep wzrośnie, a sprzedaż w Europie będzie w 100% w pełni elektryczna. W ten sposób Jeep będzie wspierać cele Stellantis, jakim jest osiągnięcie zerowej emisji dwutlenku węgla netto. Jeep Avenger został zaprezentowany podczas Salonu Samochodowego w Paryżu w 2022 roku i zyskał już uznanie klientów i ekspertów branżowych. Jeszcze zanim pierwsze samochody trafią do klientów w Europie, zupełnie nowy pojazd elektryczny Jeep Avenger zyskał uznanie mediów, zdobywając tytuł Samochodu Roku 2023 i Najlepszego SUV-a Rodzinnego w konkursie Światowy Samochód Roku Kobiet 2023 (WWCOTY). Między innymi. Jurorzy podczas głosowania biorą pod uwagę takie aspekty, jak bezpieczeństwo, jakość, cena, design, łatwość prowadzenia, korzyści i wpływ na środowisko. Avenger wyróżnia się odważnym designem, doskonałymi właściwościami terenowymi oraz „zaangażowaniem w przyszłość, którą docenią klienci”.

To pierwszy pojazd elektryczny Jeepa, marki znanej z masywnych SUV-ów, które lubią jazdę w terenie.

Elektryczny mały SUV Jeepa Avenger pojawi się w salonach pod koniec 2024 roku, a ceny będą zaczynać się od około 59 500 dolarów za gamę trzech modeli.

Będzie dostępny w trzech poziomach wyposażenia: Longitude, Limited i Summit.

Avenger to pierwszy elektryczny pojazd Jeepa.

Edycja limitowana kosztuje około 64 000 dolarów, a wersja Summit przyniesie kupującym 70 000 dolarów.

Amerykańska marka twierdzi, że pomimo tego, że jest samochodem elektrycznym, Avenger nadal ma terenowe DNA marki.

Ma tylko napęd na przednie koła, ale ma wiele trybów jazdy dla różnych terenów i ma prześwit 200 mm.

READ  Credit Suisse, Jarden należą do banków inwestycyjnych, które w erze postpandemicznej w większości zatrudniały młodszy personel w celu obniżenia kosztów

Jeep dodał także dodatkową ochronę podwozia, która pomaga chronić akumulator podczas wyjeżdżania z utartych szlaków. Ma odpowiednie kąty natarcia i zejścia, aby poradzić sobie ze stromym terenem.

Jest to najmniejszy model Jeepa w ofercie marki, mierzący ponad cztery metry długości. Dzięki temu jest mniejszy niż subkompaktowe SUV-y, takie jak Kia Stonic, Mazda CX-3 i Toyota Yaris Cross.

Ceny zaczynają się od około 60 000 dolarów za przejazd.

Pomimo swoich kompaktowych wymiarów, Jeep twierdzi, że jest w nim wystarczająco dużo miejsca, aby wygodnie pomieścić pięciu pasażerów.

Bagażnik o pojemności 355 litrów z łatwością przewyższa samochody benzynowe podobnej wielkości, a w kabinie jest tyle miejsca, ile mieści się w torebce.

Zasilanie pochodzi z pojedynczego silnika elektrycznego o mocy 115 kW i 260 Nm i jest zasilane z akumulatora o pojemności 54 kWh. Avenger ma zasięg do 396 km.

Może zaakceptować maksymalną moc ładowania wynoszącą 100 kilowatów, czyli znacznie niższą niż standardowa stawka wynosząca około 240 kilowatów oferowana przez Hyundai i Kia.

Avenger ma napęd wyłącznie na przednie koła.

Może dodać 20–80 procent ładunku w ciągu 24 minut lub 10 kilometrów na minutę.

Podstawowa wersja Longitude ma 17-calowe felgi aluminiowe, 10,25-calowy ekran informacyjno-rozrywkowy i 7-calowy wyświetlacz cyfrowy. Dotyczy to także 18-calowych felg aluminiowych w modelu Summit oraz 10,25-calowego wyświetlacza kierowcy w modelach Limited i Summit.

Klienci mogą spodziewać się tapicerki materiałowej w modelu Longitude, przejścia na tkaninę i skórę syntetyczną w modelu Limited oraz skórzanej tapicerki w modelu Summit.

Avenger ma przestronną kabinę pomimo niewielkich wymiarów zewnętrznych.

Najwyższej klasy wersja Summit ma również szyberdach, podgrzewane przednie siedzenia i fotel kierowcy z funkcją masażu.

Dostępnych jest wiele standardowych elementów zapewniających bezpieczeństwo, w tym automatyczne hamowanie awaryjne, ostrzeganie o martwym polu, asystent utrzymania pasa ruchu i kamera z widokiem z góry.

READ  Unia Europejska zatwierdza kolejne 266 mln euro dla polskiego rolnictwa

Wewnątrz standardowo znajduje się centralny ekran dotykowy o przekątnej 10,25 cala oraz wyświetlacz cyfrowy o przekątnej 7 lub 10,25 cala.