Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Odpowiednie podejście: jak VR pomoże piłce ręcznej na mistrzostwach Danii/Norwegii/Szwecji 2023

Odpowiednie podejście: jak VR pomoże piłce ręcznej na mistrzostwach Danii/Norwegii/Szwecji 2023

FIFA podąża za trendem stosowania najnowszych technologii we wszystkich sferach życia i poczyniła ogromne postępy w kierunku ulepszenia sportu jako całości przy pomocy dostępnych nowych technologii.

Jednym z najważniejszych obszarów, w których FIFA poczyniła ogromne postępy, jest dostosowanie się do obecnego trendu we wszystkich dyscyplinach sportowych poprzez wprowadzenie funkcji Video Review (VR), która pomaga sędziom podejmować właściwe decyzje na boisku, oglądając powtórkę meczu. dopasuj momenty, które były. Ich wzrok jest zablokowany lub czy chcą wcześniej sprawdzić jeszcze raz
Podjąć decyzję.

Odnosi się to w szczególności do kluczowych sytuacji meczowych, w których sędziowie decydują się na odniesienie do obrazu telewizyjnego, a także swojego widoku na boisko, co doskonale sprawdziło się podczas Mistrzostw Świata FIFA Mężczyzn 2023 w Polsce i Szwecji w 2023 roku.

„Protokół jest taki sam. Oznacza to, że protokół dokładnie określa, jakie pozycje sędziowie mogą sprawdzać podczas meczu. To jest to samo, a teraz protokół ten został również zsynchronizowany z różnymi konfederacjami. Na przykład w przeszłości , mieliśmy inny protokół niż UEFA. Hand. „Oznacza to, że podczas Mistrzostw Europy sędziowie mogą sprawdzać inne pozycje, których nie mogli sprawdzić podczas Mistrzostw Świata” – mówi Przewodniczący Komisji ds. Przepisów Gry i Komisji Sędziowskiej, Per-Morten Sodal .

„To sprawia, że ​​i tak już złożone zasady są jeszcze bardziej złożone i trudniejsze do zrozumienia dla fanów i graczy. Musimy mieć prostą linię dla wszystkich. Powinniśmy przynajmniej mieć spójną, jednolitą linię dotyczącą tego, co możemy zweryfikować w VR To oczywiście jest bardzo ważne. Jeśli chodzi o… „Wykorzystaj to, nie ma żadnych zmian w porównaniu z Polską/Szwecją 2023”.

W sumie istnieje 11 sytuacji, w których można zastosować system odtwarzania wideo:

  • Gol/brak gola: Aby ustalić, czy (lub nie) piłka całkowicie przekroczyła linię bramkową / Aby ustalić, czy upłynął czas lub gra została zatrzymana przed (lub po) całkowitym przekroczeniu przez piłkę linii bramkowej;
  • Niebezpieczne i nieuczciwe procedury: Sytuacja bez piłki, która ma miejsce poza polem widzenia sędziów
  • Dyskwalifikacja (czerwona kartka): Aby sędziowie mogli dokładnie określić numer koszulki winnego zawodnika
  • Konflikt w sądzie: Konfrontacja z udziałem dwóch (lub więcej) zawodników (a sędziowie mają poważne wątpliwości, który zawodnik(i) powinien zostać ukarany)
  • Nieprawidłowe podstawienie: Taki, który nie został wyraźnie zidentyfikowany w oficjalnym harmonogramie
  • symulacja: Jeżeli sędziowie mają poważne wątpliwości co do tego, czy zawodnik powinien zostać ukarany karą progresywną lub jeżeli zawodnik próbuje wprowadzić sędziów w błąd poprzez symulację
  • Zasada 8: Jeżeli sędziowie mają poważne wątpliwości co do tego, czy zostanie przyznane 2-minutowe zawieszenie lub dyskwalifikacja zgodnie z przepisami 8:5, 8:6, 8:9 lub 8:10
  • Sytuacje zmieniające grę w ciągu ostatnich 30 sekund: Jeżeli sędziowie mają poważne wątpliwości co do decyzji o rzucie z odległości 7 metrów lub faulu technicznym zawodnika, który zdobył bramkę
  • Termin e-zespołu: W przypadku awarii technicznej elektronicznego systemu przerw na żądanie drużyny lub w przypadku, gdy delegat lub sędziowie nie są pewni, która drużyna jest w posiadaniu piłki w momencie naciśnięcia sygnalizatora, lub delegat nie jest pewien, kto nacisnął sygnalizator
  • ostatni: W przypadku wydania decyzji mogącej skutkować wniesieniem protestu
READ  Albanese ogłasza budowę nowego stadionu Hobart dla drużyny AFL Tasmania

Jak jednak sprawdza się system wirtualnej rzeczywistości w piłce ręcznej?

„Myślę, że bardzo ważne jest, aby ludzie zrozumieli, że to nie jest system sędziego asystenta wideo, jak w piłce nożnej. Oznacza to, że nie jest to system sędziego asystenta wideo. Sędziowie podejmują decyzje na podstawie tego, co widzą na ekranie po raz drugi. sędziowie sami podejmują decyzje. Decyzje lub w niektórych szczególnych przypadkach, np. złe zmiany, decyzje delegowane. Osoby biorące udział w meczu to ci, którzy zdecydowali, że chcą iść i coś zobaczyć. Na tym polega różnica, na przykład w piłce nożnej, gdzie ktoś w innym mieście może oglądać telewizję lub poleca sędziom, aby poszli i coś sprawdzili. „Władza nadal jest w rękach sędziów” – dodaje Soudal.

Ponieważ piłka ręczna staje się sportem o coraz większym tempie, a poziom rośnie bardzo szybko, system VR stał się niezwykle ważny w kluczowych momentach, pomagając zmniejszyć liczbę błędów popełnianych przez sędziów i zapewniając większą przejrzystość bez zakłócania systemu . Transmisje meczów.

System VR dobrze spisał się podczas poprzedniej edycji Mistrzostw Świata FIFA Mężczyzn Polska/Szwecja 2023, gdzie został użyty 83 razy, a średni czas pomiędzy wydaniem sygnału VR a podjęciem decyzji przez sędziów wynosił 72 sekundy.

„Szczerze mówiąc, jest to akceptowalny czas, ponieważ nie zakłóca zbytnio płynności gry. Nasze oceny pokazują również, że mniej niż 5% tych urządzeń VR podjęło błędną decyzję po ponownym uruchomieniu, co może również się zdarzyć, biorąc pod uwagę czynnik ludzki. Naprawdę nam przykro, kiedy tak się dzieje. Ale nigdy nie było to zamierzone i myślę, że postęp był bardzo znaczący.