Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Odpowiedź AMD na DLSS Nvidii działa na wszystkich procesorach graficznych

DLSS Nvidii nie jest niezawodny, ale kiedy działa Korzyści w zakresie wydajności aktualizacji opartej na sztucznej inteligencji mogą być niesamowite. Właśnie dlatego fani naciskali na AMD od prawie roku, aby wymyślić własne rozwiązanie oparte na sztucznej inteligencji, a dziś AMD w końcu to ogłosiło. Co więcej: będzie działać na każdym GPU.

Ta historia Pierwotnie pojawił się w Kotaku Australia.

Technologia ta, nazwana FidelityFX Super Resolution (FSR), jest znana jako AMD’s Deep Learning Super Sampling Response (DLSS) firmy Nvidia. Ale jak konsumenci zobaczyli, kiedy po raz pierwszy ujawniono DLSS, technologia AMD nie będzie od początku szeroko stosowana. Tylko 10 gier i silników gier będzie obsługiwało FSR AMD w tym roku, chociaż AMD ma nadzieję, że jej podejście open source doprowadzi do szybszej adaptacji w dłuższej perspektywie. .

I AMD może mieć rację, zwłaszcza że FSR AMD działa nie tylko na sprzęcie AMD – obsługuje również karty Nvidia. W zakazanej odprawie AMD zaprezentowało wydajny układ Godfall, twierdząc, że jest to Geforce GTX 1060 – najpopularniejszy układ GPU według Najnowsze ankiety Steam – Przejdź z 27 fps do 38 fps podczas gry w 1440p w ustawieniach epickich.

Zdjęcie: AMD

To nieco dziwny test, a w przypisach AMD dodano, że urządzeniem testowym był procesor Ryzen 5950X z aktualizacją Windows 10 z października 2020 r. — ale nie z aktualizacją z maja 2020 r., którą AMD wykorzystało w innym układzie porównawczym porównującym wydajność FSR w różnych trybach. Nie zagrasz w taką grę jak Goodvale W każdym razie przy mniej niż 60 klatkach na sekundę, nawet na konsolach, biorąc pod uwagę jej charakter.

Dziennikarze podczas briefingu pytali, czy FSR ma jakieś ograniczenia w podejmowaniu decyzji, tak jak zrobiła to technologia DLSS firmy Nvidia przy jej początkowym wdrożeniu. AMD poinformowało, że poda więcej szczegółów 22 czerwca lub 23 czerwca czasu australijskiego, kiedy FSR ma się rozpocząć.

READ  Pierścień Eldena: 20 milionów sprzedanych egzemplarzy, rok później

I wtedy też otrzymujemy z gry pełną listę gier i silników obsługujących FSR. gdyby Goodvale Czy jest jakaś wskazówka, jest na co czekać. bardzo dobrze 6800 XT, W testach AMD działa tylko przy 49 klatkach na sekundę w Godfall, gdy ray tracing i wszystkie ustawienia są maksymalne.

Ale przy włączonym FSR ta liczba klatek na sekundę skacze do 78 kl./s przy najniższym ustawieniu aktualizacji (jakość) i w najlepszym przypadku do 150 kl./s (przy włączonej wydajności).

Zdjęcie: AMDZdjęcie: AMD

AMD wcisnął rozdzielczość wyświetlacza dla każdego z ustawień. Technologia DLSS Nvidii może generalnie zapewnić nawet czterokrotnie wyższą rozdzielczość wewnętrzną, więc gra 4K działająca w trybie wydajności wykorzystuje sztuczną inteligencję do przeskalowania obrazu z 1080p. (Niektóre tytuły, takie jak Film Cyberpunk 2077Dostępny jest tryb Ultra Performance, który zwiększa jakość obrazów 8-krotnie. Jednak naprawdę nie warto – Lepiej grasz w 4K ze względu na utratę jakości obrazu i obniżenie liczby klatek na sekundę.) Jednak AMD dodało, że więcej szczegółów zostanie ogłoszonych. 22 czerwca.

Ciekawie będzie zobaczyć, jak trudny będzie FSR, gdy AMD ujawni więcej szczegółów za kilka tygodni. Od tamtej pory widzieliśmy, jak korzystanie z DLSS znacznie przyspiesza Nvidia wydała wtyczkę do Unreal Engine Aby ułatwić programistom. Jeśli AMD będzie w stanie wystarczająco bezproblemowo zintegrować swoją technologię z głównymi silnikami, takimi jak Unreal i Unity, a także z niektórymi niestandardowymi ofertami, takimi jak Frostbite, aktualizacja oparta na sztucznej inteligencji AMD może zacząć robić różnicę znacznie wcześniej, niż wielu się spodziewało.