Pytanie „Co stanie się z punktami Qantas po Twojej śmierci” od dawna stanowiło poważny problem osób często podróżujących linią Qantas i jak dotąd odpowiedź była smutna: twarde stanowisko linii lotniczej polegające na anulowaniu kont i punktów po otrzymaniu powiadomienia o śmierci danej osoby. Śmierć jest często krytykowana jako zbyt nieczuła.
Polityka ta nie ma na celu pogłębiania smutku członka rodziny w tym czasie żałoby, ignoruje żniwo Pary Najpierw zdobywaj punkty, ponieważ dla wygody często jedna osoba w związku jest wyznaczana jako jedyny beneficjent.
Jednak w ramach ostatniej zmiany wprowadzonej pod rządami nowej dyrektor generalnej Vanessy Hudson Qantas przyjmuje bardziej współczujące podejście i umożliwi przeniesienie punktów Qantas na innego członka rodziny w ciągu 12 miesięcy.
Ta bardzo pozytywna zmiana wchodzi w życie w październiku, a linia lotnicza twierdzi, że w nadchodzących tygodniach przekaże więcej szczegółów na temat tego procesu – np. tego, kto kwalifikuje się jako „członek rodziny”.
Rival Virgin Australia umożliwia już członkom rodziny przesyłanie punktów z konta Velocity zmarłej bliskiej osoby w ciągu 12 miesięcy, chociaż tylko wtedy, gdy zostaną o to wyraźnie poproszeni w testamencie.
„Jeśli zmarły członek zostawił instrukcje dotyczące przekazania salda punktów beneficjentowi, poinformujemy Cię o kolejnych krokach, aby to wykonać” – czytamy na stronie internetowej Virgin.
(Zarówno Cathay Pacific, jak i Singapore Airlines anulują mile po przejściu danej osoby; Etihad Airways i Emirates robią to samo, ale transfer na prawnego beneficjenta Móc Zależy to od uznania linii lotniczych.)
Steve Howe, specjalista ds. punktów i założyciel iFLYflat, pochwalił decyzję Qantas i stwierdził, że pokazała ona, że linia lotnicza słucha opinii klientów.
„Australijczycy mogą teraz być spokojni, przekazując punkty bliskim za potencjalne wakacje, a nie za dodatkowy stres” – mówi. Podróżnik wykonawczyDodając, że Qantas pozostawał w tyle za Virgin pod względem sposobu, w jaki radził sobie z punktami po śmierci.
Hudson podobno pracuje nad kilkoma podobnymi rozsądnymi zmianami, takimi jak przeniesienie większej liczby centrów obsługi telefonicznej z powrotem do Australii, zapewnienie większej swobody pracownikom pierwszej linii w przypadku adresów, takich jak opóźnione lub odwołane loty, usunięcie opłat za zmianę nazwiska i zwiększenie częstotliwości dostępna nagroda podróżnika.
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
Polska odnotowuje dwucyfrowy wzrost wynagrodzeń realnych Stabilizuje
Eksperci lotnictwa omawiają główne powody, dla których Ponza Airlines wpadły w administrację
Zaskakujący powód do rezygnacji z australijskiej firmy Deloitte