Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Premier wspiera Bowena w miarę narastania obaw o przedłużenie umowy

Premier wspiera Bowena w miarę narastania obaw o przedłużenie umowy

Projekt obejmie obszar od Port Stephens na północy do miejscowości powyżej Nora Head na południu, a Partia Pracy obawia się wpływu na elementy składowe projektu wzdłuż wybrzeża Nowej Południowej Walii.

Lider opozycji Peter Dutton proponuje wykorzystanie małych reaktorów jądrowych, aby pomóc w osiągnięciu zerowej emisji netto do 2050 r., argumentując, że można je podłączyć do istniejącej infrastruktury wykorzystywanej przez elektrownie węglowe. Zmniejszyłoby to potrzebę tworzenia dodatkowych linii przesyłowych.

W środę zapoznał się z doniesieniami o gniewnym wystąpieniu, które trzy miesiące temu złożyła Minister Infrastruktury Catherine King, jako członkini Ballarat, w proteście przeciwko trasie połączenia przesyłowego energii odnawialnej między Nową Południową Walią a Wiktorią.

„W Partii Pracy toczy się obecnie wiele wewnętrznych sporów co do tego, jak będzie wyglądać przyszła polityka energetyczna w tym kraju” – powiedział.

Biuro pani King argumentowało w środę, że zmiany trasy i zakończenia wartej 3,3 miliarda dolarów linii przesyłowej VNI West, która połączy zachodnią Wiktorię z Nową Południową Walią, zostały zgłoszone na kilka miesięcy przed złożeniem przez panią wniosku wniosku do AEMO. W swoim piśmie skrytykowano proces konsultacji w sprawie linii energetycznych przecinających jej elektorat w Ballarat.

Jego zgłoszenie dotyczyło dwóch projektów: VNI ​​West, który pierwotnie biegł z North Ballarat przez Bendigo i Kerang oraz w sieci Nowej Południowej Walii; oraz zachodnie połączenie energii odnawialnej z Melbourne do North Ballarat. Miał zostać zbudowany nowy terminal do podłączenia linii energetycznych w północnym Ballarat.

Jednak w lutym AEMO udostępniło alternatywne opcje, które przesunęłyby pętlę końcową aż na zachód, aż do Bolgany, omijając zaludnione Bendigo.

Raport pani King został opublikowany przez AEMO w maju, zanim 27 maja AEMO wydało raport końcowy, zamykając trasę „Bulgana Option 5”, która kieruje terminal do Bulgana. W swoim raporcie stwierdziła, że ​​połączenie Western Renewable Energy Link będzie miało wpływ na jej społeczność, a „jeśli zostanie zbudowana stacja przesyłowa w North Ballarat, VNI West”.

READ  Kristen Holgate nie może opuścić Poczty Australijskiej

W swoim oświadczeniu pani King twierdzi, że WRL „spowodowała poważne zaniepokojenie społeczności, które reprezentuję” oraz „z zadowoleniem przyjmuję nową analizę AEMO, która wskazuje Bolganę jako preferowany punkt połączenia dla VNI West, a nie obszar North Ballarat. W szczególności Doceniam zwiększone skupienie się na dokumencie konsultacyjnym dotyczącym licencjonowania społecznościowego.

Mówi, że była „zszokowana i rozczarowana brakiem szacunku okazywanego społecznościom lokalnym oraz brakiem uwzględnienia sposobu użytkowania gruntów, poglądów władz lokalnych i krajobrazu” oraz „ogromnej złości… której można było uniknąć”. . Jeśli ich poglądy i zainteresowania zostaną uwzględnione od początku projektu.”

Istnieje długa tradycja, w której ministrowie sprzeciwiają się dużym projektom w swoich okręgach wyborczych. Były minister zdrowia Greg Hunt skrytykował proponowany terminal importowy LNG w Port Hastings po zachodniej stronie półwyspu Mornington w Wiktorii, gdzie był lokalnym członkiem do maja 2022 r.