Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Recenzja Forda Rangera 2023: długotrwały XLS Bi-Turbo |  Część 2 — Wytrzymała podwójna kabina z silnikiem wysokoprężnym, która udowadnia swoją wszechstronność

Recenzja Forda Rangera 2023: długotrwały XLS Bi-Turbo | Część 2 — Wytrzymała podwójna kabina z silnikiem wysokoprężnym, która udowadnia swoją wszechstronność

Miejsce pracy na kółkach

Kiedy Ford wprowadzał na rynek swojego najnowszego „Rangera nowej generacji”, twierdził, że niektóre z nowych cech konstrukcyjnych, szczególnie w doku załadunkowym, były bezpośrednim wynikiem opinii obecnych właścicieli, aby poprawić użyteczność i wszechstronność zarówno dla strażników, jak i poszukiwaczy przygód.

Zaczynają się one od stopni bocznych zgrabnie zintegrowanych z nadwoziem za tylnymi kołami. Dzięki temu dostęp do rampy załadunkowej z dowolnej strony jest łatwiejszy i bezpieczniejszy niż stanie nad tylnymi oponami, jak to często robią właściciele, ponieważ jeśli opony są mokre lub błotniste, łatwo się poślizgnąć.

Szerszy rozstaw kół Rangera umożliwił zwiększenie odległości między piastami tylnych kół do 1224 mm, co oznacza, że ​​przewyższa swojego poprzednika pod względem możliwości przewożenia australijskiej palety o powierzchni 1165 mm2, którą można zabezpieczyć za pomocą sześciu punktów mocowania ładunku.

XLS ma boczne stopnie, które są zgrabnie zintegrowane z nadwoziem za tylnymi kołami. (Zdjęcie: Mark Ostler)

Dok załadunkowy posiada również oświetlenie wewnętrzne dzięki małym, ale jasnym lampkom LED, zainstalowanym w bocznych ścianach doku. Są one mile widziane nie tylko podczas wchodzenia do rampy nocą, ale także w słabo oświetlonych wnętrzach oraz jeśli rampa ma twardą pokrywę bagażnika.

Górna krawędź tylnej klapy zawiera parę sprężynowych drzwi, które zapewniają dostęp do wewnętrznej wnęki tylnej klapy. Ta prosta i praktyczna konstrukcja pozwala na użycie zacisków typu G, które można włożyć w te otwory, gdy otwarte tylne drzwi służą jako stół warsztatowy do mocowania materiałów podczas cięcia, wiercenia, szlifowania itp. Wypróbowaliśmy to podczas cięcia na długość. z drewna i działał dobrze.

Użyliśmy również linijki o długości 1,3 m, która jest wbudowana w górną krawędź tylnej klapy, aby zaznaczyć drewno do cięcia. Chociaż ta linijka może nie być dobrym wyborem producenta mebli, z pewnością jest wystarczająco dokładna, aby spełnić podstawowe wymagania pomiarowe w przypadku braku taśmy mierniczej.

READ  Cena benzyny w Perth ma pobić rekordy w związku z niepewnością na Ukrainie i popytem wywołanym przez koronawirusa

Stalowa poręcz ramy Rangera z przodu doku załadunkowego to pożądana cecha XLS.  (Zdjęcie: Mark Ostler) Stalowa poręcz ramy Rangera z przodu doku załadunkowego to pożądana cecha XLS. (Zdjęcie: Mark Ostler)

Uważamy jednak, że ta kompaktowa linijka powinna być wykonana z mocniejszego materiału niż plastik, ponieważ w poprzednim pojeździe testowym Ranger zauważyliśmy, że brakowało niektórych przyrostów po uderzeniu lub zadrapaniu podczas ładowania przez poprzedniego testera.

Wzdłuż górnych krawędzi ścian bocznych znajduje się również sześć plastikowych nakładek (po trzy z każdej strony), które po zdjęciu zapewniają dostęp do punktów mocowania różnych konstrukcji, takich jak stojaki na drabiny itp.

I chociaż nie jest to nowa funkcja Rangera, stalowa przegroda z przodu skrzyni ładunkowej jest pożądaną cechą XLS. Pełni również funkcję mocnej ochrony tylnej szyby kabiny oraz wygodnego miejsca do czerpania z kawałków drewna, rur PVC/PVC, rur miedzianych itp., które są zbyt długie, aby zmieścić się w rampie załadunkowej.

Wpuszczone w ścianę kotwy ładunkowe mogą obracać się i blokować w pozycji pionowej z każdej strony w celu efektywnego obciążenia „końca zapisu”, gdy są zainstalowane w tej przegrodzie.

  • Ranger ma 1,3-metrową linijkę wbudowaną w górną krawędź tylnej klapy.  (Zdjęcie: Mark Ostler)Ranger ma 1,3-metrową linijkę wbudowaną w górną krawędź tylnej klapy. (Zdjęcie: Mark Ostler)
  • Stalowa szyna ramowa służy jako przydatne miejsce do zakotwiczenia i zabezpieczenia przedmiotów, które są zbyt wysokie, aby zmieściły się na palecie.  (Zdjęcie: Mark Ostler)Stalowa szyna ramowa służy jako przydatne miejsce do zakotwiczenia i zabezpieczenia przedmiotów, które są zbyt wysokie, aby zmieściły się na palecie. (Zdjęcie: Mark Ostler)
  • Górna krawędź tylnej klapy zawiera parę sprężynowych drzwi, które zapewniają dostęp do wewnętrznej wnęki tylnej klapy.  (Zdjęcie: Mark Ostler)Górna krawędź tylnej klapy zawiera parę sprężynowych drzwi, które zapewniają dostęp do wewnętrznej wnęki tylnej klapy. (Zdjęcie: Mark Ostler)

Żyj z XLS

Jest sprawdzony we wszystkich dziedzinach i zaskakująco wygodny, biorąc pod uwagę jego zalety XL.

Byłem szczególnie zadowolony z ilości miejsca na tylnych siedzeniach dla wysokich pasażerów, takich jak mój 21-letni syn i 18-letnia córka, którzy mają po 180 cm wzrostu.

Nie narzekają na kluczowe obszary nad głową i na kolana, a regulowane otwory wentylacyjne z tyłu konsoli środkowej (dostępne tylko w wersji XLS jako część opcjonalnego pakietu technologicznego) zapewniają wystarczający przepływ powietrza. Przy każdej tylnej klapie znajdują się również duże uchwyty na butelki i pojemniki.

READ  Dlaczego reszta nie powinna kpić ze zwolenników Brexitu z powodu braku kierowców ciężarówek

Jednak te pozytywy należy porównać z niektórymi negatywami na tylnym siedzeniu. Należą do nich brak jakichkolwiek portów USB do ładowania urządzeń, tylko jedna kieszeń (na oparciu przedniego fotela pasażera) oraz brak rozkładanego środkowego podłokietnika z małymi uchwytami na butelki/kubki.

Ranger udowodnił, że jest wszechstronnym zawodnikiem.  (Zdjęcie: Mark Ostler) Ranger udowodnił, że jest wszechstronnym zawodnikiem. (Zdjęcie: Mark Ostler)

To ostatnie sprawia, że ​​nie ma miejsca na przenoszenie mniejszych pojemników typu puszki po napojach, kubki do kawy itp.

Te wady ujawniają skoncentrowaną na pracy specyfikację XLS. Jednak na rynku wtórnym dostępne są wysuwane 12-woltowe koncentratory USB, które pozwalają na umiejscowienie tylnych siedzeń, a problem przechowywania można łatwo rozwiązać za pomocą organizerów schowków zamontowanych na oparciach przednich siedzeń lub wózka podróżnego w środkowej pozycji siedzenia ze zintegrowanymi uchwytami na kubki/butelki.

Istnieje wiele marek i wzorów do wyboru, az własnego doświadczenia stwierdziliśmy, że są zarówno niedrogie, jak i skuteczne w poprawie komfortu i wygody podróży w pojazdach takich jak XLS, które nie oferują tych funkcji jako wyposażenia standardowego.

  • Kiedy Ford wypuścił najnowszy model Kiedy Ford wypuścił swojego najnowszego Rangera „nowej generacji”, zażądał kilku nowych funkcji konstrukcyjnych, szczególnie w doku załadunkowym. (Zdjęcie: Mark Ostler)
  • Zdejmowane plastikowe osłony wzdłuż górnych krawędzi ścian bocznych zapewniają dostęp do punktów mocowania.  (Zdjęcie: Mark Ostler)Zdejmowane plastikowe osłony wzdłuż górnych krawędzi ścian bocznych zapewniają dostęp do punktów mocowania. (Zdjęcie: Mark Ostler)
  • Szerszy rozstaw kół pozwolił Rangerowi zwiększyć odległość między piastami tylnych kół do 1224 mm.  (Zdjęcie: Mark Ostler)Szerszy rozstaw kół pozwolił Rangerowi zwiększyć odległość między piastami tylnych kół do 1224 mm. (Zdjęcie: Mark Ostler)
  • Dok załadunkowy posiada oświetlenie wewnętrzne dzięki małym, ale jasnym lampkom LED, zainstalowanym w bocznych ścianach doku.  (Zdjęcie: Mark Ostler)Dok załadunkowy posiada oświetlenie wewnętrzne dzięki małym, ale jasnym lampkom LED, zainstalowanym w bocznych ścianach doku. (Zdjęcie: Mark Ostler)

zużycie oleju

W tym miesiącu do licznika dodaliśmy 538 km, co obejmowało zwykłe codzienne obowiązki kierowcy w mieście i na przedmieściach, a także kilka krótkich jednodniowych wycieczek na wschód od Melbourne do popularnych miejsc, takich jak Yarra Glen i Healesville w dolinie Yarra.

READ  Inflacja w Polsce po raz pierwszy od prawie trzech lat kształtuje się poniżej 4%.

Chociaż jesienna pogoda nie zawsze była wspaniała (kneble pogodowe w Melbourne), XLS wykonał te zadania po swojemu.

Cieszymy się również z nieznacznego spadku średniego zużycia paliwa w cyklu mieszanym wyświetlanego na desce rozdzielczej, które spadło z 10,2 l/100 km pod koniec naszego pierwszego miesiąca do 9,5 l/100 km pod koniec tego miesiąca.

W drugim miesiącu posiadania Rangera do licznika dodano 538 kilometrów.  (Zdjęcie: Mark Ostler) W drugim miesiącu posiadania Rangera do licznika dodano 538 kilometrów. (Zdjęcie: Mark Ostler)

Liczba ta była bliska naszym 9,7, obliczonym na podstawie odczytów zbiornika paliwa i licznika podróży. Tak więc 2,0-litrowy silnik wysokoprężny biturbo zużywa teraz mniej niż 10 l/100 km, co jest znakomitym wynikiem dla samochodu tej wielkości i masy eksploatowanego w „prawdziwych” miejskich warunkach jazdy.

Ciekawie będzie zobaczyć, jak bardzo (jeśli w ogóle) na tę liczbę ma wpływ ciężkie holowanie, które planujemy przetestować w przyszłym miesiącu z instalacją przyczepy kempingowej, więc bądźcie czujni na ten raport, który kończy nasz trzeci i ostatni miesiąc posiadania Rangera XLS.

nabyty: marzec 2023 r

Przebieg w tym miesiącu: 538 km

drogomierz: 2686 km

Średnie zużycie paliwa (na pompie): 9,7 litra na 100 km