Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Rząd stanu Wiktoria planuje do 2030 roku znacznie zwiększyć sprzedaż pojazdów elektrycznych

Rząd stanowy chce, aby połowa nowych samochodów sprzedawanych w Victorii do 2030 r. Była bezemisyjna i oferuje dotacje w wysokości do 3000 USD, aby ułatwić rozpoczęcie własności.

Rząd Andrewsa przekaże dotację w wysokości 20 000 USD w wysokości do 3 000 USD na zakup nowych pojazdów elektrycznych za mniej niż 69 000 USD w ramach wartego 100 milionów USD planu zachęcającego do korzystania z pojazdów elektrycznych.

Pierwsze 4000 wsparcia będzie dostępne od niedzieli.

„Kiedy ludzie kupują samochód elektryczny, zaczynają oszczędzać duże pieniądze na rachunkach” – powiedziała ABC minister ds. Zmian klimatu Lily de Ambrosio.

„ Prawie 1600 USD na paliwie i kosztach konserwacji oszczędza się każdego roku, więc chcemy ułatwić mieszkańcom Wiktorii ”.

W ramach pakietu państwo wyda również 19 milionów dolarów na nowe stacje ładowania i 10 milionów dolarów na rozbudowę rządowej floty pojazdów elektrycznych o 400 samochodów w ciągu najbliższych dwóch lat.

Rząd powoła ekspercki komitet doradczy, który będzie doradzał mu w zakresie polityk i infrastruktury potrzebnych do osiągnięcia celu 50% do 2030 r.

Na podmiejskim pasie znajduje się niebieski SUV
To najtańszy w pełni elektryczny pojazd na rynku australijskim, który kosztuje około 44 000 dolarów.(

ABC News: Christian Silva

)

W Victorii zarejestrowanych jest mniej niż 7 000 pojazdów elektrycznych, a na australijskich drogach tylko 20 000.

Cel na 2030 r. I dotacje są częścią strategii rządu Andrewsa, zgodnie z którą Victoria ma osiągnąć zerową emisję netto do 2050 r., A cele pośrednie na lata 2025 i 2030 zostały ogłoszone w niedzielę.

Dzięki dotacjom samochody elektryczne stają się „realną alternatywą”

ostatni rok, Rząd nie dotrzymał terminów Wyznaczenie tymczasowych celów redukcji emisji na lata 2025 i 2030.

Częścią polityki celów pośrednich są „zobowiązania sektorowe”: polityki i płatności mające na celu pomoc branżom – w tym rolnictwu i transportowi – w dążeniu do zerowej emisji netto.

Dotacja na nowe pojazdy elektryczne jest częścią zobowiązania sektora transportowego. Transport jest drugim co do wielkości emitentem energii.

Apetyt na samochody elektryczne w Australii jest powolny w porównaniu z innymi krajami rozwiniętymi, według Electric Vehicle Board, która stwierdziła, że ​​w Australii brakuje takich rodzajów zachęt, w tym dotacji, dostępnych na całym świecie.

Najtańszy samochód elektryczny na rynku to wciąż ponad 44 000 dolarów.

W niektórych krajach dostępne są dotacje do 15 000 USD.

Ładowanie

Rada stwierdziła również, że Australia pozostaje daleko w tyle za innymi krajami, ponieważ nie ma surowych norm dotyczących zużycia paliwa dla samochodów.

Emerytowany Wodonga Road Clutterbock od jakiegoś czasu szukał pojazdu elektrycznego, aby wypełnić swój obowiązek „ratowania planety”.

Powiedział, że dotacje pomogą innym postrzegać samochody elektryczne jako realną alternatywę.

„Zastanawialiśmy się, dlaczego go nie mamy [subsidy] w Australii. Teraz wygląda na to, że jesteśmy na najlepszej drodze do lepszego systemu.

Victoria skrytykowała nowy podatek drogowy

Ogłoszenie dotacji wiktoriańskiej nastąpiło po piętach sojuszu firm motoryzacyjnych i środowiska Grupy Krytykuje rząd Andrewsa za jego posiadanie „ Najgorsza polityka dotycząca pojazdów elektrycznych na świecie ” Z powodu nowego podatku drogowego od samochodów elektrycznych.

Nowa opłata wynosi 2,5 centa / km dla pojazdów elektrycznych i innych pojazdów o zerowej emisji, w tym pojazdów napędzanych wodorem, oraz 2,0 centy / km dla pojazdów hybrydowych z napędem elektrycznym.

Państwo twierdzi, że podatek jest Udział użytkownika pojazdu elektrycznego w sieci drogowej, Który jest płacony przez innych kierowców w postaci podatku paliwowego.

Ben Warren, krajowy dyrektor ds. Energii elektrycznej i mobilności Nissana, powiedział, że dotacje i cele na 2030 r. Były dobrym „pierwszym krokiem”, aby zachęcić ludzi do przejścia na samochody elektryczne.

Samochód elektryczny obok wózka do ładowania
Plan obejmie 19 milionów dolarów na budowę nowych stacji ładowania w całym stanie.(

ABC: Ben Deacon

)

„Wyzwanie związane z ładowaniem użytkowników dróg polega na tym, że w odosobnieniu jest to kara dla właścicieli pojazdów elektrycznych i ich kierowców” – powiedział Warren.

Ale kiedy zrekompensujesz to różnymi zachętami i środkami, przynajmniej powrócisz do neutralnego punktu wyjścia. ”

Poseł opozycji Georgy Crozier oskarżył rząd o natychmiastowe wprowadzenie niespójnej polityki.

„To tylko pokazuje, że rząd ponownie źle ocenił tę politykę. To kolejna wskazówka dotycząca polityki w biegu”.

Skarbnik Tim Palace powiedział wcześniej, że dochody uzyskane z nowych opłat będą „więcej niż rekompensowane” środkami zachęcającymi do korzystania z samochodów elektrycznych, takimi jak tworzenie nowych stacji ładowania.

Oczekiwano, że opłaty drogowe wzrosną o około 30 milionów dolarów rocznie, z 45 milionów dolarów zarezerwowanych na zachęty dla pojazdów elektrycznych w budżecie państwa.

Ballas powiedział, że dotacja „zachęci więcej kierowców do rozważenia zakupu pojazdu o zerowej emisji – i zapewni, że Victoria będzie liderem w zakresie pochłaniania pojazdów bezemisyjnych”.

READ  Menlo Electric prawie ukończy program finansowania w wysokości 20 milionów euro, przyspieszy międzynarodową ekspansję - PV International Magazine