Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Senator mówi, że oczyszczenie platformy wiertniczej North Endeavour może kosztować podatników 1 miliard dolarów

Rdzewiejący statek naftowy zakotwiczony na Morzu Timorskim kosztował australijskich podatników 86 milionów dolarów od lutego 2020 roku, a niezależny senator Rex Patrick uważa, że ​​ostateczna cena za jego oczyszczenie może wzrosnąć do 1 miliarda dolarów.

„To błąd rządu, który się wydarzy Saga Leppington Triangle „To wygląda na kieszonkowe” – powiedział senator Patrick.

„Jest wiele dziwnych aspektów tej konkretnej sagi … które wymagają dokładniejszego monitorowania przez Parlament”.

North End Endeavour to pływający obiekt do przechowywania i transportu ropy naftowej połączony z polami naftowymi Laminaria i Corralina, 550 kilometrów na północny zachód od Darwin.

Statek był własnością i był obsługiwany przez Woodside do 2015 roku.

Po wydobyciu około 200 milionów baryłek ropy firma zdecydowała się zamknąć North Endeavour i naprawić pola naftowe.

Następnie Woodside zmienił kurs i sprzedał go małej, niedoświadczonej firmie o nazwie Northern Oil and Gas Australia (NOGA).

Dlaczego rząd jest odpowiedzialny?

NOGA kontynuowała wydobycie ropy w Northern Endeavour przez kilka lat, ale wiele zakazów i ulepszeń zostało wydanych przez federalny Urząd Regulacji Energetyki Morskiej, National Petroleum Safety and Marine Environment Administration (NOPSEMA).

W lipcu 2019 NOPSEMA wydała ostateczne zawiadomienie o zakazie do NOGA i zmusiła North Endeavour do zamknięcia, powołując się na obawy dotyczące środowiska i bezpieczeństwa.

Znaleziono ściółkę północną Wypełniony rdzą, brak odpowiedniego systemu przeciwpożarowego i „ryzyko poważnej awarii”.

Widok z lotu ptaka na platformę wiertniczą.
Senator Rex Patrick mówi, że byłoby lepiej, gdyby rząd przekazał dużą sumę Krajowemu Urzędowi ds. Ropy i Gazu i pozwolił mu zająć się problemem.(

Dostawa: North Oil and Gas

)

Senator Patrick uważa, że ​​NOPSEMA „doprowadziła NOGA do likwidacji”.

Odpowiedzialność za północne przedsięwzięcie spadła na rząd federalny w lutym 2020 r.

Senator Patrick powiedział: „Było kilka drobnych problemów ze statkiem – było to uzasadnione – ale NOPSEMA działała przeciwko operatorom, zasadniczo wyłączając platformę”.

„[This put] Podatnik znajduje się w miejscu, w którym obecnie operuje statkiem u wybrzeży Darwin, przy ogromnych kosztach i nie widać końca ”.

W grudniu 2020 roku sekretarz ds. Zasobów federalnych Keith Pitt podjął decyzję o zamknięciu północnego reaktora i związanych z nim pól naftowych, „aby wyeliminować potencjalne zagrożenia dla środowiska”.

Mapa przedstawiająca wierzchołek północnej Australii i Timoru Wschodniego.
Northern Endeavour kotwiczy około 550 kilometrów na północny zachód od Darwina.(

Subed: NOPSEMA

)

Wydaje się 200 milionów dolarów

Podczas szacunków Senatu w zeszłym miesiącu, Shanan Gillis, szef Northern Task Force Departamentu Przemysłu, potwierdził, że na konserwację statku przeznaczono ponad 200 milionów dolarów kontraktów.

„Do tej pory te kontrakty są warte 231 milionów dolarów” – powiedziała.

Większość kontraktów o wartości 209 milionów dolarów została przyznana Upstream Production Solutions (UPS) w celu zarządzania statkiem w „trybie latarni morskiej” i przejścia w kierunku wycofania z eksploatacji, powiedział Gillis.

UPS to ta sama firma, która prowadziła North Endeavour dla NOGA, gdy rządowy organ regulacyjny wydał powiadomienia o zablokowaniu.

„Koszt ich zatrudnienia [UPS] – Koszt dla podatnika – więcej niż koszt miesięczny [for UPS’s management] Senator Patrick powiedział: „Kiedy zakład był w pełni produkowany”.

Rząd zapłacił również Woodside 7,2 miliona dolarów za „udzielenie fachowej porady” dotyczącej statku.

Wierzyciel pozywa Rzeczpospolitą

Oprócz rosnących kosztów utrzymania i wyłączenia północnej ściółki wierzyciel NOGA wytacza proces sądowy przeciwko Wspólnocie, co może kosztować podatników miliony w postaci kosztów prawnych.

Castleton Commodities Merchant Asia (CCMA) – spółka zarejestrowana w Singapurze – pozywa do przejęcia północnych portów i wyznaczenia likwidatora do sprzedaży statku i odzyskania długów zaciągniętych przez NOGA.

W swoim pozwie CCMA stwierdziła, że ​​jest winna „ponad 135 milionów dolarów” od National Oil and Gas Authority i jednej z jej spółek zależnych.

CCMA twierdzi, że Woodside nie powinno być sprzedawane niedoświadczonej firmie, takiej jak NOGA:

„Rzeczpospolita spowodowała sytuację, w której duża i doświadczona spółka offshore (Woodside) przygotowywała się do uporządkowanej likwidacji i wycofania z eksploatacji:

  • Udało mu się pozbyć się zobowiązań i zobowiązań związanych z demontażem
  • Miał obowiązek wycofania z eksploatacji pól naftowych Laminaria i Corallina przez małą, niedoświadczoną prywatną firmę NOGA, która była skrajnie niedokapitalizowana, a jej niewypłacalność ostatecznie doprowadziła do niewywiązania się z dużych zobowiązań związanych z porzuceniem i likwidacją ”.

Commonwealth zaprzeczył tym zarzutom w swojej obronie przedłożonej w Sądzie Najwyższym Nowej Południowej Walii.

Obrona identyfikuje również szereg problemów związanych z Terminalem Północnym, w tym awarie systemów przeciwpożarowych, chłodzenia wodą morską, systemów wody balastowej i zasilaczy wysokiego napięcia.

„Występują problemy strukturalne wynikające z zaawansowanej erozji na wielu obszarach na pokładzie Northern Cradle (przy około 6200 aktywnie zarządzanych anomaliach strukturalnych i 138 przypadkach zalecanych do naprawy), a ocena strukturalna i naprawa głównych anomalii będzie wymagana przed oddzieleniem północnego przedsięwzięcia od powiedziała Obrona Wspólnoty Narodów.

Błędy komediowe

Senator Patrick powiedział, że rząd federalny nie powinien był brać na siebie odpowiedzialności i że „komedia błędów” skłoniła podatników do zapłacenia rachunku.

„Wiem, że właściciel NOGA udał się do rządu i powiedział:„ Pomóż mi uzyskać pożyczkę, a ja zajmę się usterkami na statku ”- powiedział.

„Mogliśmy mieć Australijczyków pracujących przy wydobyciu ropy.

„Mielibyśmy magazyn ropy, który przyczyniłby się do naszego bezpieczeństwa paliwowego, a nasze ministerstwo skutecznie je zamknęło.

„Byłoby lepiej, gdybyśmy po prostu przekazali NOGA 50 milionów dolarów na rozwiązanie tego problemu.

READ  Dziennik - wydarzenia polityczne i ogólne, od 3 października