Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Supercars potwierdza minimalne masy dla samochodów Gen3

Supercars potwierdza minimalne masy dla samochodów Gen3

Supercars potwierdziło minimalne masy samochodów Gen3, które zadebiutują w zawodach w przyszłym tygodniu. Zdjęcie: Sean Tanner

Supercars potwierdziło minimalne masy samochodów Gen3, które zadebiutują w zawodach w przyszłym tygodniu.

Minimalna masa własna Chevroleta Camaro lub Forda Mustanga to 1335 kg na sucho (tj. bez paliwa) i minimum 725 kg na przednią oś z balastem kierowcy (do 95 kg), zgodnie z zaleceniami Supercars za pośrednictwem ich oficjalnej strony internetowej .

Liczby przedstawiają zmniejszenie całkowitej masy pojazdu i kierowcy o 65 kg.

W reklamie Supercars czytamy również: „Balast można dzielić tylko poprzez dolne położenie balastu na przednim zacisku w celu uzyskania minimalnego obciążenia przedniej osi, położenie przeciwwagi fotela kierowcy i miejsca montażu skrzyni chłodnicy.

„Kiedy samochody są zgłaszane w Newcastle do ważenia na sucho, Supercars rejestruje wagę i lokalizację balastu. Supercars będzie monitorować i dostosowywać wagi, gdy tylko będą dostępne dodatkowe informacje.”

Minimalne masy stały się tematem rozmów podczas oficjalnych testów przedsezonowych w zeszłym tygodniu, kiedy Camaro zdominowało postępowanie, zajmując na koniec dnia osiem czołowych pozycji w tabeli czasu.

Jednak wiele z nich jeździło w terenie o 50 do 60 kg lżejszych niż Mustangi, ponieważ silnik Forda z dwoma górnymi wałkami rozrządu jest cięższy i nie ustalono wówczas minimalnej masy.

Minimalna waga jest teraz zaznaczona, a także lokalizacje balastu, co wskazuje, że środek ciężkości jest również sfinalizowany.

Rozumie się, że środek ciężkości został zmierzony pod koniec zeszłego tygodnia po teście.

Był to kontrowersyjny temat, gdy ZB Commodore został wprowadzony w 2018 roku, a jeszcze bardziej, gdy w 2019 roku zadebiutował Ford Mustang Gen2, z serią zmian, które miały miejsce podczas tej kampanii.

Środek ciężkości silnika został również szczególnie podkreślony w 2014 r., kiedy debiut Volvo S60 zaowocował nowymi przepisami dotyczącymi parzystości.

READ  Mediolan-San Remo na żywo – Szybki start przed meczem z Poggio

W zeszłym roku minimalna masa wynosiła 1400 kg, a minimalna masa przedniej osi 755 kg.

Skala zmiany z 2. generacji w 2022 r. na 3. generację w 2023 r. jest powszechnie oczekiwana po tym, jak Supercars poinformowało o tym w październiku 2020 r.

Ponieważ samochody są lżejsze i mają mniejszą siłę docisku, przez większą część sezonu będą używane bardziej miękkie opony, w tym w nowych mokrych pojazdach.

Thrifty Newcastle 500 odbędzie się w dniach 10-12 marca.