Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Sygnalista Tesli w sporze prawnym w związku z obawami dotyczącymi bezpieczeństwa hamowania

Sygnalista Tesli w sporze prawnym w związku z obawami dotyczącymi bezpieczeństwa hamowania

Źródło obrazu, Krystyna Balan

Skomentuj zdjęcie, Christina Balan kończy chemioterapię z powodu raka piersi

  • autor, Zosia Kleinman
  • Rola, Redaktor technologii

Sygnalistka Tesli, która od dziesięciu lat walczy z Elonem Muskiem i jego firmą w sądach, powiedziała BBC News, że nadal domaga się publicznych przeprosin.

Żaden inny wywiad na temat technologicznego giganta nie wywołał u mnie łez.

Ale pod koniec rozmowy na Zoomie, kiedy była inżynierka Tesli, Christina Balan, radykalnie zdjęła perukę i ze łzami w oczach powiedziała mi, że właśnie zakończyła leczenie raka piersi – a teraz jako samotna matka walczy o życie i reputację. Nie sposób nie poczuć jej uczuć.

„Chcę oczyścić swoje imię. Mam nadzieję, że Elon Musk będzie na tyle przyzwoity, aby przeprosić” – brzmi jej przesłanie do szefa firmy-miliardera.

Pani Balan czekała długo.

Do 2014 roku była wschodzącą gwiazdą amerykańskiego producenta samochodów elektrycznych.

W hołdzie dla jej wiedzy inżynierskiej inicjały pani Balan zostały wygrawerowane na wszystkich wczesnych akumulatorach Tesli Model S. Z dumą pokazuje obudowę baterii przed aparatem.

Balan pamięta rozmowę z Muskiem w kolejce po lunch w stołówce dla pracowników i mówi, że była szczęśliwa i odniosła sukces – spełniła swoje marzenie, ponieważ dorastała w Rumunii i przez całe życie pasjonowała się samochodami.

Jednak po tym, jak pojawiły się obawy dotyczące bezpieczeństwa hamulców w samochodach Tesli, w 2014 roku stracił on pracę.

Jednak w długim oświadczeniu medialnym Tesla stwierdziła, że ​​wykorzystała czas i zasoby firmy do realizacji tajnego osobistego projektu, który według niej stanowił defraudację, co jest przestępstwem w Stanach Zjednoczonych.

Jest to coś, czemu pani Balan stanowczo zaprzecza.

Spółka nie odpowiedziała także na prośbę BBC News o udzielenie informacji w tej sprawie.

Pani Balan oskarża Teslę o zniesławienie.

Chociaż jest obecnie w fazie remisji raka piersi w stadium 3B, najbardziej obawia się tego, że może nie dożyć ostatniego dnia w sądzie.

Ostatecznie, jak twierdzi pani Balan, przez długi czas uparcie prowadziła sprawę, chcąc udowodnić synowi swoją niewinność.

„Jestem jego bohaterem” – mówi.

„Jestem matką, która produkuje samoloty i samochody”.

Nie chce, żeby dorastał, myśląc, że jego matka była złodziejką.

Źródło obrazu, Krystyna Balan

Skomentuj zdjęcie, Inicjały CB na akumulatorze Tesli Model S, według wkładu projektowego Cristiny Balan

Pani Balan podzieliła się z BBC News kilkoma powiązaniami między nią a Teslą z czasów, gdy tam pracowała.

„Wszystko się pogorszyło, gdy zdałam sobie sprawę, że ukrywają pewne krytyczne kwestie związane z bezpieczeństwem” – mówi.

Pani Balan zaniepokoiła się, że dywany zwijają się pod niektórymi matami – to prosta, ale potencjalnie śmiertelna wada konstrukcyjna – i stwierdziła, że ​​klienci skarżyli się.

„Jeśli nie możesz zahamować, ktoś inny poza Teslą może odnieść obrażenia” – mówi.

„Musieli tylko powiedzieć: «Zdajemy sobie sprawę, że dywaniki są złe – po prostu wyjmij je z samochodów»”.

Jednak menedżerowie odrzucili jej obawy i stali się wrogo nastawieni, twierdzi Balan.

Wysłałem więc e-mail do pana Muska, który bezpośrednio zachęcał pracowników, aby przychodzili do niego osobiście i zgłaszali wszelkie wątpliwości, które mogą mieć wpływ na reputację Tesli.

„Wysłałam mu dwa e-maile” – mówi pani Balan.

„Wysłałem mu jednego, zanim wyszedłem [of Tesla]I powiedz mu, że wszyscy jesteśmy zagrożeni.

„Pomyślałem sobie: on nadal chce zrobić to, co słuszne dla Tesli”.

BBC News przedstawiło swoje zarzuty Tesli, ale nie otrzymało żadnej odpowiedzi.

Na stronie internetowej firmy napisano: „Bezpieczeństwo jest najważniejszą częścią każdego pojazdu Tesli.

„Projektujemy nasze pojazdy tak, aby przekraczały standardy bezpieczeństwa”.

Inny sygnalista Tesli, Lukas Krupski, opowiedział podobne, niepowiązane ze sobą doświadczenie po wysłaniu e-maila do pana Muska w sprawie obaw dotyczących warunków pracy w siedzibie głównej Tesli w Norwegii.

Pani Balan twierdzi, że inni pracownicy Tesli mogą „bać się zabierać głos”.

Jej sprawa zostanie ostatecznie rozpatrzona przez Dziewiąty Okręgowy Sąd Apelacyjny w Kalifornii, ale nie ma jeszcze wyznaczonej daty.

Pani Balan twierdzi, że to dla niej jedyna szansa na profesjonalną windykację.

„Nie chcę rezygnować z kariery” – mówi.

„I wiem, że jeśli tego nie wygram, nie będzie miało znaczenia, jak dobry będę.

„Wszyscy będą patrzeć na to, co mówi Tesla [me]Tak więc moja kariera dobiegła końca.

Skomentuj zdjęcie, Pani Balan podzieliła się swoimi obawami z dyrektorem generalnym Tesli, Elonem Muskiem

Wiadomo, że styl przywództwa Muska jest niekonwencjonalny, ale niektórzy, którzy z nim pracowali, twierdzą, że osiąga rezultaty.

Dolly Singh, która w latach 2008–2013 pracowała w SpaceX dla Muska, powiedziała wcześniej BBC News, że jest „niesamowitym liderem”.

„Gdyby nie on, nie byłby w stanie osiągnąć tego, czym jest teraz” – powiedziała w 2022 roku.

„Tak, praca dla Elona jest stresująca.

„Ale myślę, że to poligon doświadczalny jak żaden inny”.

Amerykański prawnik Gordon Schnell z Konstantin Cannon twierdzi, że coraz większa liczba pracowników w sektorze technologicznym staje się sygnalistami.

Mówi, że ryzyko jest tak wysokie, ponieważ produkty technologiczne mają „szeroki wpływ na świat”.

„To naprawdę wpływa na całe nasze życie” – mówi.

„W wielu różnych branżach istnieje wiele chronionych kanałów, do których sygnaliści mogą się zwrócić i przekazać swoje poufne wątpliwości odpowiednim agencjom rządowym, które najlepiej nadają się do rozwiązania tych problemów” – mówi.

Dodatkowe raporty Philippy Wynn