Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Volkswagen Amarok 2023: Nowy zwiastun, oto wszystko, co do tej pory wiemy

Nowy Volkswagen Amarok nie tylko dzieli się swoimi rekwizytami z Fordem Ranger, ale kopiuje wyczerpującą kampanię reklamową amerykańskiego giganta motoryzacyjnego – z innym obrazem i odrobiną informacji. Oto wszystko, co do tej pory wiemy, plus kilka zdjęć szpiegowskich, które ujawniają więcej, niż VW jest w stanie nam powiedzieć.


Volkswagen ma kolejny teaser dla drip-feed 2023 Volkswagen Amarok, tym razem pokazując spojrzenie na tył ciężarówki i widok kierowcy.

Zdjęcie tyłu Amaroka – holującego skuter śnieżny – ukrywa projekt tylnego światła, ale pokazuje profil, ponownie sugerując, że motyw kwadratowego nadkola zostanie przeniesiony do nowego modelu.

Obraz z widoku kierowcy pokazuje coś, co wydaje się być cyfrowym zestawem wskaźników i poziomym ekranem informacyjno-rozrywkowym – w porównaniu z masywnym pionowym ekranem Forda w stylu Tesli.



Szwy na desce rozdzielczej i nietypowe schowki wyglądają podobnie do tych w dzisiejszym Fordzie Ranger Wildtrak.

Jak wcześniej informowaliśmy, Volkswagen Amarok 2023 będzie bazował na nowym Fordzie Ranger.

Ponieważ obecny opracowany przez VW Amarok nie spełnia globalnych oczekiwań w zakresie sprzedaży, niemiecki gigant motoryzacyjny nawiązał współpracę z Fordem, zamiast tworzyć nowy model samodzielnie.

Chociaż Volkswagen nie wszedł jeszcze w szczegóły, firma potwierdziła, że ​​nowy Amarok będzie oferowany z turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym V6 (TDV6), a gabaryty pojazdu nieznacznie wzrosły w porównaniu do obecnego modelu (o 10 cm dłuższy i 4 cm szerszy). .

Oczekuje się, że TDV6 – i 2,0-litrowy czterocylindrowy silnik wysokoprężny – będą silnikami Forda połączonymi z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów Forda.

Jednak Volkswagen nie zdecydował jeszcze oficjalnie, że nowy Amarok będzie miał moc Forda.



Przedstawiony powyżej Ford Ranger z 2022 r. będzie stanowił podstawę Volkswagena Amaroka z 2023 r.

Volkswagen Amarok 2023, który ma zostać pokazany w australijskich salonach na początku przyszłego roku, został przejęty z południowoafrykańskiej fabryki Forda, która również montuje Forda Rangera na rynek europejski.

obecne pokolenie Volkswagen Amarok Będzie nadal pochodzić z Pacheco w Argentynie, aż do pojawienia się nowego modelu – po zamknięciu linii montażowej Amaroka w Hanowerze w Niemczech w 2020 roku.

Ten schemat został wydany przez Volkswagena w październiku 2020 roku.

Volkswagen nadal milczy na temat nowego Amaroka, być może dlatego, że do rozpoczęcia produkcji zostało jeszcze 12 miesięcy, a firma powinna sprzedawać dotychczasowy model – teraz najstarszy w swojej klasie – do tego czasu.

Jednak w ostatnim oświadczeniu VW dla mediów było kilka innych wskazówek dotyczących nowego Amaroka.

Projektant opisał wnętrze jako „czyste, napięte powierzchnie i wyjątkowo wysokiej jakości kokpit”, aby zaprezentować „tożsamość VW DNA”.



Podczas gdy nowy Volkswagen Amarok był rozwijany równolegle z nowym Fordem Ranger – w centrach projektowych i inżynieryjnych w Niemczech, Stanach Zjednoczonych i Australii – starsi projektanci Forda powiedzieli, że wewnętrzne i zewnętrzne motywy Volkswagena były opracowywane oddzielnie.

Oznacza to, że projektanci Volkswagena celowo nie chcieli widzieć projektu Forda Rangera do czasu zainstalowania motywów i technologii Amaroka.

Te grafiki (powyżej i poniżej) zostały wydane przez Volkswagena w grudniu 2021 roku.

„W swojej najnowszej generacji (Amarok) będzie znacznie więcej niż systemy wspomagania kierowcy i… łączność. W ten sposób Amarok zaprezentuje innowacje, których nie widzieliśmy wcześniej w tym sektorze”.

Nie jest jasne, czy oznacza to, że nowy VW Amarok będzie miał funkcje i technologie, których nie ma nowy Ford Ranger.

Ponieważ nowy Ford Ranger zostanie wprowadzony na rynek co najmniej sześć miesięcy przed nowym VW Amarokiem, Volkswagen będzie musiał wprowadzić kilka unikalnych funkcji, aby spełnić to twierdzenie.



Poprawienie listy zaawansowanych urządzeń bezpieczeństwa i systemów wspomagania kierowcy w Volkswagenie Amaroku nie będzie trudne.

Obecny model nie ma żadnych i brakuje mu technologii, które są niezbędne według dzisiejszych standardów, takich jak radarowa kontrola stabilności, autonomiczne hamowanie awaryjne, asystent utrzymania pasa ruchu, ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu i rozpoznawanie znaków prędkości.

Chociaż Volkswagen nie podał szczegółów dotyczących pełnej gamy silników, w oświadczeniu dla mediów stwierdzono:

„Jeśli chodzi o układ napędowy, w nowym Amaroku nadal stosujemy wysokowydajne silniki wysokoprężne TDI” – powiedział Lars Minge, szef marketingu produktów Volkswagen Samochody Użytkowe.

W przyszłości na rynku pojawi się potężny V6 TDI, a także inne jednostki napędowe dedykowane do konkretnych przypadków. Innymi słowy, w zależności od kraju, Amaroc posuwa się do przodu równie wydajnie i potężnie, jak samochód z silnikiem Diesla lub benzyną”.

Pierwsze szpiegowskie zdjęcia Volkswagena Amaroka 2023 pojawiły się we wrześniu 2021 roku. Samochód ten był widziany podczas testów w centrum inżynieryjnym Forda w Stanach Zjednoczonych.


Ukryty pod przebraniem bardziej przypomina Forda Rangera niż Volkswagena Amaroka – ze względu na wspólne proporcje i konstrukcję nadwozia.

Jednak wszystkie panele zewnętrzne będą unikalne dla VW Amaroka, a wnętrze obiecuje duże zróżnicowanie.

Główny inżynier Ford Ranger powiedział wcześniej, że VW Amarok jest „zróżnicowanym produktem brata”, co oznacza, że ​​wszystko, co klient może zobaczyć, będzie unikalne dla każdego modelu.

Obecna generacja Volkswagena Amaroka – opracowana przez Volkswagena w Niemczech – jest produkowana od 2010 roku.

Od tego czasu na całym świecie sprzedano ponad 815 000 modeli, w tym ponad 83 000 w Australii od 2011 roku.



Joshua Dowling

Joshua Dowling jest dziennikarzem motoryzacyjnym od ponad 20 lat, większość tego czasu spędza pracując dla Sydney Morning Herald (jako redaktor motoryzacyjny i jeden z pierwszych członków zespołu Drive) oraz News Corp Australia. Dołączył do CarAdvice/Drive pod koniec 2018 roku i od 10 lat jest jednym ze światowych sędziów motoryzacyjnych.

Przeczytaj więcej o Joshua Dowlingu