Kierownictwo wyższego szczebla w Cariad – firmie programistycznej Grupy Volkswagen, obwinianej za opóźnienia we wprowadzaniu nowych samochodów elektrycznych – zostało zwolnionych w wyniku wstrząsu w zarządzie.
Trzech dyrektorów wyższego szczebla z Cariad – firmy zajmującej się oprogramowaniem samojezdnym i systemem informacyjno-rozrywkowym Grupy Volkswagen – zostało zwolnionych po tym, jak obwiniano ją za duże opóźnienia w głównych nowych pojazdach elektrycznych.
Peter Bosch — obecny dyrektor produkcji w Bentley, spółce zależnej Grupy Volkswagen — zastąpi Dirka Hilgenberga na stanowisku dyrektora generalnego, mając na celu przyspieszenie rozwoju oprogramowania i napędów elektrycznych u niemieckiego giganta samochodowego po ostatnich opóźnieniach w kluczowych modelach, takich jak nowy Porsche Macan, Audi Q6 i E- Elektryczny SUV Tron
Odsłonięcie i wprowadzenie tych pojazdów – w popularnym segmencie średniej wielkości SUV-ów – miało odbyć się w zeszłym roku, ale od tego czasu zostało przesunięte na koniec tego roku lub 2024.
W oświadczeniu dla mediów Grupa Volkswagen potwierdziła, że dyrektor ds. technologii Carriad Lin Longo i dyrektor finansowy Thomas Sedran opuszczą swoje stanowiska.
Od 1 czerwca 2023 r. pan Bosch zostanie dyrektorem generalnym firmy Cariad, a także będzie nadzorował działy finansów, zakupów i IT działu oprogramowania Grupy Volkswagen jako „starszy członek zarządu”, przejmując kilka pani Longo i pana Sedran . obowiązki.
Obecny „szef personelu” firmy Cariad – Rainer Zugehör – pozostanie na stanowisku.
„Peter Bosch to właściwy dyrektor generalny we właściwym czasie” — powiedział Oliver Blum, dyrektor generalny Grupy Volkswagen i przewodniczący rady nadzorczej Cariad, w oświadczeniu dla mediów.
„Jest strategiem, realizatorem i graczem zespołowym, co udowodnił podczas udanej pracy w firmie Bentley. Dobrze rozumie Grupę Volkswagen i ma wszechstronne doświadczenie w zarządzaniu zmianami i doradztwie”.
Grupa Volkswagen potwierdziła, że Bosch będzie wspierany przez dwóch nowych ekspertów ds. oprogramowania w zarządzie. Nie został on jednak jeszcze nazwany.
Ogłaszając to, pan Bloom podkreślił, że Cariad – założona w 2020 roku – „będzie nadal otwarta na partnerstwa”.
Ostatnie doniesienia medialne wskazywały, że Grupa Volkswagen ma wkrótce ogłosić partnerstwo z MobileEye – firmą programistyczną należącą do giganta chipów komputerowych Intel – w dziedzinie autonomicznej jazdy, po rozwiązaniu spółki joint venture Volkswagena Argo AI z Fordem.
Nie zostało to omówione w komunikacie medialnym, ale informator powiedział amerykańskim publikacjom Skrzydła samochodowe Trwają rozmowy między obiema firmami.
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
Członkostwo Polski w UE: 20 lat na 20 wykresach
Dlaczego coraz więcej Australijczyków wyłącza grzejniki
bne IntelliNews – Według wstępnych szacunków wzrost polskiego PKB w pierwszym kwartale spadnie do 1,3% r/r