Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

W związku z pozwem przeciwko Grupie Volkswagen obwiniono Porsche o spowodowanie niszczycielskiego pożaru frachtowca elektrycznego

W związku z pozwem przeciwko Grupie Volkswagen obwiniono Porsche o spowodowanie niszczycielskiego pożaru frachtowca elektrycznego

Niemiecki producent samochodów Volkswagen Group został ukarany dwoma odrębnymi procesami sądowymi w związku z pożarem, w wyniku którego zatonął toczący się frachtowiec.

W lutym 2022 roku w miejscowości wybuchł potężny pożar Felicity As Podczas gdy statek znajdował się w pobliżu Azorów, archipelagu położonego na środku Oceanu Atlantyckiego i stanowiącego część Portugalii.

Statek, który przewoził 3965 luksusowych samochodów z Niemiec do Stanów Zjednoczonych, wywrócił się i zatonął, a jego koszt szacuje się na co najmniej 236 milionów dolarów (155 milionów dolarów).

Wszystkim 22 członkom załogi udało się uciec bez szwanku, ale łódź pozostała na dryfie.

Statek przewoził pojazdy Grupy Volkswagen, przewożące takie marki jak Porsche, Audi, Lamborghini, Bentley, Bugatti i Volkswagen.

Początkowo nie było jasne, jak doszło do pożaru.

Ale teraz winę zrzuca się bezpośrednio na Porsche, a prokuratorzy obwiniają akumulator litowo-jonowy modelu Porsche. Bloomberga Raporty.

W sprawę zaangażowanych jest kilku powodów, w tym japoński operator statku Mitsui OSK Lines Ltd. Oraz niemiecka firma ubezpieczeniowa Allianz SE w pozwie złożonym w Stuttgarcie, stolicy Badenii-Wirtembergii.

Siedziba oddziału Porsche Volkswagena znajduje się w tym niemieckim mieście. Grupa Volkswagen jest kontrolowana przez Porsche SE, które z kolei jest kontrolowane przez rodzinę Porsche-Piëch.

Kolejny pozew został złożony w mieście Brunszwik w środkowych Niemczech.

Grupa Volkswagen rzekomo nie poinformowała odpowiednio powodów o zagrożeniu pożarowym pojazdów elektrycznych oraz o tym, jak prawidłowo przygotować pojazdy do transportu.

Sprawy zostały wniesione w zeszłym roku, ale nie trafiły jeszcze do sądu, ponieważ obie strony próbują rozwiązać kwestie proceduralne.

W zeszłym roku statek towarowy zarejestrowany w Panamie Droga ekspresowa FremantleOgień wybuchł u wybrzeży Holandii, a na pokładzie znajdowało się około 4000 pojazdów.

Zgłoszono śmierć jednego członka załogi, a reszcie załogi, głównie Hindusom, udało się uciec.

Japońscy właściciele statku, Shoei Kisen Kaisha Ltd, natychmiast obarczyli winą samochody elektryczne. Statek został później odholowany do Eemshaven w Groningen.

READ  Wyciekły czat właściciela ujawnia niebezpieczeństwa związane z Bożym Narodzeniem

Międzynarodowa Organizacja Morska planuje wprowadzenie nowych zabezpieczeń dla statków korzystających z pojazdów elektrycznych w związku ze wzrostem liczby pożarów statków obwinianych przez samochody.

Holenderska organizacja zajmująca się ładowaniem KVNR również wezwała do zaostrzenia przepisów dotyczących transportu pojazdów elektrycznych.

Pożary pojazdów elektrycznych spalają się bardziej agresywnie niż zwykłe pożary i mogą samoistnie ponownie się zapalić.

według Drive.com.auPożary akumulatorów pojazdów elektrycznych powodują wydzielanie się toksycznych gazów, które mogą być trudne do ugaszenia.

Jednakże pożary pojazdów elektrycznych są rzadkie i znacznie rzadsze niż pożary pojazdów benzynowych i wysokoprężnych.