Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Wendy's and Grill'd: Jak australijski rynek fast foodów wkrótce eksploduje wyborem

Wendy's and Grill'd: Jak australijski rynek fast foodów wkrótce eksploduje wyborem

Nie ma wątpliwości, że fast foody to podstawa Australijczyków – złote łuki na większości rogów i pułkownik KFC zapraszający na prawie co drugą ulicę.

Branżę mogą jednak czekać zmiany, ponieważ Grill'd ma zamiar przenieść swoją uwagę na niezależne restauracje i formaty na wynos.

Założona w 2004 roku, aby na nowo odkryć fast food, Grill'd jest jedną z „najlepszej jakości” burgerowni dostępnych w Australii.

Przygotowując się obecnie do obchodów 20. urodzin firmy, w której znajdują się 172 sklepy i 240 milionów sprzedanych burgerów, założyciel i dyrektor generalny Simon Crowe powiedział, że misją firmy jest „uwolnienie burgera od korupcji”.

„Szczerze postrzegamy siebie jako buntowników mających jakąś sprawę i chcemy stawić czoła wyzwaniu, jakim jest robienie czegoś inaczej” – powiedział.

W zeszłym roku firma Grill's otworzyła swoją pierwszą restaurację w Mount Ommaney w stanie Queensland, a do końca roku budżetowego 2026 ma mieć 20 restauracji.

„Zawsze byłem przeciwny idei dostarczania jedzenia, a wraz z ewolucją naszej marki i firmy zobaczyliśmy, że QSR nie jest złym terminem, jeśli robimy to, co robimy naprawdę dobrze” – powiedział pan. powiedział Crowe.

Planowano już wycieczkę samochodową po stolicy mody Chadstone w Wiktorii.

„Jesteśmy naprawdę podekscytowani faktem, że jesteśmy marką restauracji typu fast-casual, a nie brudną marką fast foodów. Uważamy, że możemy dostarczać niesamowite, pożywne i zdrowe burgery i robić to w bardzo szybki sposób” – powiedział Crowe.

Crowe przyznał jednak, że Australia ma bardzo konkurencyjny rynek hotelarsko-gastronomiczny, a burgery są „prawdopodobnie bardziej intensywne i konkurencyjne niż żywność w ogóle”.

„Są wszyscy, od lokalnego sklepu z rybami i frytkami, przez firmy produkujące burgery takie jak nasza, po jednorodnych międzynarodowych graczy” – powiedział.

„Można powiedzieć, że burgery charakteryzują się dużą elastycznością, ponieważ są tak uwielbiane”.

READ  5 pierwszych kroków, które należy podjąć, jeśli zostaniesz oskarżony o przestępstwo (nieważne jak małe) » FINCHANNEL

Jednak konkurencja może się zaostrzyć, a według doniesień gigant fast food Wendy's będzie otwierał sklepy w Australii w ciągu następnej dekady.

Sieć znana jest z kwadratowych hamburgerów, frytek i „mroźnych” mrożonych deserów mlecznych i została założona w Columbus w stanie Ohio w 1969 roku.

Jest trzecią co do wielkości siecią burgerowni w Stanach Zjednoczonych po McDonald's i Burger Kingu.

Krążą również pogłoski, że Popeye mogą wkrótce trafić do australijskich wybrzeży.

Nastąpiło to po otwarciu w całym kraju w ciągu ostatnich dwudziestu lat innych amerykańskich gigantów fast foodów, takich jak Five Guys, TGI Fridays i Krispy Kreme.

Według danych Euromonitor, australijski rynek usług ekspresowych wzrośnie w ciągu najbliższych pięciu lat o 32 procent i osiągnie poziom 8,7 miliarda dolarów.

Pop-upy, w tym In-N-Out i Cinnabon, również rozwiały ostatnio obawy, udowadniając, że Australijczycy nadal mają apetyt na więcej świeżych i nowych opcji fast foodów.

Jednak profesor Gary Mortimer z Queensland University of Technology nie jest przekonany, że restauracje takie jak Grill'd i Wendy's mają potencjał, aby zmienić rynek fast foodów w Australii, biorąc pod uwagę konkurencję na rynku, zwłaszcza w przypadku burgerów.

„Z pewnością mamy tu głównych graczy, takich jak Burger King, Hungry Jack's i McDonald's, ale zaobserwowaliśmy także wzrost w zakresie lepszej jakości i fast casual” – powiedział.

„To tworzy bardzo zatłoczony rynek… Organizacja będzie musiała posiadać bardzo silną przewagę konkurencyjną nad swoimi obecnymi konkurentami… i silną propozycję wartości.

„Jeśli to zaniedbam, będzie to w dużym stopniu pytanie, dlaczego miałbym kupować burgera od Wendy’s, skoro mogę kupić burgera od Hungry Jacks?”

Profesor Mortimer powiedział, że gdyby na rynek australijski weszły inne amerykańskie sieci, takie jak Wendy's, nie wierzył, że nastąpi nagły wzrost wydatków budżetu domowego na burgery i fast foody.

„Myślę, że proporcja pozostanie taka sama, ale będzie dystrybuowana szerzej niż u konkurencji”.

READ  5 rzeczy, na które należy zwrócić uwagę na ASX 200 we wtorek 4 maja 2021 r

Profesor Mortimer dodał, że ze względu na kryzys kosztów życia w kraju Australijczycy nie wydają dużo na fast foody.

„To zwykle taki wzorzec zachowania, gdy rodziny robią trudne rzeczy i częściej jedzą w domu niż poza domem” – stwierdził.

„Myślę więc, że wejście na rynek, na którym jest już duża konkurencja, istnieją gracze o wysokim poziomie lojalności klientów i stoisz w obliczu kryzysu związanego z kosztami utrzymania – myślę, że wejście na rynek jest wyzwaniem scena.”

Mimo to Crowe powiedział, że z zadowoleniem przyjmuje konkurencję ze Stanów Zjednoczonych.

„Myślę, że staną przed poważnymi wyzwaniami ze względu na jakość produktów, jakość usług oraz wyzwanie polegające na znalezieniu pierwszorzędnych lokalizacji w tym kraju” – powiedział.

„Nie jestem pewien, czy wnoszą coś nowego, dynamicznego i interesującego do tego środowiska.

„Nie możemy kontrolować ich losu, możemy kontrolować nasz. Jesteśmy bardzo pewni naszej przyszłości, ale wierzymy również, że konkurencja prowadzi do lepszych wyników dla konsumentów.