Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Wspierany przez Boeinga prywatny naddźwiękowy producent samolotów Aerion upadł

Aerion, konstruktor samolotów naddźwiękowych założony przez miliardera Roberta Bassa z Teksasu i wspierany przez Boeinga, powiedział, że wstrzymał działalność po tym, jak nie udało mu się zdobyć wystarczających funduszy na rozpoczęcie budowy samolotu.

Irion powiedział w wysłanym w piątek e-mailu oświadczeniu, że zwiększenie ogromnych inwestycji potrzebnych do przeniesienia prywatnego odrzutowca AS2 z projektu do produkcji było „ogromnym wyzwaniem”.

Firma zapowiedziała w marcu, że produkcja pierwszego samolotu rozpocznie się w 2023 roku w fabryce na Florydzie, a pierwsze komercyjne dostawy spodziewane są w 2027 roku.

Blokada kończy ambicje Aerion, aby pomóc ożywić naddźwiękowe podróże cywilne po raz pierwszy od upadku Concorde w 2003 roku.

Firma sprowadziła Boeinga, podpisała kontrakt z General Electric na dostawę silników i zebrała ponad 11 miliardów dolarów zamówień, w tym niedawną umowę na 20 odrzutowców od NetJets, jednostki należącej do Warrena Buffetta należącej do Berkshire Hathaway.

Przyszły AS2 nigdy nie wystartuje z Aerion.

Przyszły AS2 nigdy nie wystartuje z Aerion.

Linie lotnicze mocno ucierpiały w wyniku pandemii Covid-19, ponieważ pasażerowie unikali latania, a linie lotnicze przestały kupować samoloty. Boeing, który już balansował po wyłączeniu swojego samolotu 737 Max z powodu dwóch śmiertelnych wypadków przed pandemią, został szczególnie mocno dotknięty.

Boeing obiecał pomoc w zakresie inżynierii i produkcji, ogłaszając „znaczące” wsparcie dla Aerion w 2019 roku.

Ale producent samolotów zmniejszył finansowanie przyszłych samolotów i anulował jednostkę inwestycyjną Boeing NeXt w zeszłym roku, ponieważ stanął w obliczu jednego z najgorszych kryzysów finansowych w swojej historii.

„Chociaż jesteśmy rozczarowani, że Aerion nie był w stanie zapewnić dodatkowych środków na kontynuację swojej działalności, nadal jesteśmy zaangażowani we współpracę z innowacyjnymi i innowacyjnymi partnerami, takimi jak Aerion, którzy nadal nakładają ograniczenia na pionierskie technologie” – powiedział Boeing w oświadczeniu .

Wcześniej w tym roku Aerion prowadził rozmowy na temat IPO za pośrednictwem spółki celowej – poinformowały osoby zaznajomione z tą sprawą w lutym. Ale wtedy ludzie mówili, że jest szansa, że ​​rozmowy się załamią bez porozumienia.

Aerion AS2 został zaprojektowany do przelotów nad wodą z prędkością 1,4 razy większą od dźwięku, czyli nieco ponad 1000 mil na godzinę. Leciałby tuż poniżej bariery dźwiękowej podczas pracy nad ziemią, aby spełnić ograniczenia dotyczące lotów naddźwiękowych.

„Od momentu powstania naszej firmy, nasz zespół stworzył nowe przełomowe innowacje, a także najnowocześniejsze technologie i własność intelektualną” – powiedział Irion.

AS2 „spełnia wszystkie wymagania rynkowe, techniczne, regulacyjne i dotyczące zrównoważonego rozwoju, a rynek nowego segmentu naddźwiękowych statków powietrznych lotnictwa ogólnego został zatwierdzony”.

Wyświetl ten artykuł na licencji Bloomberg Media: Można obejrzeć oryginalny artykuł Tutaj