Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Zakazan zbiera milion dolarów dla studia gier pełnego weteranów z Europy Wschodniej

Zakazan zbiera milion dolarów dla studia gier pełnego weteranów z Europy Wschodniej


Zakazane to nowe polskie studio gier, pełne profesjonalistów z branży gier, które pozyskało zalążkową inwestycję w wysokości 1 miliona dolarów.

Założyciele warszawskich Zakazów wywodzili się z największych firm zajmujących się grami w Europie Wschodniej, w tym CD Projekt Red (twórca Cyberpunka 2077), 11bit Studios (This War of Mine) i GOG.com.

Fundusze wystarczą, aby rozpocząć prace nad pierwszą grą, wciągającą grą RPG dla jednego gracza, osadzoną na Dzikim Zachodzie, która zagłębia się w zawiłości wymiaru sprawiedliwości. Inwestycją w startup kierował fundusz gamingowy.

Firma faktycznie rozpoczęła działalność w 2022 roku. Jan Bartkovic, znany ze swojej pracy jako scenarzysta i dyrektor kreatywny przy popularnych tytułach, takich jak Wiedźmin 2, Shadow Warrior i Cyberpunk 2077 Edgerunners, połączył siły z Piotrem Chomiakiem, doświadczonym animatorem z 23-letnim doświadczeniem doświadczenie. Z doświadczenia. Pracował w studiach takich jak CD Projekt Red, Flying Wild Hog i 11 Bit Studios.

Stało się

Następne gry Beat 2023

Dołącz do społeczności GamesBeat w San Francisco w dniach 24–25 października. Usłyszysz najwybitniejsze umysły w branży gier na temat najnowszych osiągnięć i ich wpływu na przyszłość gier.

Dowiaduje się więcej

Jan Bartkovic jest jednym z założycieli Zakazania.

Radosław Gwarek, były grafik w 11 bit Studios, znany ze swojego wkładu w This War of Mine i Frostpunk, uzupełnił główny zespół założycielski Zakazanych. Firmie udało się stosunkowo szybko dostarczyć demo i pojawić się z nim na targach Gamescom 2022. Bartkovich powiedział, że pomogło jej to w rekrutacji i zbieraniu funduszy.

Od czasu zabezpieczenia początkowej inwestycji Zakazan powiększył swój zespół do 16 członków, powiedział Bartkovic w wywiadzie dla GamesBeat. Godne uwagi nowości to Adam Kozłowski, dyrektor artystyczny studia, który ma 20-letnie doświadczenie w pracy nad takimi projektami jak Wiedźmin, Beat Cop i Shadow Warrior 2. Marta Adamska, była dyrektor ds. rozwoju biznesu w GOG.COM, dołączyła jako dyrektor wykonawczy Dyrektor Rozwoju Biznesu.

READ  Martin Roberts: Gwiazda Homes Under The Hammer rusza z projektem dla Ukrainy

„W byciu niezależnym i prowadzeniu małej firmy najbardziej podoba mi się to, że potrafimy rozwiązywać problemy” – powiedział Adamski. „To zdecydowanie ekscytujące. Musimy także mieć wpływ na to, kim jesteśmy, jak traktujemy naszych pracowników i jak się czują nasi pracownicy. To zupełnie inna sytuacja, ponieważ jest bardziej intymna. W strukturach korporacyjnych, w których pracuje 200 innych osób, nie masz pojęcia, kto Wsiadłem z tobą do windy.

Gry trylogii I

Zakazan tworzy opartą na fabule grę „trylogię”.

Członkowie zespołu pochodzili z różnych studiów i większość była starsza. To ludzie, którzy mają obsesję na punkcie tworzenia treści w dużych studiach. Założyciele nie byli zainteresowani polityką na najwyższych szczeblach największych korporacji. Większość członków zespołu przyjeżdża do biura do pracy w Warszawie.

„Nie byliśmy do końca pewni, czy chcemy dalej pracować w głównych grach, tylko dlatego, że na pewnym poziomie trzeba po prostu zająć się wieloma innymi sprawami poza tworzeniem gry” – powiedział Bartkovic. „Chcemy stworzyć firmę, która kieruje się faktem, że tworzymy grę i pozbywa się tego, co nazwałbym sprawami politycznymi. Jesteśmy naprawdę ludźmi nastawionymi na treść.

Radoslav Juarek jest jednym z założycieli Zakazania.

Ekipie zależy na tym, aby film był głęboki i miał dojrzałe tematy, z dużym naciskiem na moralność. Adamski powiedziała w wywiadzie dla GamesBeat, że jej zdaniem mają one cechę „potrójnego i”, gdzie „i” oznacza „indie”. Oznacza to, że jest to małe, niezależne studio, które kładzie duży nacisk na zapewnienie odpowiedniej jakości. Jest mało prawdopodobne, aby była to gra za pełne 60 dolarów.

„Chcemy tworzyć projekty o wyraźnej i bezkompromisowej tożsamości” – powiedział Bartkovic. „Gry dla dojrzałych odbiorców, którzy chcą być zaskoczeni.”

Zakazan koncentruje się obecnie na tworzeniu przygodowej gry RPG dla jednego gracza, której akcja toczy się w unikalnej interpretacji Dzikiego Zachodu. Gracze wcielą się w szeryfa w górskim miasteczku, którego zadaniem będzie odkrycie tajemnicy, która grozi podziałem lokalnej społeczności. Celem gry jest wzmocnienie pozycji graczy, umożliwienie im kształtowania przyszłości miasta i wpływania na historie jego mieszkańców, stawiając ich jednocześnie przed moralnie niejednoznacznymi wyborami.

READ  Debiutancki film reżysera z Lanarkshire wybrany na premierę na Glasgow Film Festival
Piotr Chomiak jest jednym z założycieli Zakazania.

„Jestem wielkim fanem gier opartych na fabule” – powiedział Bartkovich. „Zdecydowanie mam słabość do starych gier BioWare. To bardzo na mnie wpływa. Bardziej przypominają gry systemowe. Ma mocną historię, ale nie przypomina interaktywnego filmu ani nic w tym rodzaju. To porządna gra z walką i eksploracją oraz wszystkimi tymi systemami.”

Pomyślne opracowanie atrakcyjnej koncepcji i minimalnego opłacalnego produktu (MVP) umożliwiło Zakazanowi zabezpieczenie inwestycji zalążkowej z Gaming Fund.

„Jednym z interesujących aspektów tej zmiany jest to, że masz wysokie ambicje, ponieważ jesteś do tego przyzwyczajony” – powiedział Bartkovich.

Jednocześnie poszczególni pracownicy mogą skutecznie wykonywać swoją pracę, ponieważ mają zdolność do osiągnięcia tego, co według nich należy zrobić.

Ta runda finansowania ułatwi stworzenie grywalnej branży, zaprezentuje podstawową mechanikę gry, styl wizualny i tempo, a także rozpocznie zbieranie funduszy na produkcję na dużą skalę.

„Inwestujemy w najbardziej utalentowanych twórców gier, a Zakazan to wyjątkowa firma prowadzona przez wizjonerski zespół założycieli napędzany pasją do gier wideo i opowiadania historii” – stwierdził w oświadczeniu Ilya Eremeev, partner zarządzający w The Games Fund. „Wierzymy w pełną swobodę twórczą i autonomię naszych partnerów i jesteśmy zaangażowani we wspieranie firmy i pomaganie im w realizacji ich wizji tej wyjątkowej gry i nie tylko”.

Bartkovic powiedział, że firma pracuje nad pionowym chipem, który mógłby zostać wdrożony do końca roku.

Zespół może urosnąć do około 40 osób. Będzie to jednak prawdopodobnie wymagać nowej rundy finansowania. Adamski powiedziała, że ​​celem jest wydanie pierwszej wersji na komputery PC w drugiej połowie 2026 roku. To izometryczna gra RPG z widokiem z góry, przypominająca dobry western, ale z około 30–40 godzinami rozgrywki – powiedziała. Aby tak się stało, potrzebny będzie zespół weteranów i młodych ludzi.

„Wierzymy, że dla doświadczonych ludzi zdrowa będzie współpraca z ludźmi, którzy lubią działać samodzielnie i mają pasję do doskonałości” – powiedział Bartkovich.

READ  365 Days 3 nie ukaże się w serwisie Netflix w maju 2022 r.

Chcą zdeterminowanych, zaangażowanych ludzi, którzy w pełni to rozumieją.

Firma niekoniecznie ma jasne pojęcie o tym, jak najnowsze osiągnięcia AI wpłyną na nią. Sztuczna inteligencja okazała się pomocna w pracy koncepcyjnej artystów, ale nie jest jasne, w jaki sposób sztuczna inteligencja wpływa na opowiadanie historii. Ale w firmie jest wielu weteranów, którzy znają technologię AI.

GryPokonaj Credo Kiedy omawiamy branżę gier, „gdzie pasja spotyka się z biznesem”. Co to znaczy? Chcemy Ci powiedzieć, jak ważna jest ta wiadomość dla Ciebie – nie tylko jako osoby decyzyjnej w studiu gier, ale także jako fana gier. Niezależnie od tego, czy czytasz nasze artykuły, słuchasz naszych podcastów, czy oglądasz nasze filmy, GamesBeat pomoże Ci poznać branżę i cieszyć się z niej. Odkryj nasze podsumowania.