Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Zespół Mercedes F1 wycofuje apelację o tytuł przeciwko Maxowi Verstappenowi

Zespół Mercedesa Lewis Hamilton zaapelował o wznowienie kontrowersyjnego zakończenia mistrzostw świata, podczas gdy żona Toto Wolffa rzuciła post na Twitterze.

Zespół Mercedesa Lewisa Hamiltona ogłosił w czwartek, że wycofał apelację przeciwko kontrowersyjnemu zwycięstwu zdobywcy tytułu Maxa Verstappena w Grand Prix Abu Zabi.

Zespół powiedział, że podjął decyzję po „konstruktywnym dialogu” z organem zarządzającym FIA w sprawie wyjaśnienia scenariuszy przyszłych wyścigów.

„Cieszymy się z decyzji FIA o powołaniu komisji do kompleksowej analizy tego, co wydarzyło się w Abu Zabi oraz w celu poprawy solidności zasad, zarządzania i podejmowania decyzji w Formule 1” – powiedział Mercedes w oświadczeniu.

Czekamy również na zaproszenie zespołów i kierowców do udziału.

„Zespół Mercedes-AMG Petronas będzie aktywnie współpracował z tym komitetem, aby zbudować najlepszą Formułę 1 – każdy zespół i każdy fan, który kocha ten sport tak samo jak my. Pociągniemy FIA do odpowiedzialności za ten proces i niniejszym wycofamy nasze odwołanie.”

Uchwyć każdą chwilę The Ashes na żywo i bez reklam, grając na Kayo. Nowy w Kayo? Wypróbuj teraz bezpłatnie przez 14 dni.

Ale pomimo decyzji Mercedesa, żona szefa zespołu Toto, Susie Wolff, wyraziła swój gniew na Twitterze, krytykując kontrowersyjny koniec mistrzostw.

„To, co się wydarzyło, wciąż jest trudne do zrozumienia i sprawia, że ​​czuję się chory” – powiedziała na Twitterze.

„Nie przegrany – nie Max czy Red Bull – zasłużyli na zwycięzców i zawsze wiedzieliśmy, że istnieje duże prawdopodobieństwo, że możemy nie wygrać – ale sposób, w jaki obrabowano Lewisa, całkowicie mnie zaprzeczył”.

Verstappen z Red Bulla odniósł zwycięstwo i tytuł mistrza świata po wdrożeniu samochodu bezpieczeństwa w późną niedzielę w wyścigu kończącym sezon w Abu Zabi, stawiając Holendra za Hamiltonem, który następnie wyprzedził go na ostatnim okrążeniu, gdy samochód bezpieczeństwa został odholowany. .

Mercedes otrzymał natychmiastowe podwójne odwołanie, które gospodarze odrzucili, a następnie przedstawił zamiar odwołania się od tej decyzji, które mieli złożyć do czwartkowego wieczoru.

Ujawniono: co Mercedes napisał do Red Bulla po farsie Formuły 1

– Emily Ben Ammar, The Times

READ  Shapovalov, Auger-Aliassim w finale Pucharu ATP dla Kanady

Red Bull dowie się w piątek rano, czy Mercedes będzie kontynuował apelację przeciwko odrzuceniu ich protestów dotyczących sposobu rozstrzygnięcia Grand Prix Abu Zabi w niedzielę po interwencji samochodu bezpieczeństwa i wynikającym z tego zamieszaniu.

Ostatecznie zespół walczy o koronę Lewisa Hamiltona, a nie jego holenderskiego rywala.

Nowy termin składania odwołań to 19:00 czasu brytyjskiego w czwartek (6 rano w piątek EST), a Mercedes wydaje się wykorzystywać cały ten czas, ale szef zespołu Red Bulla, Christian Horner, ujawnił, że nie tylko Toto Wolff wysłał mu swojego rywala i zaciekłego rywala w Mercedes wysłał mu SMS-a z gratulacjami, ale otrzymał też list od prezesa zarządu Daimlera, spółki-matki Mercedesa.

Toto wysłał Maxowi SMS-a [of congratulations] powiedział Horner.

Poszedłem się z nim zobaczyć, a on nie był dostępny. Ola Kalinios [the Daimler board chairman] Gratulujemy mistrzostwa. Powiedział, że będą ciężko walczyć w przyszłym roku. – dodał Horner przed przeczytaniem wiadomości.

„[The message] Był całkowicie przyjazny. Nie wiem, czy czuł się wtedy dobrze. Powiedziała jednak: „Przepraszam, że nie mogłam cię przywitać, kiedy przyszedłeś do nas. Gratulacje Mistrzostwa Kierowców z Maxem. Jest godnym mistrzem i zaciętym zawodnikiem. miłego wieczoru. Masz to.’

„Powiedziałem mu w SMS-ie: „Dziękuję bardzo, Toto. Wiem, że to był ciężki sezon, ale szacunek zawsze tam był. Gratulujemy mistrzostwa twoich twórców. Pamiętaj, tu są pieniądze. „

Mercedes zdobył swoje ósme mistrzostwo konstruktorów, a tym samym największą część nagrody pieniężnej sezonu, która jest następnie przekazywana jako premia załodze zespołu.

Wcześniej szefowie F1 zwrócili uwagę na otaczające kontrowersje Zdobywca tytułu Max Verstappen wygrywa Grand Prix Abu Zabi Grozi „zniekształceniem wizerunku sportu”.

Wyścig – który wygrał Max Verstappen – był przez wielu określany jako „jeden z najbardziej kontrowersyjnych w historii sportu” ze względu na łamanie zasad i interpretacji oraz naciski ze strony szefów zespołów na Dyrektor wyścigu Michel Massey.

W wyniku globalnego oburzenia prezydent FIA Jean Todt przedstawił swoją propozycję pełnego przeglądu wyścigu, który został zaakceptowany przez Światową Radę Sportów Motorowych w celu zapewnienia „szczegółowej analizy i jasności na przyszłość ze wszystkimi odpowiednimi stronami”. .

READ  Perth Scorchers kontra Melbourne Stars, pałkarze nie wymieniają końcówek, komentarz, odpowiedź, Mark Wu, Brendon Julian, Brett Lee, faul, przejechanie 18 lat podczas doładowania

Lewis Hamilton wyglądał na gotowego do zdobycia ósmego tytułu mistrza świata, zanim wypadek Williamsa Nicholasa Latifi postawił wszystko na głowie.

Na ostatnich okrążeniach panowało zamieszanie, ponieważ Massey początkowo uniemożliwił samochodom wyprzedzenie samochodu bezpieczeństwa, zanim zmienił zdanie – co oznaczało, że Verstappen miał jasną ścieżkę, by zaatakować Hamiltona.

Uchwyć każdą chwilę The Ashes na żywo i bez reklam, grając na Kayo. Nowy w Kayo? Wypróbuj teraz bezpłatnie przez 14 dni.

Kolarz Red Bulla objął prowadzenie – na nowych oponach – na ostatnim okrążeniu, aby zdobyć tytuł kierowcy.

Tam, gdzie powinna być radość i świętowanie, tam był gniew i oskarżenia.

Mercedes złożył dwa protesty, pierwszy twierdząc, że Verstappen objął prowadzenie w warunkach samochodu bezpieczeństwa, a drugi dotyczący wahania i zamieszania Masseya co do tego, które samochody z cewkami mogą przejechać przez SC.

Oba zostały odrzucone, a Mercedes rozważał apelację.

Kontrowersje, debata i sugestia, że ​​Hamilton został „skradziony” przyćmiły porywający finał sezonu.

FIA podjęła dziś pewne kroki, aby przedstawić swój punkt widzenia, ale nie zaoferowała żadnego wsparcia dla urodzonego w Australii Masseya.

Ich oświadczenie mówiło: „Okoliczności związane z użyciem samochodu bezpieczeństwa po wypadku kierowcy Nicholasa Latifiego oraz odpowiednia komunikacja między zespołem sterującym FIA Racing Team a zespołami Formuły 1 doprowadziły w szczególności do nieporozumień i reakcji ze strony zespołów Formuły 1, kierowców i fanów, argument, który jest obecnie skażony. Zdjęcie mistrzowskie i należne świętowanie tytułu mistrza świata najlepszych kierowców zdobytego przez Maxa Verstappena i ósmego z rzędu mistrzostw konstruktorów wygranych przez Mercedesa.

W oświadczeniu dodano: „Sprawa ta zostanie omówiona i zaadresowana ze wszystkimi zespołami i kierowcami, aby wyciągnąć wnioski z tej sytuacji i zapewnić jasność uczestnikom, mediom i kibicom na temat obecnych przepisów, aby zachować konkurencyjny charakter naszego sportu. ” Jednocześnie dbając o bezpieczeństwo kierowców i urzędników.

„Nie tylko Formuła 1 skorzystałaby na tej analizie, ale także ogólnie wszystkie inne mistrzostwa FIA na torach”.

Podczas gdy kontrowersje zawsze szaleją wokół wyniku mistrzostw 2021, sposób przeprowadzenia wyścigu już skłonił do dyskusji o zmianach zasad.

READ  Polska rozwala Japonię w finale VNL Manila; Słoweńcy wypędzają Holendrów, a Chiny uderzają w piwnicę

Przez 55 okrążeń Massey był bombardowany przez liderów zespołu przez prowadzącego radio, Damona Hilla i innych ekspertów, którzy sugerowali, że jest pod presją.

W związku z tym dyrektor F1 Ross Brawn ogłosił, że w 2022 roku komunikacja między dyrektorem wyścigu a zespołami zostanie przerwana.

„Przerwiemy ten kontakt w przyszłym roku” – powiedział Brown.

„To niedopuszczalne, aby szefowie zespołów wywierali na Michaela tak dużą presję podczas wyścigu. To jak trenerzy negocjujący z sędzią w piłce nożnej.

„Toto nie może prosić, aby nie było samochodu bezpieczeństwa, a Christian nie może poprosić samochodów, aby puściły. Jest to w gestii dyrektora wyścigu”.

Po tym, jak Verstappen wykonał ruch na Hamiltonie na czwartym zakręcie ostatniego okrążenia, Wolff krzyczał „Nie, Mickey, nie, nie, Mickey, to nie było w porządku”.

Gdy samochód bezpieczeństwa wjechał na tor, Horner usłyszał, jak mówił: „Dlaczego nie usuniemy z drogi tych samochodów okrążonych?”.

Massey odpowiedział: Daj mi chwilę. Najważniejsze dla mnie jest wyjaśnienie tego incydentu.”

Brown nie jest jedynym, który chce dokonać zmiany. Były mistrz świata i kierowca Mercedesa Nico Rosberg wezwał do działania.

„Tutaj Kristan przychodzi przez radio do sędziego, mówiąc: 'Potrzebujemy kolejnego okrążenia wyścigu’, a to nie jest idealne. Powiedział po wyścigu.

„Może w ogóle nie powinni rozmawiać z sędzią. To nie zdarza się w piłce nożnej. Nie możesz poprosić menedżera, aby zadzwonił do sędziego.

„Musi istnieć odpowiednie ramy, dzięki którym wszystko będzie zrozumiałe” – powiedział Rosberg.

Damon Hill poszedł dalej i zauważył, że Horner miał ogromny wpływ na wynik.

„Musimy wziąć pod uwagę komunikaty, które były transmitowane między zespołami a dyrektorem wyścigu Michaelem Masseyem” – powiedział Hill Sky Sports.

„Wydaje się, że był pod presją Red Bulla, aby robić różne rzeczy. To był ważny element w tym sezonie i mógł wpłynąć na wynik mistrzostw świata.”