Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

2023 Przegląd Mercedes-AMG EQE 53

2023 Przegląd Mercedes-AMG EQE 53

Ten szalenie wyczynowy samochód, który ma wylądować w Australii w przyszłym roku, jest naturalnym następcą jednego z najbardziej brutalnych samochodów na sprzedaż.

Czy EQE 53 to cichy zabójca? Ten nowy elektryczny sedan z wyczynowego oddziału AMG Mercedes-Benz jest EV odpowiednikiem firmowego E 63 S, znanego z ogromnego przyspieszenia i ryczącego hałasu silnika V8.

Napędzany parą prawie bezgłośnych silników elektrycznych, aerodynamiczny pięciomiejscowy EQE 53 nie reklamuje swojej prędkości ścianą dźwięku. Jednak ten samochód jest mocniejszy i tańszy niż E 63 S. Oprócz tego, że jest cichszy, EV jest szybszy.

Czas przyspieszania od spoczynku do 100 km/h jest ważną miarą osiągów pojazdu. Mercedes-AMG twierdzi, że EQE 53 może to zrobić w 3,3 sekundy, podczas gdy E 63 S zajmuje to o jedną dziesiątą sekundy dłużej.

To tylko połączenie oka, ale takie marginesy na tym świecie marnują lub tracą reputację. EQE 53 zabija pretensje E 63 S do dominacji i trzeba się zastanowić, jak lojalna, zaciekła publiczność Mercedes-AMG by się z tym czuła.

Zwłaszcza, że ​​szybszy EQE 53 będzie nosił niższą cenę niż E 63 S, gdy pojawi się w Australii. Prawie 200 000 dolarów to to, do czego Mercedes-Benz Australia dąży z EV, około 50 000 dolarów mniej niż E63 S.

Produkcja Mercedesa-AMG EQE 53 rozpoczęła się w fabryce w Bremie w północnych Niemczech w sierpniu, dołączając do już produkowanych tam wersji Mercedes-EQ EQE.

Pełny pakiet EQE ma pojawić się w Australii jeszcze w tym roku. Prawdopodobnie będzie składał się z trzech modeli. Mercedes-AMG EQE 53 z pewnością stanie na czele składu. Poniżej znajdują się dwa warianty słabszego Mercedesa-EQ, jeden z dwoma silnikami i napędem na wszystkie koła, a drugi z jednym silnikiem i napędem na tylne koła.

Łączna moc maksymalna i moment obrotowy silników EQE 53 wynoszą 505 kW i 1020 Nm z opcjonalnym pakietem AMG Dynamic Plus. To o 55 kW więcej niż 4,0-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem w E 63 S.

READ  Ogromny boom pasażerski, gdy samoloty A380 przekształcają się z Qantas w „samoloty punktowe”

Inżynierowie Mercedes-AMG wprowadzili zmiany, aby zwiększyć limity mocy, momentu obrotowego i obrotów silników elektrycznych stosowanych w standardowym EQE. Zmieniono uzwojenia stojana i podniesiono transformatory przetwarzające prąd stały z akumulatora na prąd przemienny dla silników.

Silniki oparte są na naziemnej baterii litowo-jonowej o pojemności 91 kWh. Podczas gdy oficjalny zasięg WLTP dla EQE 53 wynosi ponad 500 kilometrów, rzeczywisty zasięg mieszany będzie nieco mniejszy. Certyfikowana europejska strona EV Baza danych szacuje 465 km.

Prędkości ładowania są szybkie. EQE 53 może pomieścić dużą moc 170 kW z szybkiej ładowarki DC i jest wyposażona w pokładową ładowarkę AC 11 kW do ładowania w domu.

Ten duży zestaw akumulatorów oznacza, że ​​EQE 53 jest zbyt obszerny dla sedana o długości prawie pięciu metrów. Ważąc około 2600 kg, jest o ponad 500 kg cięższy niż E 63 S.

To wyjaśnia, dlaczego EV jest odznaką 53, a nie 63, mimo że jego przyspieszenie przebiega w podobnej linii prostej. Dyrektor techniczny Mercedes-AMG, Jochen Hermann, oświadczył, że wszystko, co nosi odznakę 63, powinno być przystosowane do toru wyścigowego, a EQE 53 nie.

Przyspieszenie EQE 53 jest niesamowite i uzależniające. Wciśnięcie pedału przyspieszenia do podłogi powoduje natychmiastowy pośpiech, który nadwyręża szyję od cichego pchnięcia. Nie ma śladu poślizgu kół, ponieważ samochód walczy o obniżenie mocy.

Podczas części międzynarodowego startu testowego na krętych drogach przez Wogezy na granicy francusko-niemieckiej padało. Sposób, w jaki można było strzelać EQE 53 z ciasnych zakrętów, był po prostu niesamowity.

Ale jego waga była widoczna, gdy zwalniał i skręcał w zakręty. Chociaż hamowanie regeneracyjne pojazdów elektrycznych trochę działa, gdy podwozie odrywa się od ziemi, duże hamulce tarczowe wciąż mają wiele do zrobienia. A przekonanie 2600 kg do zmiany kierunku wyraźnie wywiera presję na przyczepność przednich opon.

READ  Kobieta używa Kmart i Bunnings do odtworzenia harmonogramu projektanta w wirusowym TikTok

EQE 53 bardzo łatwo się polubić ze względu na płynniejszą jazdę. Podczas gdy przestrzeń nad głową na tylnym siedzeniu nie jest świetna, kabina jest zachęcającym, dobrze wykonanym, pięknie zaprojektowanym i pełnym technologii środowiskiem. Standardowe zawieszenie pneumatyczne i adaptacyjne amortyzatory działają płynnie, a układ kierowniczy stwarza wrażenie połączenia z drogą.

Mercedes-AMG opracował kilka syntetycznych profili dźwiękowych dla systemu audio EQE 53 w celu dodania akustycznego wymiaru do jazdy. Niektóre są bardziej subtelne niż inne i istnieje możliwość pozostawienia ich zamkniętych, aby cieszyć się szybką i cichą.

Mercedes-AMG EQE 53 żywy

Cena 200 000 USD (szacunkowo)

Silnik podwójny 505 kW / 1020 Nm (z pakietem AMG Dynamic Plus)

jednobiegowa skrzynia biegów; Napęd na cztery koła

Zasięg 518 km

Zużycie energii 17,5-23,2 kWh/100km

0-100 km/h 3,3 s (z pakietem AMG Dynamic Plus)