10 sierpnia 2023 r
Konsument, zdrowie i środowisko Sprawiedliwość i postępowanie sądowe
Polska wniosła do Trybunału Sprawiedliwości skargi prawne przeciwko jednej z głównych polityk klimatycznych UE, ukierunkowane na mechanizm dostosowania limitów emisji dwutlenku węgla (CBAM) i zrewidowany unijny system handlu uprawnieniami do emisji (ETS).
Polski rząd utrzymuje, że ustawa o budowaniu potencjału, mająca na celu opodatkowanie importu produktów wysokoemisyjnych, powinna była zostać przyjęta jednogłośnie, a nie większością kwalifikowaną. Drugie wyzwanie dotyczy zmian w ETS, aw szczególności w Rezerwie Stabilizacji Rynku, twierdząc, że narusza ona Zasady Solidarności Energetycznej poprzez redukcję uprawnień do emisji gazów cieplarnianych.
Sprzeciw Polski wobec unijnego pakietu klimatycznego „Fit for 55”, którego celem jest ograniczenie emisji o 55% do 2030 r., wynika z silnej zależności Polski od węgla do produkcji energii elektrycznej. Zastrzeżenia prawne kraju obejmują takie środki, jak zakaz sprzedaży pojazdów z silnikami spalinowymi do 2035 r. i zwiększenie docelowych poziomów emisji gazów cieplarnianych. Wyzwania te odzwierciedlają obawy Polski dotyczące wpływu tej polityki na jej gospodarkę i bezpieczeństwo energetyczne.
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
Polska gospodarka wzrosła w pierwszym kwartale 2024 roku o 1,9%: szybki szacunek – sekcja angielska
„To się radykalnie zmieni”: Kia twierdzi, że chińskie marki, takie jak MG, Haval, Chery, BYD, GAC, Lip Motor i Geely, trwale zmienią kształt nowego australijskiego rynku samochodowego, stawiając starsze marki, takie jak Toyota, za Fordem, Hyundaiem, Nissanem, Mitsubishi i Mazdą są w niebezpieczeństwie – Wiadomości motoryzacyjne
Polska gospodarka wzrosła w pierwszym kwartale 2024 roku o 1,9%: szybki szacunek – sekcja angielska