Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

IndyCar St. Petersburg: Newgarden wygrywa inaugurację sezonu

IndyCar St. Petersburg: Newgarden wygrywa inaugurację sezonu

Newgarden prowadził przez 92 okrążenia, stracił prowadzenie po powolnym pierwszym przystanku, ale szybko odzyskał dominację.

Zaczął od pole position, używając twardszych opon głównych w porównaniu z bardziej miękkimi oponami kolegi z pierwszego rzędu, Felixa Rosenqvista (Meyer Shank Racing), i poprowadził drużynę do pierwszej zielonej flagi w sezonie.

Newgarden utrzymał pole position po szalonym pierwszym zakręcie Rosenqvista, podczas gdy Colton Herta (Andretti Global, startujący jako rezerwowy) wyrwał Pato O'Wardowi (Arrow McLaren, prawybory) trzecie pole po zewnętrznej stronie w zakręcie nr 1 i rzucił się na wnętrze przy zakręcie 2.

Marcus Ericsson z Andretti Global był piąty, przed Scottem McLaughlinem (Team Penske) i Rinusem VeeKayem (Ed Carpenter Racing), a Romain Grosjean (Juncos Hollinger Racing) spadł na ósme miejsce po wyjściu z pierwszego zakrętu, gdy McLaughlin wypadł z wyścigu. Od dziewiątego do szóstego, za VeeKayem w otwartym zakręcie po wewnętrznej stronie.

Christian Lundgaard, najwyżej sklasyfikowany zawodnik Rahal Letterman Lanigan Racing, doznał przebicia opony w prawy tył po kontakcie z tyłem na czwartym zakręcie i był zmuszony zjechać do boksu pod koniec pierwszego okrążenia.

Newgarden prowadził Rosenqvista o niecałą sekundę po 10 okrążeniach, a pociąg w składzie Herta, O'Ward, Ericsson i McLaughlin tracił kolejne 3 sekundy, ponieważ wyścig na 100 okrążeń został przełożony na tryb pełnego zużycia paliwa.

Newgarden miał 1,9 sekundy przewagi i zajmował 10. miejscey– Pozycjoner Marcus Armstrong, pierwszy z zawodników Chip Ganassi, rozbił się w zakręcie 10 na 26 okrążeniu, łamiąc prawy przedni zakręt, co skutkowało pierwszym pełnym ostrzeżeniem w sezonie. „Kosztowny błąd” – ubolewał.

Marcus Armstrong, Chip Ganassi Racing Honda

Marcus Armstrong, Chip Ganassi Racing Honda

Fotografia: Josh Tunezja / Zdjęcia sportów motorowych

Prawie całe boisko zjechało wąską alejką St. Pete'a, a Hertha pozostawiła go na czele przed Rosenqvistem i Newgardenem, którzy z powodu O'Warda mieli trudności z wyjściem z pola karnego i spadli z prowadzenia na trzecie miejsce. Hertha była jednak zmuszona oddać prowadzenie, gdy powtórki potwierdziły, że przedni skrzydło Rosenqvista jako pierwszy dobiegł do mety.

READ  Zaginieni ranni gracze Kompletny przewodnik Paul Pogba Francja Najnowsza aktualizacja

Wyścig został wznowiony na 31 okrążeniu z Lundgaardem, jedynym kierowcą, który się nie zatrzymał, przed Rosenqvistem, Hertą, Newgardenem, Ordem i McLaughlinem.

VeeKay w pierwszym zakręcie zajął dziewiątą pozycję przed Dixonem, a Newgarden (w łodzi podwodnej) wyprzedził Hertę (w pierwszym zakręcie) i zajął drugie miejsce w czwartym zakręcie. Następnie Herta straciła więcej pozycji na rzecz O'Warda i McLaughlina, gdy ten walczył o rozgrzewkę. Twardsza guma.

Lecąc na swoich zmiennikach, Newgarden zaatakował starter Rosenqvista, aby objąć prowadzenie w zakręcie 4 na 32. okrążeniu, a okrążenie później w zakręcie 1. wykonał równy ruch. O'Ward (również na ławce rezerwowych) wyprzedził Rosenqvista, który podobnie jak Herta miał problemy w prawyborach.

Sting Ray Robb (AJ Foyt Racing) spowodował drugą żółtą kartkę na pełnym torze, wychodząc z pierwszego zakrętu z dymiącą prawą przednią tarczą hamulcową.

Lundgaard wjechał pod żółtą kartkę, co dało Newgardenowi powrót na prowadzenie, przed O'Wardem, Rosenqvistem, McLaughlinem i Hertą. W tym momencie debiutant Dale Coyne Racing, Colin Brown, podczas postoju doznał spektakularnego pożaru paliwa, ale kontynuował jazdę.

Wyścig został wznowiony na 39 okrążeniu, Newgarden odjechał od Owarda, a McLaughlin gonił Rosenqvista o trzecie miejsce. Za Hertą Ericsson zajął szóste miejsce, przed VeeKayem, Willem Powerem (Penske), Scottem Dixonem (CGR) i Grosjeanem.

Romain Grosjean i Juncos Hollinger Racing Chevrolet

Romain Grosjean i Juncos Hollinger Racing Chevrolet

Fotografia: Jake Galstad / Zdjęcia sportów motorowych

W połowie meczu Newgarden prowadził o 1 sekundę nad O'Wardem, a Rosenqvist miał kolejną sekundę straty po pokonaniu wyzwania McLaughlina.

Pierwsza jazda Ericssona z Andrettiego zakończyła się, gdy jego samochód stracił moc na 52. okrążeniu, a on wpadł do alei serwisowej, tracąc pozycję w pierwszej szóstce. Dodał: „Przybył znikąd, jego energia spadła o połowę i próbowaliśmy wszystkiego, aby to naprawić, ale nie mogliśmy znaleźć przyczyny”.

Power wyprzedził VeeKaya i zajął szóste miejsce w zakręcie 10 na 60. okrążeniu, a Dixon również zdegradował VeeKaya kilka okrążeń później w pierwszym zakręcie. Następnie VeeKay zderzył się z kołami Grosjeana na czwartym zakręcie.

READ  Medal białoruskiego biegacza aukcyjnego na rzecz sportowców uwikłanych w represje

Ostatni cykl pit stopu poprowadzili Alexander Rossi z Grosjeana i Arrowa McLarena, przy czym ten ostatni zajął miejsce i zjechał do boksów na 64. okrążeniu. Newgarden zjechał z prowadzenia okrążenie później (zdecydował się przejechać prawybory do końca), a za nim O „Ward, Rosenqvist i McLaughlin (którzy przeszli na zastępców po dwóch podstawowych okresach).

Hertha jechała dłużej i przez całą rundę prowadziła, co oznacza, że ​​wyprzedziła Rosenqvista i McLaughlina.

McLaughlin wyprzedził Rosenqvista na czwartym miejscu w zakręcie 10 na 32 okrążenia przed końcem, po czym Linus Lundqvist wepchnął swój CGR w ścianę opony w zakręcie 10 po tym, jak Grosjean wprawił go w poślizg, rozpoczynając trzecią okres ostrzegawczy w wyścigu. Grosjean później wycofał się z powodu problemu ze skrzynią biegów po nałożeniu kary drogowej za spowodowanie wypadku.

Wyścig został wznowiony na 28 okrążeń przed końcem, a Herta doznała dużego poślizgu w zakręcie 3, ale zdołała tam powstrzymać McLaughlina, ale była gwiazda Supercars potrzebowała jeszcze tylko kilku zakrętów, aby wyprzedzić Hertę i wjechać w zakręt 10. stosując tę ​​samą strategię dotyczącą opon co McLaughlin, zdegradował Hertę jeszcze bardziej w pierwszym zakręcie później.

Scott McLaughlin, zespół Penske Chevrolet

Scott McLaughlin, zespół Penske Chevrolet

Fotografia: Gavin Baker / Zdjęcia sportów motorowych

McLaughlin ruszył w stronę O'Warda, ale nie był w stanie go wyprzedzić, a strategia podwójnych postojów nadal wymagała oszczędzania paliwa, aby dojechać do mety.

Newgarden miał 8 sekund przewagi nad O'Wardem i odniósł imponujące zwycięstwo.

O'Ward kazał parze Penske, McLaughlinowi i Powerowi, wypełnić swoje lusterka na końcowych etapach: Power zaczął atakować McLaughlina na pięć okrążeń przed końcem, zachęcając go do ponownego nawiązania kontaktu z O'Wardem.

Ale pozycje audytora pozostały takie same, ponieważ Chevrolet został zapisany jako 1-2-3-4.

Za Herthą, najlepszą kierowcą Hondy, mistrz Alex Palou ożył na końcowych etapach, po nieznanym dotąd wyścigu, ponieważ miał długi przejazd w środku pola i wyprzedził Rosenqvista, zdobywając szóste miejsce, korzystając z prowadzenia rezerwowi do samego końca. .

READ  Matildas vs Szwecja: wynik, relacja z meczu z Igrzysk Olimpijskich w Tokio 2020