Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Australijski producent obuwia ugg traci atrakcyjność wobec gigantycznej amerykańskiej marki Deckers

Eddie Oygur, szewc z zachodniej części Sydney, przegrał odwołanie do amerykańskiego sądu przeciwko gigantowi obuwniczemu Deckers.

Pan Uyjur, właściciel australijskiej firmy skórzanej, obiecał podjąć walkę, aby móc sprzedawać kożuchy w postaci butów z owczej skóry poza Australią do Sądu Najwyższego Stanów Zjednoczonych.

Wieloletnia walka o markę ugg rozpoczęła się w 2016 roku, kiedy Deckers pozwał Uygura i jego firmę za sprzedaż dziesiątek butów w Stanach Zjednoczonych.

W 2019 roku jury w Chicago stwierdziło, że byli nim pan Oygur i Australian Leather Naruszający znak towarowy Deckers.

Uygur powiedział, że stoi w obliczu upadku swojej firmy, ponieważ jest winien 450 000 dolarów (572 629 dolarów) odszkodowania i miliony opłat prawnych.

Jego prawnicy, w tym były senator Nick Xenophon, mieli nadzieję, że pójdą za nim Rozprawa w zeszłym tygodniu w amerykańskim sądzie apelacyjnym przy Okręgu Federalnym W Waszyngtonie.

Dziś jednak powiedzieli, że byli „oszołomieni” po odrzuceniu apelacji bez wyjaśnienia.

„Kosztowało to tysiące australijskich miejsc pracy, ponieważ buty ugg muszą być produkowane tutaj, a nie za granicą, jak robi je Deckers”.

READ  Polski poseł oczekuje na potencjalną współpracę

Podczas gdy Deckers ścigał pana Uygura w sprawie sprzedaży produktów marki ugg w Stanach Zjednoczonych, argumenty prawne Uygur koncentrowały się na legalności samej marki ugg.

Termin ten jest szeroko stosowany w Australii w odniesieniu do butów z owczej skóry, ale na głównych rynkach, w tym w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii, Deckers jest właścicielem marki UGG.

Sąd Apelacyjny wysłuchał argumentu Australia Leather, zgodnie z którym przepis w amerykańskim prawie dotyczącym znaków towarowych – zasada zagranicznych odpowiedników – oznaczał, że Decker nie powinien być w stanie umieścić znaku towarowego „ugg” w Stanach Zjednoczonych dziesiątki lat temu.

Deckers argumentował, że dogmat jest nieistotny, ponieważ Amerykanie nie uznawali „ugg” za termin opisowy, a jedynie jako markę.