Eddie Oygur, szewc z zachodniej części Sydney, przegrał odwołanie do amerykańskiego sądu przeciwko gigantowi obuwniczemu Deckers.
główne punkty:
- Deckers, właściciel marki UGG, jest właścicielem marki w ponad 130 krajach
- Eddie Oygur został uznany za naruszającego znaki towarowe Deckers, ale odwołał się od decyzji
- Ujgur mówi, że nie ma teraz innego wyboru, jak tylko skierować sprawę do Sądu Najwyższego Stanów Zjednoczonych
Pan Uyjur, właściciel australijskiej firmy skórzanej, obiecał podjąć walkę, aby móc sprzedawać kożuchy w postaci butów z owczej skóry poza Australią do Sądu Najwyższego Stanów Zjednoczonych.
Wieloletnia walka o markę ugg rozpoczęła się w 2016 roku, kiedy Deckers pozwał Uygura i jego firmę za sprzedaż dziesiątek butów w Stanach Zjednoczonych.
W 2019 roku jury w Chicago stwierdziło, że byli nim pan Oygur i Australian Leather Naruszający znak towarowy Deckers.
Uygur powiedział, że stoi w obliczu upadku swojej firmy, ponieważ jest winien 450 000 dolarów (572 629 dolarów) odszkodowania i miliony opłat prawnych.
Jego prawnicy, w tym były senator Nick Xenophon, mieli nadzieję, że pójdą za nim Rozprawa w zeszłym tygodniu w amerykańskim sądzie apelacyjnym przy Okręgu Federalnym W Waszyngtonie.
Dziś jednak powiedzieli, że byli „oszołomieni” po odrzuceniu apelacji bez wyjaśnienia.
„Kosztowało to tysiące australijskich miejsc pracy, ponieważ buty ugg muszą być produkowane tutaj, a nie za granicą, jak robi je Deckers”.
Podczas gdy Deckers ścigał pana Uygura w sprawie sprzedaży produktów marki ugg w Stanach Zjednoczonych, argumenty prawne Uygur koncentrowały się na legalności samej marki ugg.
Termin ten jest szeroko stosowany w Australii w odniesieniu do butów z owczej skóry, ale na głównych rynkach, w tym w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii, Deckers jest właścicielem marki UGG.
Sąd Apelacyjny wysłuchał argumentu Australia Leather, zgodnie z którym przepis w amerykańskim prawie dotyczącym znaków towarowych – zasada zagranicznych odpowiedników – oznaczał, że Decker nie powinien być w stanie umieścić znaku towarowego „ugg” w Stanach Zjednoczonych dziesiątki lat temu.
Deckers argumentował, że dogmat jest nieistotny, ponieważ Amerykanie nie uznawali „ugg” za termin opisowy, a jedynie jako markę.
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
Ukochana japońska restauracja Izakaya Den zostanie zamknięta po 15 latach w Melbourne
Minister finansów Polski twierdzi, że UE rozważy, według Reutersa, polskie wydatki na obronę w granicach deficytu
Otwarcie Funduszy Europejskich dla Polski – Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej