Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Britishvolt kupił Australian Recharge Industries

Britishvolt kupił Australian Recharge Industries

  • Napisane przez Simona Jacka
  • Redaktor biznesowy

Źródło obrazu, Britishvolt/PA Media

podpis pod zdjęciem,

Artystyczna wizja planowanej elektrowni Britishvolt

Nieistniejący już producent baterii Britishvolt został wykupiony spod zarządzania przez Australian Recharge Industries.

Jego upadek został obwiniony brakiem wiedzy na temat akumulatorów, sprawdzonej technologii, klientów i przychodów.

Recharge Industries ma podobny profil pod wieloma względami – to start-up z niewielkim doświadczeniem produkcyjnym.

Australijska firma jest ostatecznie własnością i jest zarządzana przez nowojorski fundusz inwestycyjny o nazwie Scale Facilitation.

„To, co wnosimy, to certyfikowana technologia” – powiedział BBC David Collard, australijski dyrektor generalny funduszu.

„Został zatwierdzony przez amerykański przemysł obronny i został już dostarczony brytyjskiej marynarce wojennej za pośrednictwem podwykonawcy”.

Wielkie ambicje

Nowi właściciele zachowają markę Britishvolt, ale mają zupełnie inne plany na przyszłość.

Firma zamierza zacząć koncentrować się na akumulatorach do magazynowania energii i ma nadzieję, że produkty te będą dostępne do końca 2025 roku.

podpis pod zdjęciem,

David Collard, dyrektor generalny Scale Facilitation

Następnie zamierza produkować akumulatory do samochodów sportowych o wysokich osiągach.

Perspektywa bardzo potrzebnej fabryki, która mogłaby produkować akumulatory dla dużych brytyjskich producentów samochodów, wydawała się odległa przez wiele lat.

Ale czy pan Collard rozumie, dlaczego tak wielu w rządzie i przemyśle samochodowym martwi się, że nie spełni on potrzeb brytyjskiego przemysłu bez zaangażowania głównych producentów, takich jak Ford, GM, JLR i BMW?

„Wszyscy gdzieś zaczynali, zanim stali się wielcy. Rozwinęliśmy się wykładniczo i po drodze odnieśliśmy sukces” – powiedział.

Przyznał, że nie nawiązał jeszcze tego samego poziomu kontaktów w Wielkiej Brytanii, ale miał do czynienia z właścicielami witryny w Northumberland.

Powiedział: „Spędziłem dużo czasu z Radą Hrabstwa Northumberland. Oni naprawdę chcą ogromnej fabryki i wszystkiego, co najlepsze dla swoich ludzi”.

Pan Collard przyznał, że może nie być odpowiednią osobą, aby to zaoferować.

„Nie twierdzę, że jestem najlepszą osobą na świecie do prowadzenia tego projektu, ale ostatecznie osoby odpowiedzialne miały prawny obowiązek uzyskania najlepszego zwrotu dla wierzycieli. Ale myślę, że im zależy, jako jednostkom” , co przyniesie przyszłość.”

Dyrektorzy Britishvolt, EY, powiedzieli, że firma została sprzedana za nieujawnioną kwotę, a jej pozostały personel został przeniesiony do Recharge w ramach umowy.

„Sprzedaż firmy pomoże wesprzeć rozwój technologii i infrastruktury potrzebnej do transformacji energetycznej Wielkiej Brytanii” – napisano.

Upadek Britishvolt, który spowodował utratę ponad 200 miejsc pracy, był ciosem dla „kompromisowego” programu rządu zainicjowanego przez byłego premiera Borisa Johnsona.

Rząd zaoferował byłym właścicielom Britishvolt 100 milionów funtów, jeśli osiągną jakieś kamienie milowe w budowie.

Collard powiedział, że chętnie przyjąłby fundusze rządowe, ale chciał szerokiego poparcia politycznego. „Każdy weźmie darmowe pieniądze, ale pod koniec dnia chcemy wsparcia międzypartyjnego i mamy je w Australii i Stanach Zjednoczonych”.

Opisał to miejsce jako „gotowe do łopaty”, ale powiedział, że pierwsze użycie łopaty zajmie od sześciu do 12 miesięcy.

Ma nadzieję, że docelowo zakład stworzy do 8 000 miejsc pracy na miejscu iw łańcuchu dostaw.

Byłby to świetny wynik dla regionu i gospodarki Wielkiej Brytanii, ale projekt ten nie wydaje się jeszcze odpowiadać na pilne zapotrzebowanie na akumulatory samochodowe w Wielkiej Brytanii.

W Unii Europejskiej planowanych lub już budowanych jest 35 elektrowni.