Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Eksperci lotnictwa omawiają główne powody, dla których Ponza Airlines wpadły w administrację

Eksperci lotnictwa omawiają główne powody, dla których Ponza Airlines wpadły w administrację

Startup niskokosztowych linii lotniczych Bonza z hukiem wkroczył na rynek australijski.

Aby uczcić swój dziewiczy lot do miasta Mackay w północnym Queensland, linia lotnicza zaprezentowała lokalnych zawodników rugby przebranych za fioletowe papugi i rozdających fioletowe koktajle.

Linia lotnicza zaoferowała Australijczykom mieszkającym w tych regionach możliwość spędzenia wakacji w popularnych miejscach turystycznych lub zobaczenia bliskich w miastach i miasteczkach o niedostatecznej przepustowości po wyjątkowo niskich cenach.

„Chcemy łączyć społeczności i dać Australijczykom możliwość bezpośredniego przelotu do swoich bliskich, gdzie wcześniej było to albo zbyt drogie, albo zbyt czasochłonne” – powiedział wówczas Tim Jordan, dyrektor generalny Bonza.

Jednak niecałe 18 miesięcy po tym, jak w styczniu 2023 r. po raz pierwszy wzbił się w powietrze, by zmierzyć się z gigantami Qantas i Virgin, Ponza zbankrutowała, popadając w administrację, a tysiące pasażerów pozostawiło bez opieki.

Firma księgowa Hall Chadwick stara się obecnie ustalić, czy tani przewoźnik ma jakąkolwiek przyszłość w tym kraju.

Co zatem poszło nie tak?

Poniżej znajdują się główne czynniki powodujące spadki wsparcia.

Podejście „najpierw aplikacja”.

Przez niemal cały okres swojej działalności Bonza nie oferowała zakupu biletów za pośrednictwem tradycyjnej strony internetowej, dostępnej poprzez wyszukiwarkę Google.

Zamiast tego firma promowała aplikację Fly Bonza, w której klienci rezerwują loty bezpośrednio za pomocą telefonu.

Za pośrednictwem aplikacji podróżni mogą rezerwować loty, zarządzać swoimi rezerwacjami, odprawiać się i zamawiać jedzenie na pokładzie.

Podejście oparte na aplikacji mogło pominąć starszych Australijczyków, którzy generalnie nie są tak obeznani z technologią jak młodsi Australijczycy, a ekspert ds. lotnictwa z Australijskiego Uniwersytetu Narodowego, dr Zeina Asaad, stwierdziła, że ​​takie podejście stwarza poważne „problemy wizualne”.

„Nie wiem jak inni, ale ja idę do Google Flights, aby zarezerwować bilet, ponieważ można tam zobaczyć porównanie różnych cen biletów i wtedy wybieram, z którego dostawcy skorzystać i który jest najtańszy”. Powiedziała.

„Bonzy tam nie ma. Kiedy wchodzisz do Google Flights, Bonza nie jest tak widoczna.

„Jeśli zastosujesz podejście oparte na aplikacji i nie znajdziesz się na żadnej z porównywarek lotów, a tam większość ludzi szuka informacji o cenach lotów, jesteś poza zasięgiem wszystkich”.

READ  Lekki ogólnie: Australijczycy szybko kupują nowe płaskie butelki wina | wino

„Złoty Trójkąt”

Bonza nie konkurowała na niezwykle ważnym rynku Brisbane-Sydney-Melbourne ani na tym, co branża lotnicza nazywa australijskim „Złotym Trójkątem”.

Oznacza to, że spółka straciła najbardziej skoncentrowane środki na rynku.

„Złoty Trójkąt jest bardzo ważny, ponieważ to tam dzieje się większość wydarzeń i gdzie zarabia się pieniądze” – powiedział NCA NewsWire profesor Rico Merkert, zastępca dyrektora Instytutu Studiów nad Transportem i Logistyką na Uniwersytecie w Sydney Business School. .

„Pod względem liczby miejsc trasy z Sydney do Melbourne i z Sydney do Brisbane znajdują się w pierwszej dziesiątce najbardziej ruchliwych tras na świecie, a mierząc generowane przychody, trasa z Sydney do Melbourne zazwyczaj znajduje się w pierwszej trójce na świecie i zajmowała pierwsze miejsce pod względem liczby miejsc 2023. Przed Londynem do Nowego Jorku.

„Co najważniejsze, dostęp do tych trzech ośrodków umożliwia budowanie podsieci lokalnych i regionalnych.”

Ponza wybrała trasy regionalne, często latając bezpośrednio do nowych atrakcji turystycznych lub łącząc małe miasteczka bez przesiadek w głównym węźle komunikacyjnym.

Dr Asaad powiedział, że próżnia Ponzy w Sydney mogła być czynnikiem jego upadku.

„Sydney to największe lotnisko w całej Australii, do tego stopnia, że ​​obecnie mamy lotnisko Western Sydney” – powiedziała.

Walka jest realna na małym i konkurencyjnym rynku australijskim

Świat biznesu jest trudny. Większość firm upada. A australijski rynek lotniczy jest brutalny.

Nawet giganci walczą o przetrwanie.

Virgin znalazła się w administracji w 2020 r., a ratunkiem dla niej była amerykańska firma private equity Bain Capital.

Podczas pandemii Qantas wykrwawił miliardy.

Oprócz standardowych trudności, z jakimi borykają się wszystkie linie lotnicze, australijski rynek krajowy jest stosunkowo niewielki.

W następstwie upadku Ponzy Sekretarz ds. Transportu Catherine King zasugerowała, że ​​tak ograniczony rynek zawsze będzie stanowić wyzwanie dla nowych uczestników rynku.

„Myślę, że musimy pamiętać, że chociaż jesteśmy świetnymi podróżnikami, zarówno w kraju, jak i za granicą, jesteśmy bardzo małym rynkiem” – powiedziała ABC.

„To mały rynek pod względem liczby dostępnych klientów i tego, co rynek jest w stanie znieść.

READ  Wysoka cena nieudanej historii naprawy PwC

Dr Asaad powiedział również, że rynek jest „bardzo konkurencyjny”.

„Mamy trzy główne linie lotnicze: Qantas, Virgin i Jetstar (spółka zależna Qantas)” – powiedziała.

„Ponieważ jest to mały rynek, nie jesteśmy Stanami Zjednoczonymi czy Europą, gdzie dysponujemy taką przepustowością, jaką mają oni, a nawet przestrzenią powietrzną i liczbą lotnisk, które oni posiadają.

„To mały i skoncentrowany rynek i myślę, że im (Ponza) było bardzo trudno to wykorzystać”.

Flota Bonzy

Bonza operował tylko czterema samolotami.

Natomiast Qantas ma ich ponad 100.

Przy tak ograniczonej flocie nie ma miejsca na błędy, a harmonogramy mogą szybko ulec dezorganizacji.

Tani przewoźnik leasingował także Boeingi 737-8, czyli duże samoloty mieszczące 186 miejsc.

Profesor Merkert stwierdziła, że ​​być może nie było „wystarczającego popytu”, aby utrzymać flotę na powierzchni.

„Historia Bonzy była świetna z punktu widzenia kosztów, czyli zdobycia w czasie pandemii bardzo tanich samolotów, które były tanie nie tylko z punktu widzenia kosztów kapitałowych, ale także z punktu widzenia kosztów operacyjnych” – powiedział.

Niedroga linia lotnicza Bonza

„Będzie zupełnie nowy i z pewnością będzie popularny także wśród klientów, zwłaszcza przy tak niskich cenach i użytkowaniu na torach, których nikt inny nie używa, co stanowiło 84% jego przebiegów.

„Z pewnością Bonza maksymalnie zoptymalizowała swoją strukturę kosztów.

„Problem polega na tym, że nie gwarantuje to trwałych zysków.

„Te samoloty miały 186 miejsc, a te miejsca, które chcesz obsadzić podczas jak największej liczby lotów.

„Myślę, że Bonza wykonała świetną robotę, rozwijając te trasy, ale prawdopodobnie nie jest ona zadowalająca, jeśli chodzi o rentowność”.

Zamieszanie od początku

Bonza niemal natychmiast poniosła szkodę na swojej reputacji w wyniku dużej liczby opóźnień i odwołań lotów.

Linia lotnicza zaczęła przewozić pasażerów w styczniu 2023 r., a w lipcu skargi klientów zaczęły już pojawiać się w mediach społecznościowych.

„Nie zastanawiasz się, jak długo tu będą” – powiedział John Watt.

„Pierwsza próba lotu liniami Bonza (,) spowodowała odwołanie lotu do Sunshine Coast cztery (godziny) przed wejściem na pokład bez żadnych opcji oraz odwołanie lotu powrotnego do Melbourne i przełożenie go na inny termin trzy dni później.

READ  Entain CEE dodaje kolejny element układanki dzięki STS

„Wymówką są problemy kadrowe i nie będą już rezerwować lotów Ponza”.

Darren Boyes napisał: „Zarezerwowałem dla Ponzy pięć lotów. Nie wsiadł ani razu na żaden samolot. Żegnaj, Ponzo”.

Frustracja narastała także w związku z harmonogramem Bonzy.

„Problem z Bonzą polega na tym, że ich głównym rynkiem docelowym są lokalni podróżnicy na krótkich dystansach, a mimo to nie obsługuje osób, które chcą spędzić weekend poza domem” – powiedziała agentka Sarah Ryan.

„Jeśli zmienią rozkład lotów tak, aby wylecieć w piątek wieczorem i wrócić w niedzielę po południu, odnotują wzrost liczby rezerwacji”.

Zaledwie kilka miesięcy po uruchomieniu Carly Bovey, dyrektor handlowa Bonza, przeprosiła bezpośrednio klientów i obiecała zmianę rozkładów jazdy i tras.

„Wiemy również, że w ciągu ostatnich kilku miesięcy nie wszyscy mieli dobre doświadczenia z Bonzą i musimy bezpośrednio przyjrzeć się przyczynom takiego stanu rzeczy, zwłaszcza w przypadku odwoływania lub opóźniania lotów” – powiedziała pod koniec lipca.

„Od 1 sierpnia wprowadzimy szereg zmian w naszym rozkładzie jazdy w oparciu o to, czego dowiedzieliśmy się do tej pory i przekazane nam opinie dotyczące kolejności tras”.

„Fosa konkurencyjna” dla osób często podróżujących

Australijczycy lubią zbierać punkty za częste podróże, a David Boyd, dyrektor naczelny porównywarki Credit Card Compare, powiedział, że programy oferowane przez Qantas i Virgin stanowią „fosę konkurencyjną” dla nowych uczestników rynku lotniczego.

„To okop, to obrona” – powiedział.

„Gdyby Bonza odniosła większy sukces, być może dotarłaby do punktu, w którym mogłaby stworzyć własny program dla osób często podróżujących.

„Jeśli masz kilkaset tysięcy punktów, czyli 50 000 punktów, i musisz polecieć w pobliżu jednego z miejsc docelowych, do których leciał Bonza, istnieje duże prawdopodobieństwo, że oni (Qantas lub Virgin) mają do lotu więcej samolotów i możesz spieniężyć punkty.” Twoje własne.

„Mogę więc wymienić swoje punkty lub zaryzykować z Bonzą.

„Będzie nadal wpadać w ramiona Qantas i Virgin.

„Program dla osób często podróżujących to ogromna pomyłka”.