Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Elektryczny automatyczny ekspres Rivian nosedives

Elektryczny automatyczny ekspres Rivian nosedives

Na tle błękitnego nieba inwestorów, mało znany producent samochodów elektrycznych Rivian został ogłoszony w zeszłym roku trzecim najcenniejszym producentem samochodów w historii – ale to nie trwało długo.


Od dawna okrzyknięty futurystycznym gigantem w produkcji samochodów elektrycznych, Rivian walczył o zwiększenie swojej pierwszej oferty publicznej w listopadzie 2021 r. – niszcząc 132,78 miliarda dolarów z jego wyceny.



Od tego czasu akcje spadły do ​​22,78 USD, a firma wyceniana jest dziś na 20,52 mld USD, co oznacza krach o prawie 85 procent – ​​w tym 17-procentowy spadek w samym tylko ostatnim tygodniu.

Więc gdzie to wszystko poszło nie tak, co prowadzi do katastrofalnej recesji i czy firma może nadal przekształcać się w rywala Tesli, którego zwolennicy od dawna twierdzili, że jest nieuniknione?



Firma Rivian, założona 13 lat temu jako specjalista od pojazdów elektrycznych w Kalifornii przez inżyniera Roberta Scarring, jest obecnie wspierana przez głównych inwestorów, w tym Forda, Amazona, George’a Sorosa, D1 Capital Partners i Vanguard Group.

Był napędzany przez wspólną platformę deskorolkową dostępną z podwójnymi lub poczwórnymi silnikami; Oferuje imponującą wydajność, maksymalny zasięg 643 km, inteligentne opakowanie i dziwaczne funkcje, w tym wbudowaną kuchnię (pokazaną poniżej).



na czas Forbes Wspomniałem, że firma może być gotowa do przejęcia dynamicznie rozwijającego się rynku elektrycznych aut przygodowych, podczas gdy New York Times Pytał czytelników: „Czy Rivian jest następną Teslą?”

Jednak gdy szum szumu ucichł, przejście od małego, prywatnego startupu do wielomiliardowego producenta publicznego było najeżone trudnościami.



Po kilku opóźnieniach i falstartach Rivian twierdził, że jest w stanie zbudować 50 000 pojazdów w 2022 roku, ale teraz twierdzi, że trudności w produkcji i niedobory części w całej branży, w tym półprzewodników, zmniejszą tę liczbę do 25 000.

W grudniu ubiegłego roku ogłoszono drugą fabrykę w Gruzji o wartości 7 miliardów dolarów, która ma zwiększyć dostawy, wraz z pakietem wsparcia finansowanym przez państwo w wysokości 1,5 miliarda dolarów, ale od tego czasu lokalne niezadowolenie grozi zalaniem projektu.



Warunki rynkowe poza kontrolą Rivian również hamowały rozwój, a hiperinflacja i rosnące stopy procentowe uderzały w szybko rozwijające się firmy i ciężko zarabiające do 2022 roku.

W marcu tego roku firma ogłosiła, że ​​podnosi ceny dla bieżących i przyszłych zamówień, ale później wycofała większość podwyżki cen po reakcji ze strony obecnych posiadaczy depozytów.

Co więcej, 180-dniowe zamknięcie IPO Rivian – postanowienie, które uniemożliwia osobom z wewnątrz firmy sprzedaż akcji natychmiast po wejściu spółki na giełdę – ma wygasnąć pod koniec tego miesiąca (maj 2022).

Ponieważ firma już teraz stara się sprostać powyższym wyzwaniom, inwestorzy obawiają się, że wielcy akcjonariusze, w tym Ford czy Amazon, mogą wyprzedać – zalewając rynek akcjami, jeszcze bardziej obniżając ich wartość.

Chociaż Amazon wskazał, że nie ma natychmiastowych planów zakończenia relacji z Rivian, Ford nie odpowiedział na prośbę Rivian o komentarz. uciąć I wiele innych mediów przy testowaniu własnej strategii.

Rzecznik Rivii nie odpowiedział na wezwanie uciąć Aby skomentować jego aktualną lokalizację, ale ta historia zostanie zaktualizowana, gdy pojawi się więcej informacji.



William Davis

William Davis pisał dla Drive od lipca 2020 r., obejmując wiadomości i bieżące wydarzenia w branży motoryzacyjnej. Koncentruje się przede wszystkim na trendach branżowych, technologii autonomicznej, przepisach dotyczących pojazdów elektrycznych i lokalnej polityce środowiskowej. Jako najnowszy członek zespołu Drive, William jest zaangażowany w jego dbałość o szczegóły, umiejętności pisania i silną etykę pracy. Pomimo pisania dla różnych mediów – w tym Australian Financial Review, Robb Report i Property Observer – od czasu ukończenia studiów medialnych na Macquarie University William zawsze lubił samochody.

READ  Rynki wschodzące w oparciu o docelowy wskaźnik CPI w USA, wzrost cen akcji w Chinach

Przeczytaj więcej o Williamie Davisie LinkIkona