Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Facebook Marketplace Identyfikator płatności Ostrzeżenie Ostrzeżenie wiktoriańska firma Tribe Skincare tworzy wirusowego TikToka

Facebook Marketplace Identyfikator płatności Ostrzeżenie Ostrzeżenie wiktoriańska firma Tribe Skincare tworzy wirusowego TikToka

Założyciel popularnej firmy zajmującej się pielęgnacją skóry ostrzega Australijczyków przed podstępnym oszustwem na Facebooku, które stało się tak popularne, że łatwo dać się nabrać.

Kayla Houlihan, która jest właścicielem wiktoriańskiej firmy Tribe Skincare zajmującej się pielęgnacją skóry, zabrała się do TikTok, aby ostrzec swoich 237 000 obserwujących przed oszustami, których pełno jest na rynku Facebooka.

Próbowała odsprzedać swój telewizor za pośrednictwem funkcji mediów społecznościowych, kiedy zaledwie kilka godzin po opublikowaniu reklamy otrzymała dziwaczne odpowiedzi.

Skontaktowało się z nią cztery różne osoby z dziwnie podobnymi wiadomościami, mówiące, że nie mogą same odebrać przedmiotu, ale wyślą kogoś innego na ich miejsce i przekażą jej pieniądze na telewizor za pośrednictwem PayID.

„Na początku tak naprawdę nie rozumiałam, jak to jest być oszustem, jeśli otrzymuję zapłatę” – powiedziała pani Houlihan swoim obserwatorom TikTok.

„Ale każdy, kto powiedział mi to samo, był naprawdę podejrzliwy”.

Pani Houlihan powiedziała, że ​​oszuści „użyli tego samego skryptu”.

News.com.au wcześniej informował o oszustwie, po tym jak dziennikarz otrzymał sześć takich wiadomości w ciągu dwóch godzin, również za pośrednictwem Facebook Marketplace.

Dla tych, którzy nie znają PayID, jest to miejsce, w którym używasz informacji, takich jak numer telefonu komórkowego lub adres e-mail, który możesz połączyć ze swoim kontem bankowym, aby otrzymywać płatności.

Po połączeniu możesz podać te informacje zamiast dystrybucji BSB i numeru konta.

Oszuści Facebook Marketplace często próbują nakłonić sprzedawców do podania swoich adresów e-mail, aby mogli im „zapłacić”.

Następnie wysyłają oszukańczą wiadomość e-mail do sprzedawcy, która wydaje się być uzasadniona, w której konto PayID mówi, że musisz zapłacić pieniądze, aby „zwolnić środki”.

Fałszywy e-mail będzie zawierał informację, że wystąpił problem z „wpłatą na konto PayID”, ponieważ kupujący próbował wpłacić więcej pieniędzy niż konto sprzedawcy mogło otrzymać.

READ  Bankowy koszmar w komercyjnym Queensland po tym, jak pieniądze „znikają” przez zwykłą pomyłkę

Następnie fałszywy e-mail zachęca sprzedawcę do podniesienia limitu konta poprzez wysłanie kupującemu pieniędzy, aby limit konta „można było zwiększyć”.

Słowa ostrzeżenia Houlihan obejrzano ponad 200 000 razy, odkąd opublikowała wideo w zeszłym tygodniu.

Według ScamWatch Australijczycy stracili w zeszłym roku ponad 9 milionów dolarów na oszustwach internetowych.

Spośród nich Australijczycy stracili 260 000 $ w oszustwie PayID.