Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Spinner Merge Live Ops: Jak Sunday napędza grę do 10 milionów D Pocket Gamer.biz

Wraz z YoBro Studios w niedzielę uruchomiliśmy Spinner Merge w listopadzie 2022 roku. Nazwa mówi sama za siebie: jest to pierwsza tego rodzaju gra bitewna oparta na mechanizmie łączenia. Zainspirowany Beyblade, ale dostosowany do bardzo swobodnego stroju z poziomami do przekąsek i dodatkowymi emocjami związanymi z kolekcjonowaniem przedmiotów kolekcjonerskich. Na początku wydawało się to szaloną kombinacją, ale w ciągu zaledwie kilku tygodni gra zdobyła pierwszy milion pobrań, udowadniając, że pracujemy nad czymś naprawdę dużym!

Koncentrując się na ulepszaniu podstawowego mechanizmu łączenia spinnerów do bitwy i odblokowywaniu bardziej zaawansowanych maszyn, a także ciągłych testach i iteracjach poprzez regularne sprinty, Spinner Merge osiągnął niezwykłe wyniki w swoich KPI. Omówiliśmy już wszystkie główne iteracje, które doprowadziły Spinner Merge do 2 000 000 pobrań. TutajOd tego czasu Sunday zamknął transakcję i nabył grę, umożliwiając pełną kontrolę wewnętrzną nad produkcją i kierunkiem. To posunięcie pozwoliło na bardziej usprawnione aktualizacje i ulepszenia w celu dalszej poprawy wydajności gry. A teraz przenieśmy się szybko do kwietnia 2023 r., kiedy liczba gier zbliża się do 10 000 000! Co nas tu sprowadza i czego nauczyliśmy się po drodze? Złammy to!

Nowa strona grupy

Pierwszą na liście głównych aktualizacji Spinner Merge jest strona Spinner Collection, wydzielona przestrzeń, w której gracze mogą śledzić wszystkie różne spinnery, które do tej pory zebrali. Dążąc do zwiększenia utrzymania graczy od dnia 7 (D7) do dnia 14 (D14), chodzi przede wszystkim o zwiększenie zaangażowania graczy.

Strona Spinner Collection jest jak osobisty spis wszystkich unikalnych graczy, którzy zdobyli w trakcie gry. Każdemu spinnerowi towarzyszą szczegółowe informacje, takie jak zdrowie i obrażenia, co pozwala graczom łatwo porównywać i opracowywać strategię swojego stylu gry. Wyświetlane są nawet spinnery, które nie zostały jeszcze odblokowane, nawet jeśli są nieaktywne, dzięki czemu gracze są podekscytowani tym, co ma nadejść, i zachęcają ich do dalszej gry w celu odblokowania nowych spinnerów.

Ten dodatek nie tylko dodał warstwę dostosowywania do rozgrywki, ale działał również jako narzędzie retencyjne, motywując graczy do regularnego logowania się i sprawdzania rosnącej kolekcji spinnerów. Jest to zabawny i wciągający sposób, w jaki gracze mogą śledzić swoje postępy i przeglądać swoje osiągnięcia w grze.

ogólnie polski

W innej poprzedniej dużej aktualizacji skupiliśmy się na poprawie ogólnego wygładzenia Spinner Merge. Jednym z głównych obszarów ulepszeń były efekty dźwiękowe, które dodaliśmy do uderzania, łączenia, wygrywania, używania mnożników i klikania przycisków, które poprawiają ogólne zanurzenie dźwiękowe w grze. Oczywiście był wyposażony w przycisk przełączania, który pozwala łatwo włączać i wyłączać efekty dźwiękowe w zależności od preferencji gracza.

READ  Optus Australia: Poważny problem z telefonem i Internetem w całej Australii, wpływający na pociągi w Melbourne

Ponadto zwiększyliśmy liczbę klatek na sekundę w grze, aby obracanie się na gramofonach było płynniejsze i poprawiło ogólną liczbę klatek na sekundę. To ulepszenie przyczyniło się do płynniejszej i przyjemniejszej gry dla naszych graczy.

Wyniki tych ulepszeń były znaczące, a czas gry wydłużył się nawet o 11 procent w różnych regionach geograficznych.

Zaktualizowano oryginalne bitwy z bossami

W pierwszej aktualizacji walk z bossami Spinner Merge naszym celem było zmniejszenie turbulencji i zwiększenie retencji graczy oraz czasu gry poprzez zapewnienie wciągającej i wymagającej walki z bossem.

Jedną z głównych zmian, które wprowadziliśmy, było upewnienie się, że gracze nie tracą już tury jednym trafieniem podczas walk z bossami. Ten mod pozwoli na bardziej zrównoważone i przyjemne wrażenia z gry, w której gracze będą mieli większe szanse na pokonanie bossa i awans w grze. Chcieliśmy zapewnić, że gracze wygrają co najmniej 90% walk z bossami, zapewniając poczucie spełnienia i motywację do dalszej gry.

Starając się uczynić walki z bossami bardziej dynamicznymi i ekscytującymi, wprowadziliśmy wiele postaci bossów, z których każda ma inny atak dystansowy niż spinnery. Być może jednak posunęliśmy się z tym za daleko, przez co bossowie stali się zbyt potężni i zwiększyli napięcie na poziomach bossów. W każdym razie rozwiązaliśmy ten problem – więcej na ten temat w dalszej części artykułu!

Skuteczne czyszczenie kodu

W aktualizacji czyszczenia kodu nasi programiści skupili się na optymalizacji kodu gry, co zaowocowało 1-procentową poprawą współczynnika awarii. Pomogło to w zapewnieniu płynniejszej i bardziej stabilnej gry, ponieważ 99 procent graczy nie doświadczyło żadnych awarii po aktualizacji. w wyniku:

  • Po zainstalowaniu aktualizacji gracze grali o 4,6 procent dłużej, co przełożyło się na większą liczbę wyświetleń reklam
  • Odnotowaliśmy wzrost ARPI o 3,8 proc
  • Wyświetlenia reklam reklam pełnoekranowych i filmów z nagrodami wzrosły o osiem procent wśród aktywnych użytkowników.

Następnie naprawiliśmy pozostałe błędy i poprawiliśmy ogólne dopracowanie gry. Ta aktualizacja, wymagająca niewielkiego wysiłku i niskiej nagrody, zaowocowała:

  • Czas gry wydłużył się o osiem procent
  • Niskie zużycie spowodowało poziomy bossów, z 21-procentowym spadkiem na poziomie 18 i 27-procentowym spadkiem na poziomie 30.
  • 10-procentowa poprawa postępów poziomów, przy czym gracze postępują o 10 procent szybciej na poziomie 19 i o 25 procent szybciej na poziomie 31. Wydłużony czas gry zaowocował również 10-procentowym wzrostem liczby filmów z nagrodami na użytkownika, co wskazuje na większe zaangażowanie graczy i szanse na osiągnięcie dochód.
READ  Polska sieć wymaga odnawialnej modernizacji o wartości 116 miliardów dolarów

Świetna aktualizacja ekonomii

Wprowadziliśmy również aktualizację ekonomii gry. Naszym celem było dostosowanie go do standardów branżowych i poprawa długoterminowego zaangażowania, a także zajęcie się problemami z niezrównoważoną ekonomią po poziomie 50, przez który większość graczy gromadzi mnóstwo waluty w grze.

Jedną z głównych zmian, jakie wprowadziliśmy, było wprowadzenie wykładniczej krzywej progresji w gospodarce. Oznacza to, że gracze będą teraz świadkami stałego wykładniczego wzrostu waluty, co jest powszechną strategią w bezczynnych grach, mającą na celu utrzymanie zainteresowania graczy przez dłuższy czas. Ceny spinnerów będą nadal rosły zgodnie z krzywą wykładniczą, podobnie jak zyski z ataków spinnerów wyższego poziomu.

Wprowadziliśmy te zmiany w ekonomii, ale musieliśmy je tymczasowo cofnąć, nie dlatego, że system był wadliwy. Początkowo wpłynęło to negatywnie na wskaźniki, ponieważ nie opanowaliśmy jeszcze zachowania menedżera. W rezultacie graczom trudniej było produkować jeźdźców – którzy byli teraz drożsi – jednocześnie nie będąc w stanie zadawać obrażeń bossom atakami dystansowymi.

Niektórzy gracze nie przeszli poziomów z bossami więcej niż 10 razy z rzędu! Oznaczało to również, że gracze nie zarabiali wystarczająco dużo pieniędzy, aby produkować nowe spinnery, a jedynym rozwiązaniem było oglądanie nagradzanych filmów, aby albo wyprodukować nowe spinnery, albo podwoić wygrane. Jednak gracze czuli, że są zmuszeni oglądać reklamy ze względu na trudne poziomy, co prowadziło do niezadowolenia graczy.

Złe: przy tak wielu ruchomych częściach musieliśmy jednocześnie dostosować zarówno ekonomię, jak i walczyć z logiką bossa, ponieważ były one zbyt połączone. Wiedzieliśmy, że musimy jak najszybciej naprawić logikę prezydenta i upewnić się, że jest zgodna ze zmianami, które zostały wprowadzone w gospodarce.

Nowa logika bossa

Aby w końcu wprowadzić nową ekonomię i zmniejszyć zakłócenia, zaktualizowaliśmy logikę bossa w wersji 3.3, aby uzyskać pewne pozytywne wyniki. Naprawiono poprzedni problem polegający na tym, że bossowie zbyt szybko wykonywali ataki dystansowe i zabijali spinnery. W rezultacie tempo zmian poziomów bossów spadło i zobaczyliśmy:

  • Czas gry poprawiony o osiem procent
  • Retencja D4 wzrosła z dziewięciu procent do 10 procent
  • 4,4 procent dłuższy czas pracy w D0
  • 6% poprawa retencji D1 i D3
  • D0 ARPI wzrósł o trzy procent
READ  Starszy wiceprezes Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju odwiedza Polskę po rekordowej inwestycji 1 mld euro w 2022 r.

Należy zauważyć, że wpływ tych zmian na inne regiony, takie jak Indie, był jeszcze większy, gdzie zaobserwowano wzrost ARPI o 11%.

Im dłużej grają, tym lepsi gracze zatrzymują, o czym świadczy dłuższy czas gry, co skutkuje 5,6-procentowym wzrostem reklam pełnoekranowych na użytkownika. Ogólny efekt ulepszonej logiki bossa był bardzo pozytywny, ponieważ dokonano tego wraz ze zmianami ekonomicznymi, zapewniając, że wszystkie aspekty gry współpracują ze sobą w zrównoważony sposób. Łącząc te dwa elementy razem, możemy teraz spodziewać się dalszego wzrostu liczby nagradzanych filmów oglądanych przez graczy. Dzięki nowej ekonomii gracze będą odczuwać potrzebę zarobienia większej ilości pieniędzy, ale nie będą sfrustrowani poziomami bossów, których nie mogą pokonać.

Wyciągnięta lekcja: bardzo ważne jest rozważenie wszystkich ruchomych części w grze i ich współpracy. Samo naprawienie jednego elementu bez zajęcia się innymi może prowadzić do niezamierzonych konsekwencji. Przyjęcie holistycznego podejścia i upewnienie się, że wszystkie zmiany są spójne i zrównoważone, jest niezbędne do stworzenia gry odpornej na flopy. Na szczęście zawsze szybko aktualizujemy nasze gry, szybko wydajemy nowe wersje i zbieramy dane, aby wprowadzać niezbędne poprawki i ulepszenia. To zwinne podejście pozwala nam szybko identyfikować i rozwiązywać wszelkie problemy, ulepszać rozgrywkę i zapewniać, że nasza gra nadal będzie zabawna i wciągająca.

Co dalej z Spinner Merge?

Przeszliśmy już długą drogę, ale podobnie jak wszystkie inne gry z niedzieli, Spinner Merge polega na budowaniu ogromnej wartości życiowej (LTV). Dlatego planujemy kontynuować testy i iteracje w nadchodzących latach. Nie zdradzając zbyt wiele, oto niektóre z naszych planów na najbliższą przyszłość:

  1. Zmiana postępów poziomów: Planujemy wdrożyć model postępów kolejki górskiej, aby zapewnić poziomy o różnym stopniu trudności, wywołujące podekscytowanie i oczekiwanie w miarę postępów graczy.
  2. Przedstawiamy nowe tryby i funkcje: mogą to być tryby PvP, wyzwania, kolekcjonerskie lub rzadkie gry oraz inne ekscytujące wydarzenia i aktualizacje. Dodadzą one głębi i różnorodności rozgrywce, zapewniając graczom nową zawartość i wyzwania, które zapewnią im zaangażowanie i rozrywkę.

Aż do upadku kolejnego połączenia Spinnera! Może przy 100 000 000 pobrań? Na razie wypróbuj najnowszą wersję Spinner Merge ze wszystkimi aktualizacjami z tego artykułu: