Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Ford Ranger Raptor 2022: cena, specyfikacja i styl

Kiedy widzisz imię „Raptor” na boku Rangera, wiesz, że to coś wyjątkowego. Poszerzone nadkola, agresywna sylwetka i duże opony terenowe nadają surowy wygląd, który nie ma sobie równych w swojej klasie. Można by się również spodziewać, że będzie miał tyle samo mocy w zakresie mocy … ale podczas gdy Ford Ranger Raptor poprzedniej generacji był ogromnym sukcesem i świetną trasą terenową, pozostawiał wiele do życzenia w oczach głowice benzynowe.

Znajduje się w dziale energetycznym.

Jak wielu, tęskniliśmy za większą siłą i wstaliśmy i zamierzaliśmy ci to dać uczucie mdłości podczas stawiania stopy. Jesteśmy prości w sercu, chcemy przeciąć kilka gorących bramek na światłach (podobno) i rzucić kilka ogonów koguta na plażę w weekend. Mieliśmy przyjemność jeździć poprzednią generacją Rangera Raptora przez kilka dni podczas blokady w zeszłym roku i podobało nam się zastosowanie 10-biegowego silnika Auto i wysokoprężnego silnika z momentem obrotowym, ale nie mogliśmy powstrzymać się od myślenia o tym, jak dobry jest ten pojazd. Benzyna turbo. A dla następnej generacji Ranger Raptor wygląda na to, że nasze modlitwy zostały wysłuchane.

Zastanawiasz się, co Ford Australia ma w branży pojazdów elektrycznych? Sprawdź ich plan tutaj.

Zdjęcie: Ford

Lista dużych zmian w nowych Ranger Raptors

Ile mocy ma nowy Ranger Raptor?

Wszystko zaczyna się z góry.

Początkowo entuzjastycznie nastawiony do końca ujawnionego w zeszłym roku Forda Rangera nowej generacji, potwierdzono, że nowy Ranger Raptor będzie korzystał z potężnego silnika V6 z podwójnym turbodoładowaniem. W tej iteracji nowy Ranger Raptor będzie liderem w swojej klasie Moc 292 kW (392 KM) przy 5650 obr/min i 583 Nm momentu obrotowego przy 3500 obr/min W połączeniu z niezawodną 10-biegową skrzynią automatyczną z nową funkcją doładowania wspomaganą biegami – każdy bieg jest zaprogramowany z własną cewką doładowania.

„3,0-litrowy silnik zapewnia inną dynamikę niż Ranger Raptor, która zadowoli nawet najbardziej wymagających entuzjastów osiągów… Inżynier oprogramowania Ranger Raptor”, powiedział Dave Byrne, prezes Forda ds. osiągów.

READ  W Australii ujawniono nowe szczegóły dotyczące Hyundaia i30 Sedan N Facelift 2024

Chociaż nigdy nie był znany jako najlepiej brzmiący silnik na rynku, Raptor chce napisać na nowo podręczniki historii dzięki nowemu układowi wydechowemu opartemu na trybach. Kierowcy mogą wybrać preferowany dźwięk silnika, naciskając przycisk na kierownicy lub wybierając tryb jazdy, który wykorzystuje jedno z następujących ustawień:

  • spokojna: Zaprojektowany, aby przedkładać niski poziom głośności nad wydajność. Świetne do utrzymywania pokoju z sąsiadami.
  • naturalny: Przeznaczony do codziennego użytku, domyślnie stosowany w trybach Normal, Slippery, Mud/Crack i Rock Crawl.
  • Sporty: Oferuje głośniejszy, mocniejszy dźwięk, gdy chcesz coś zmienić.
  • Baja: Najbardziej agresywnie dobrany i zauważony profil wydechu do „wyłącznie do użytku w terenie”.

Przybliżenie zmian silnika to a Nowy system zapobiegający opóźnieniom Utrzymuje turbosprężarkę w ruchu przez maksymalnie trzy sekundy po wciągnięciu przepustnicy przez kierowcę, co pozwala na szybsze wznowienie przyspieszania na zakrętach lub między biegami, gdy kierowca wróci do przepustnicy. Jeśli kiedykolwiek oglądałeś Rajdowe Mistrzostwa Świata, wiesz, o czym tutaj mówimy – na serio W zasadzie świetne rzeczy.

zawieszona podróż

Zdjęcie: Ford

Kompleksowe aktualizacje zawieszenia i podwozia

Podczas gdy Ranger nowej generacji sam sobie poradził z poważnymi zmianami, Raptor chce dodać więcej niż kilka cali rozstawu do geometrii zawieszenia. Wzmocnienia w słupku C, skrzyni ładunkowej i kole zapasowym usztywniają podwozie, aby poradzić sobie z amortyzatorami, wraz z unikalnymi oponami dodanymi do zderzaka odbicia, wieży amortyzatora i tyłu.
łuk uderzeniowy. Jeśli wygląda jak ciężarówka „przed jazdą”, to w zasadzie dlatego, że jest… i na tym się nie kończy.

Całkowicie nowe, lekkie aluminiowe wahacze górne i dolne, zawieszenie przednie i tylne do długich dystansów oraz tylne zawieszenie ze sprężynami śrubowymi wyposażone w Watt zostały zaprojektowane z myślą o zapewnieniu większej kontroli w trudnym terenie. Amortyzatory Fox Racing powracają w nowej generacji iteracji, z regulowanymi ustawieniami tłumienia i wewnętrznym obejściem Live Valve, zapewniającym szybką reakcję na każdy teren.

READ  UV Nail Gel Polish Perspektywy rynku ujawniają atrakcyjne możliwości w latach 2021-2026

„Nowe ulepszenia zawieszenia w Ranger Raptor w pełni wykorzystują nowe amortyzatory FOX Live Valve. Zawieszenie dostosowuje się w czasie rzeczywistym, aby umożliwić wyjątkową kontrolę podwozia na drodze, jednocześnie pochłaniając większe nierówności i rowki w terenie, zapewniając maksymalną kontrolę i osiągi” powiedział Byrne.

Podwójnie grubsze panele osłonowe pokrywają spód, aby chronić elementy takie jak ten panel osłonowy, wraz z dolną osłoną silnika i osłoną skrzyni rozdzielczej, zapewniając ochronę kluczowych elementów, takich jak chłodnica, układ kierowniczy, przednia belka poprzeczna, miska olejowa i przedni mechanizm różnicowy. Podwójne haki holownicze z przodu i z tyłu zaokrąglają belkę, zapewniając elastyczne opcje odzyskiwania podczas jazdy w terenie. Nawet nie rozmawialiśmy o programie!

2022 Ford Ranger Raptor 2

Zdjęcie: Ford

A co z oprogramowaniem, odmianami i ramkami?

Kiedy mówimy, że Ford pokrył wszystkie podstawy w Ranger Raptor nowej generacji, mamy na myśli to. Po raz pierwszy w Rangerze znajdujemy zawsze zaawansowany napęd na cztery koła z całkowicie nową dwubiegową skrzynią rozdzielczą, sterowaną elektronicznie na żądanie. Wreszcie „muszę mieć” W zestawie przednie i tylne blokowane mechanizmy różnicowe.

Siedem Możliwość wyboru trybów jazdy W jednej chwili będziesz wędrował po mieście lub ścigał się na pustyni;

Tryby jazdy po drogach

  • Standard: Zaprojektowany z myślą o komforcie, oszczędności paliwa i właściwościach jezdnych.
  • Sport: bardziej reagujący na dynamiczną jazdę na drodze.
  • Ślisko: Zapewnia pewniejszą jazdę na śliskich lub nierównych nawierzchniach.

Tryby jazdy terenowej

  • Rock Crawl: Zapewnia optymalną przyczepność i pęd na miękkich nawierzchniach.
  • Piasek: Do użytku w miękkim piasku i głębokim śniegu, poprawiając dostarczanie mocy i zmiany biegów.
  • Błoto/Pęknięcia: Dla maksymalnej stabilności w terenie podczas startu i utrzymania pędu pojazdu.
  • Baja: Dostrojony pod kątem osiągów w terenie z dużą prędkością, ze wszystkimi systemami dostrojonymi pod kątem maksymalnego ataku.

Klienci nowego Forda Rangera Raptora otrzymają do wyboru dwie 17-calowe felgi aluminiowe z 32-calowymi oponami BF Goodrich All-Terrain KO2. Większość linii nadwozia poza poszerzonymi nadkolami i szerszymi przednimi wlotami powietrza, znajdziesz większość tych samych cech fizycznych, co nowy Ranger, w tym nasz ulubiony projekt reflektorów z zaciskiem C.

READ  Najlepsze przedmieścia inwestycyjne w Australii w 2024 roku

Aby uzyskać szczegółowe informacje na temat wszystkich nowych zmian stylu wprowadzonych przez Ranger nowej generacji, zapoznaj się z naszym artykułem tutaj.

Cena i dostępność

Spodziewamy się, że najnowszy Ford Ranger Raptor pojawi się pod koniec 2022 lub na początku 2023 roku.

Chociaż szczegóły cenowe nie zostały ujawnione, spodziewamy się znacznej podwyżki cen w stosunku do poprzedniej generacji Raptora, który kosztował ponad 80 000 AUD. Nowy Ford Ranger Raptor prawdopodobnie pobije 100 000 dolarów, gdy wszystko zostanie powiedziane i zrobione, ale tutaj dostajesz całkiem sporo samochodu za te pieniądze.

Spodziewaj się, że listy oczekujących będą długie, a używane ceny rynkowe znacznie przekraczają sugerowaną cenę detaliczną.

Sprawdź to

2022 Ford Ranger Raptor Wewnętrzna przednia szyba

Zdjęcie: Ford

Kierownica wewnętrzna Ford Raptor 2022

Zdjęcie: Ford

Wewnętrzny selektor biegów Ford Ranger Raptor 2022

Zdjęcie: Ford

przednie siedzenie

Zdjęcie: Ford

tylne siedzenia

Zdjęcie: Ford

2022 Ford Ranger Raptor wnętrze

Zdjęcie: Ford

Spodoba Ci się również:
Ujawniono Forda Bronco Raptor 2022, ale nie oczekuj tego w najbliższym czasie
Jak Ford Ranger udowadnia swoje zalety w słuchaniu klientów
Celebryci szaleją na punkcie ulepszonego Forda F-100

O autorze

O autorze

dziennikarz

Ben McKim

Ben mieszka w Sydney w Australii. Posiada tytuł licencjata (media, technologia i prawo) na Macquarie University (2020). Poza studiami spędził ostatnią dekadę mocno zaangażowany w świat samochodów, technologii i mody. Swoją pasję i doświadczenie przekuł na stanowisko dziennikarskie w Man of Many, gdzie nadal pisze o wszystkim, co interesuje współczesnego człowieka. Prowadząc przeglądy samochodów drogowych i torowych, praktyczne przeglądy najnowszych technologii oraz wykorzystując do swojej pracy rozległą wiedzę z zakresu mody i obuwia sportowego. Pewnego dnia miał nadzieję, że stanie się właścicielem własnej marki.