Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Import polskich produktów mlecznych do Chin wzrósł o 22% w związku z ożywieniem popytu na rynku

Import polskich produktów mlecznych do Chin wzrósł o 22% w związku z ożywieniem popytu na rynku

Ludzie kupują nabiał w supermarkecie w Xinle, prowincja Hebei w północnych Chinach, 15 sierpnia 2023 r. Zdjęcie: VCG

Import do Chin wielu produktów mlecznych z Polski odnotował znaczny wzrost rok do roku do końca 2023 r., podała we wtorek Polska Izba Mleka, zauważając, że wzrost wynika z ożywienia popytu na rynku w Chinach po pandemii Covid-19. pandemia.

Izba podała, że ​​w ciągu ostatnich 12 miesięcy import do Chin mleka skondensowanego z Polski wzrósł rok do roku o 22 proc., serwatki o 47,2 proc., a serów o 89 proc. rok do roku. Konferencja prasowa.

„Zauważyliśmy, że wzrost sprzedaży naszych produktów mleczarskich wynika z rosnącej popularności wśród chińskich importerów i na rynku chińskim, a także wzmocnienia odradzającego się po pandemii popytu konsumpcyjnego” – powiedziała Agnieszka Malyzewska, dyrektor Polskiej Izby Mleka „Global Times”. Wtorek

Z raportu Ministerstwa Rozwoju i Technologii wynika, że ​​Polska jest czwartym co do wielkości producentem mleka w Unii Europejskiej. Maliszewska zauważyła, że ​​Polska wciąż musi konkurować z innymi krajami UE, które sprzedają do Chin dużo produktów mlecznych.

Według China Dairy Association, powołującego się na dane Krajowego Biura Statystycznego, w pierwszych trzech kwartałach 2023 r. produkcja mleka w Chinach osiągnęła 2904 ton, co oznacza wzrost o 7,2% rok do roku.

Z raportu gazety Economic Daily wynika, że ​​w 2022 r. wskaźnik samowystarczalności sektora mleczarskiego w Chinach wyniósł 67,9%. Spożycie nabiału na mieszkańca osiągnęło 42 kilogramy, co stanowi około połowę średniej azjatyckiej i jedną trzecią średniej światowej, co wskazuje na potencjalny wzrost chińskiego rynku mlecznego.

„Rynek chiński to od lat jeden z najbardziej obiecujących rynków dla polskiego nabiału. Przy tak dużej liczbie kanałów sprzedaży e-commerce w Chinach uważam, że nadal mamy potencjał wzrostu” – stwierdziła Malyżewska.

READ  Związek Radziecki: dlaczego i jak upadł?

Globalne czasy