Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Kierowcy reagują na „rozczarowujące” i „ekstremalne” przepisy dotyczące 12-godzinnego ruchu w Bathurst

Kierowcy reagują na „rozczarowujące” i „ekstremalne” przepisy dotyczące 12-godzinnego ruchu w Bathurst

Strategie zespołów dotyczące 12-godzinnego wyścigu Bathurst w 2024 r. były ograniczone przepisami sportowymi. Zdjęcie: Inside Media

Prawdopodobnie najbardziej kontrowersyjną zasadą była ta, która ustalała okrążenia jako miarę równowagi osiągów, przy czym dwa zgłoszenia Mercedes-AMG z klasy Pro zostały ukarane karami drogowymi za przekroczenie limitu 33 okrążeń (32 do deszczu) w ostatnich godzinach .

Zespoły musiały także przestrzegać minimalnego czasu przejazdu przez pit lane w celu uzupełnienia paliwa, co najmniej 85 sekund, co znacznie zmniejszyło zakres ich przewagi nad konkurentami poprzez oszczędność paliwa.

Speedcafe zapytało kierowców o zdanie i wszyscy wyrazili podobne zdanie na temat przepisów na rok 2024.

„Szczerze mówiąc, z punktu widzenia kierowcy uważam, że tegoroczne zasady były bardzo rozczarowujące, jeśli chodzi o rozrywkę” – powiedział Kelvin van der Linde, kierowca Melbourne Performance Center Audi, który zajął trzecie miejsce.

„Myślę, że Bathurst zawsze było wyścigiem, na który czekałem z niecierpliwością, wiesz, miał trochę strategii, trochę zużycia paliwa, co naprawdę stanowiło wyzwanie dla zespołów i kierowców, aby robić nieszablonowe działania.

„Czasami miałem wrażenie, że podczas wyścigu jechaliśmy pociągiem i czekaliśmy, a ja w zasadzie patrzyłem na deskę rozdzielczą i odliczałem minuty do pit stopu, co czasami było dla nas bardzo frustrujące.

„Mamy więc nadzieję, że uda nam się osiągnąć lepszy wynik i zapewnić widzom lepszą rozrywkę w przyszłym roku. Myślę, że właśnie nad tym musimy popracować”.

Zwycięski kierowca wyścigowy Manthey EMA Porsche, Matt Campbell, dodał: „Powiem tylko, że w pewnym sensie brakowało mi bardziej strategicznego wkładu ze strony zespołu, a to wymaga również większego wysiłku ze strony kierowcy, związanego z zarządzaniem paliwem i tym podobnymi.

„Naprawdę podoba mi się ten styl wyścigów i myślę, że to właściwa wytrzymałość.

„Oczywiście w dzisiejszych czasach samochody mogą jeździć bez problemu 12 lub 24 godziny, więc naprawdę cieszę się z przywrócenia tego aspektu, który jest bliższy stylowi wyścigów IMSA, powiedzmy, z odrobiną jazdy naprzód za kulisami.

READ  Sam Kerr jest nominowany do Złotej Piłki w czwartej z rzędu nominacji dla gwiazdy Chelsea i Matyldy

„Więc tak, naprawdę podoba mi się ten czynnik”.

Samochody często ustawiano blisko siebie ze względu na surowe zasady.  Zdjęcie: Inside Media
Samochody często ustawiano blisko siebie ze względu na surowe zasady. Zdjęcie: Inside Media

Właściciel/kierowca SunEnergy1 Mercedes-AMG, Kenny Hapol, który po zwycięstwach w ciągu ostatnich dwóch lat zajął dziś drugie miejsce, przyznał, że zmiany przepisów na rok 2024 mają motywację rekreacyjną, ale wezwał do bardziej zrównoważonego podejścia.

„Myślę, że zgodzę się z Kelvinem” – powiedział.

„Nie sądzę, że było to właściwe rozwiązanie, myślę, że to w pewnym sensie wyrównanie stawek, nie ma znaczenia, jaki masz samochód i czy zwykle zajmujesz 20. miejsce.

„Zabrali wszystkim przewagę, aby zatrzymać wszystkich na ostatnim okrążeniu i dać świetne widowisko.

„Szczerze mówiąc, teoria jest dobra, ale myślę, że można znaleźć coś pośrodku, gdzie można uzyskać czas na kontrolę w pit stopie, ale nie tak długo, lub można zdobyć inne rzeczy, w których można trochę zyskać. kontroluj i pomagaj innym zespołom, które zwykle kończysz na 8., 10., 12., 14. miejscu, aby dać im szansę.

„Ale pozbawiło to całą strategię, odebrało wszystko i ostatecznie naprawdę miało znaczenie, czy tam byłem, czy nie.

„Więc dla mnie było to trochę za daleko, zbyt radykalnie i przypominało wyścig Am, i to było trudne, wiesz?

„Ale myślę, że istnieje równowaga; widzisz, co próbują zrobić i chcesz, aby wszyscy byli tam na końcu i walczyli.

„Było bardzo dobrze – na końcu było jeszcze sześć lub siedem samochodów; było ekscytująco – ale wymagało wielu normalnych strategii i technik wyścigowych oraz dynamiki wyścigu innej niż dzisiejsza.

„Myślę więc, że mogą znaleźć gdzieś środek”.