Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Kierowcy reagują na „rozczarowujące” i „ekstremalne” przepisy dotyczące 12-godzinnego ruchu w Bathurst

Kierowcy reagują na „rozczarowujące” i „ekstremalne” przepisy dotyczące 12-godzinnego ruchu w Bathurst

Strategie zespołów dotyczące 12-godzinnego wyścigu Bathurst w 2024 r. były ograniczone przepisami sportowymi. Zdjęcie: Inside Media

Prawdopodobnie najbardziej kontrowersyjną zasadą była ta, która ustalała okrążenia jako miarę równowagi osiągów, przy czym dwa zgłoszenia Mercedes-AMG z klasy Pro zostały ukarane karami drogowymi za przekroczenie limitu 33 okrążeń (32 do deszczu) w ostatnich godzinach .

Zespoły musiały także przestrzegać minimalnego czasu przejazdu przez pit lane w celu uzupełnienia paliwa, co najmniej 85 sekund, co znacznie zmniejszyło zakres ich przewagi nad konkurentami poprzez oszczędność paliwa.

Speedcafe zapytało kierowców o zdanie i wszyscy wyrazili podobne zdanie na temat przepisów na rok 2024.

„Szczerze mówiąc, z punktu widzenia kierowcy uważam, że tegoroczne zasady były bardzo rozczarowujące, jeśli chodzi o rozrywkę” – powiedział Kelvin van der Linde, kierowca Melbourne Performance Center Audi, który zajął trzecie miejsce.

„Myślę, że Bathurst zawsze było wyścigiem, na który czekałem z niecierpliwością, wiesz, miał trochę strategii, trochę zużycia paliwa, co naprawdę stanowiło wyzwanie dla zespołów i kierowców, aby robić nieszablonowe działania.

„Czasami miałem wrażenie, że podczas wyścigu jechaliśmy pociągiem i czekaliśmy, a ja w zasadzie patrzyłem na deskę rozdzielczą i odliczałem minuty do pit stopu, co czasami było dla nas bardzo frustrujące.

„Mamy więc nadzieję, że uda nam się osiągnąć lepszy wynik i zapewnić widzom lepszą rozrywkę w przyszłym roku. Myślę, że właśnie nad tym musimy popracować”.

Zwycięski kierowca wyścigowy Manthey EMA Porsche, Matt Campbell, dodał: „Powiem tylko, że w pewnym sensie brakowało mi bardziej strategicznego wkładu ze strony zespołu, a to wymaga również większego wysiłku ze strony kierowcy, związanego z zarządzaniem paliwem i tym podobnymi.

„Naprawdę podoba mi się ten styl wyścigów i myślę, że to właściwa wytrzymałość.

„Oczywiście w dzisiejszych czasach samochody mogą jeździć bez problemu 12 lub 24 godziny, więc naprawdę cieszę się z przywrócenia tego aspektu, który jest bliższy stylowi wyścigów IMSA, powiedzmy, z odrobiną jazdy naprzód za kulisami.

READ  Wiadomości o Mosconi Cup: Jason Shaw „nie może się doczekać”, aby wstrząsnąć amerykańskimi fanami, gdy Europa potwierdza wybór dzikiej karty

„Więc tak, naprawdę podoba mi się ten czynnik”.

Samochody często ustawiano blisko siebie ze względu na surowe zasady.  Zdjęcie: Inside Media
Samochody często ustawiano blisko siebie ze względu na surowe zasady. Zdjęcie: Inside Media

Właściciel/kierowca SunEnergy1 Mercedes-AMG, Kenny Hapol, który po zwycięstwach w ciągu ostatnich dwóch lat zajął dziś drugie miejsce, przyznał, że zmiany przepisów na rok 2024 mają motywację rekreacyjną, ale wezwał do bardziej zrównoważonego podejścia.

„Myślę, że zgodzę się z Kelvinem” – powiedział.

„Nie sądzę, że było to właściwe rozwiązanie, myślę, że to w pewnym sensie wyrównanie stawek, nie ma znaczenia, jaki masz samochód i czy zwykle zajmujesz 20. miejsce.

„Zabrali wszystkim przewagę, aby zatrzymać wszystkich na ostatnim okrążeniu i dać świetne widowisko.

„Szczerze mówiąc, teoria jest dobra, ale myślę, że można znaleźć coś pośrodku, gdzie można uzyskać czas na kontrolę w pit stopie, ale nie tak długo, lub można zdobyć inne rzeczy, w których można trochę zyskać. kontroluj i pomagaj innym zespołom, które zwykle kończysz na 8., 10., 12., 14. miejscu, aby dać im szansę.

„Ale pozbawiło to całą strategię, odebrało wszystko i ostatecznie naprawdę miało znaczenie, czy tam byłem, czy nie.

„Więc dla mnie było to trochę za daleko, zbyt radykalnie i przypominało wyścig Am, i to było trudne, wiesz?

„Ale myślę, że istnieje równowaga; widzisz, co próbują zrobić i chcesz, aby wszyscy byli tam na końcu i walczyli.

„Było bardzo dobrze – na końcu było jeszcze sześć lub siedem samochodów; było ekscytująco – ale wymagało wielu normalnych strategii i technik wyścigowych oraz dynamiki wyścigu innej niż dzisiejsza.

„Myślę więc, że mogą znaleźć gdzieś środek”.