Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Kontrola prędkości nie kłamie – Mostert

Kontrola prędkości nie kłamie – Mostert

Chaz Mostert opuszcza The Chase, z fotoradarem w tle. Zdjęcie: Inside Media

Mustangi były stale wolniejsze w pułapce prędkości przez cały 40-okrążeniowy pojedynek na torze Mount Panorama, zazwyczaj o kilka kilometrów na godzinę, zgodnie z liczbami wyświetlanymi na zegarze Natsoft.

Mostert umieścił swojego Mustanga nr 25 Mobil 1 Optus na podium, za dwoma Camaro Red Bull Ampol Racing.

Choć Will Brown dbał o jego uczciwość na końcowych odcinkach, aż do momentu, gdy rywalizację skutecznie wykończył spóźniony samochód bezpieczeństwa, było to w dużej mierze zasługą bardzo dobrej prędkości w drugim sektorze, który biegnie od Reed Park przez szczyt góry do wyjście z obiektu Leśnego.

Zapytany przez Speedcafe o odczytanie pracy silnika, kierowca Walkinshaw Andretti United chciał pochwalić firmę Supercars za inwestycję w pozasezonowe testy w tunelu aerodynamicznym, wyraził jednak zaniepokojenie nierozstrzygniętą kwestią parytetu.

„Przede wszystkim myślę, że to, co Supercars zrobiło podczas przerwy, z aerodynamicznego punktu widzenia, było absolutnie niesamowite” – odpowiedział.

„Myślałem, że samochody wyglądają idealnie wyważone na szczycie, kiedy na początku byłem wystarczająco blisko innych zawodników.

„Ale tak, numery fotoradarów nie kłamią.

„Moim osobistym zdaniem musimy zrobić więcej w tej dziedzinie”.

Podczas gdy Mustangi były generalnie wolniejsze w pułapce prędkości niż Camaro, Mostert był szczególnie.

Był to także najwolniejszy samochód w pierwszej dziesiątce serii rzutów karnych (drugim był Mustang Richiego Stanwaya-Benwrighta), ale mimo to udało mu się zakwalifikować na trzeciej pozycji po szturmie w drugim sektorze, czyli o trzy dziesiąte szybciej niż ktokolwiek inny.

Zapytany, czy samochód nr 25 miał dzisiaj szczególnie wysoki docisk, odpowiedział: „Nie sądzę, że widzę tam coś innego niż ktokolwiek inny.

„Ale ostatecznie sam przebiegłem środkową część wyścigu, więc robiłem, co w mojej mocy, aby jak najwięcej z tego wyszło.

„Ale myślę, że ponowne uruchomienie samochodu bezpieczeństwa i rozpoczęcie wyścigu to był wyraźny sygnał”.

READ  Australijscy sportowcy mają zakaz wstępu do wioski olimpijskiej po wydarzeniach w Paryżu w 2024 roku

Podczas gdy aerodynamika przyciągnęła więcej uwagi niż silniki podczas argumentów dotyczących parytetu na rok 2023, jednostka Forda z siedzibą w Coyote jest obecnie poddawana intensywnej analizie teraz, gdy zakończono testy w tunelu aerodynamicznym, a Supercars podpisała umowę na parytet w zakresie aerodynamiki.

Jednakże prace nad parzystością silników nadal trwają, a mistrzostwa wykorzystały 12-godzinny wyścig w Bathurst, który odbył się w ostatni weekend, do przeprowadzenia prac weryfikacyjnych nad ofertą Gen3 w Mount Panorama.

Delta odcięcia zmiany biegów została zastosowana jako środek doraźny w 2023 r. w przypadku wyraźnych przejściowych rozbieżności między czterokrzywkowym silnikiem Forda a układem napędowym Chevroleta „LTR”.

W ten weekend obniżki pozostały na niezmienionym poziomie, chociaż wydaje się, że takie rozwiązanie zostało ponownie rozważone, biorąc pod uwagę, że dyrektor generalny Supercars Motorsport Tim Edwards potwierdził, że podczas wspomnianych demonstracji wypróbowano różne obniżki.

W tym roku dostawę silników Forda przejął Dick Johnson Racing, a projektem kierował Ryan Storey z zespołu, choć przed rozpoczęciem zmagań na torze w ten weekend zasugerował, że nie wszystkie dolegliwości zostały jeszcze wyleczone.

Przejściowe badanie na dynamometrze już w przyszłym miesiącu, ale prawdopodobnie później, powinno dostarczyć dokładniejszych danych, chociaż pesymizm Storey wydaje się uzasadniony na podstawie dzisiejszego sposobu wykonywania procedury.

Mostert jednak pozytywnie ocenił swój pakiet Mobil 1 Optus Mustang w porównaniu do swoich doświadczeń z pierwszego roku trzeciej generacji, kiedy opowiadał o swoim spóźnieniu w Wyścigu 1.

„Starałem się, jak mogłem, aby dogonić zawodników z przodu, ale nawet gdybym ich dogonił, nie sądziłem, że prawdopodobnie dam im wiele, zwłaszcza po rozpoczęciu wyścigu” – zwycięzca WAU Bathurst 1000 2021 przyznał. .

„Ale mój samochód był naprawdę dobry, naprawdę doceniam WAU, dali mi prawdopodobnie najlepszy samochód, jaki kiedykolwiek posiadałem w erze Gen3.

„Jazda sprawiała dużo frajdy, ale Bathurst to jeden z tych torów, na którym naprawdę można wyróżnić kilka rzeczy”.

READ  Były trener Broncos, Anthony Siebold, opuszcza Premier League, by grać w rugby w Anglii