Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Łatwiej jest przejechać 1700 km niż latać pośród chaosu na lotnisku i dramatu kontroli ruchu lotniczego

Łatwiej jest przejechać 1700 km niż latać pośród chaosu na lotnisku i dramatu kontroli ruchu lotniczego

Międzynarodowy pilot twierdzi, że tygodniowo na jednym lotnisku w Queensland odwoływanych jest do 20 lotów, a międzynarodowi turyści są zmuszeni jeździć z Brisbane do miejsc takich jak Cairns.

Wzrosła liczba żądań zamknięcia samolotów, co budzi obawy dotyczące bezpieczeństwa. WSJ wchodzi do wieży kontroli lotów na międzynarodowym lotnisku Hartsfield-Jackson Atlanta, aby zobaczyć, jak kontrolerzy godzą około 2100 lotów każdego dnia. Ilustracja na zdjęciu: Nayeon Cho

Pilot komercyjny, który poprosił o zachowanie anonimowości, powiedział, że Airservices Australia dokonała dobrowolnych zwolnień podczas Covid i od tamtej pory nie zwróciła personelu.

Występuje po lotnictwie cywilnym, związku reprezentującym personel kontroli ruchu lotniczego, Powiedział, że braki kadrowe u operatora kontroli ruchu spowodowały wyczerpanie pracowników w całym stanie.

Airservices Australia twierdzi, że zarzuty są nieprawdziwe, mimo że Cairns Airport i Australian Aviation Authority uznały „różnice” w kontrolerach ruchu lotniczego w Far North Queensland.

Według pilota, który mieszka w Cairns, sprawa toczy się od miesięcy.

Powiedział, że loty, które odbywały się w przestrzeni powietrznej Cairns lub lądowały w Cairns, zostały odwołane.

„Jako jeden z pilotów, który musi tłumaczyć pasażerom, dlaczego ich lot jest opóźniony lub odwołany, naprawdę uważam, że to hańba narodowa”.

Jego komentarze dotyczą scen chaosu na lotnisku w Queensland, w tym jednego, w którym dziesiątki pasażerów Jetstar pozostawiono do spania w terminalu na noc.

Wśród osób uwikłanych w dramat była kobieta na wózku inwalidzkim, która po wyjściu ze szpitala została zmuszona do spania na sofie na lotnisku.

Około 80 pasażerów Jetstar, w tym dzieci i kobiety w ciąży, utknęło w Proserpine po zatrzymaniu lotu lecącego do Melbourne.

Turysta przeniósł się z Kairu do Brisbane po chaosie

Podróż z Brisbane do Cairn odwołanaS Podczas lotu 1 lipca Damien Ehlers i jego partnerka Lisa D’Agostini postanowili pojechać, zamiast czekać dwa dni na następny dostępny lot.

READ  Oferty Australia White Friday 2021: Najlepsza technologia, dom i piękno

Para i ich dzieci zostały zarezerwowane na lot Jetstar do Cairns o 21:30 po przylocie z Vancouver wcześniej tego dnia.

Ale lot został odwołany na dwie godziny przed wejściem na pokład, a przedstawiciel linii lotniczych twierdził, że było to spowodowane brakiem kontrolerów ruchu lotniczego.

Lisa D’Agostini i Damien Eilers przybywają samolotem z Brisbane do Cairns, kiedy dowiadują się, że został on odwołany z powodu problemów z kontrolerami ruchu lotniczego. Zdjęcie: dostarczone

„Jak kraj taki jak Australia może nie mieć kontrolerów ruchu lotniczego?”

„Nie mogliśmy uwierzyć, że to prawda, ponieważ jak kraj taki jak Australia może nie mieć kontrolerów ruchu lotniczego, a najgorsze było to, że przez dwa dni nie było żadnego lotu poza 16-godzinnym międzylądowaniem w Townsville, które kosztuje 600 USD za osoba” – powiedział Eilers.

Podczas gdy Jetstar zwracał pieniądze za lot, wydali 2000 $ na zakwaterowanie, wynajem samochodów i jedzenie, dopóki nie zdecydowali, co robić.

„Zdecydowaliśmy się wynająć samochód i wybrać się na długi spacer, ponieważ nie było to warte naszych pieniędzy” – powiedział Eilers.

„Jestem Australijczykiem podróżującym z Kanady do Brisbane i dalej do Cairns z moją kanadyjską rodziną.

„Czekałem siedem lat na powrót do domu i myślę, że zerwę więzi z moim australijskim dziedzictwem, ponieważ jestem taki zawstydzony”.

Według strony internetowej Airservice Australia, aby zostać wykwalifikowanym kontrolerem ruchu lotniczego potrzeba 26 miesięcy.

Wieża kontroli lotów na lotnisku w Cairns. Zdjęcie: Peter Carruthers

„Kiedy ktoś wzywa chorobę do innej„ zatłoczonej ”przestrzeni powietrznej, takiej jak Brisbane, zamyka przestrzeń powietrzną nad Cairns, która obejmuje Mackay do około 400 km na północ od Cairns, aby przenieść kontrolera na Brisbane” – powiedział pilot.

„Nie tylko komercyjne samoloty korzystają z tej przestrzeni, Royal Flying Doctor również z niej korzysta”.

READ  Rolnicy z Europy Wschodniej cierpią z powodu cięć ceł na Ukrainie

Pilot powiedział, że brak kontrolerów ruchu lotniczego spowodował również znaczne opóźnienia lotów na samolocie.

„Jedynym innym krajem, który przychodzi mi do głowy w związku z tymi kwestiami ATC, jest Myanmar – są one niezbędne dla naszego kraju” – powiedział.

124 administratorów dokonało dobrowolnego zwrotu

W oświadczeniu firma lotnictwa cywilnego podała, że ​​w lipcu 2021 r. 124 kontrolerów ruchu lotniczego przeszło na dobrowolne zwolnienie lub skorzystało z programu zachęt emerytalnych w całym kraju.

„Szacujemy, że RIS usunął około 13,7 procent kontrolerów ruchu lotniczego z list w całej Australii” – czytamy w oświadczeniu.

Richard Parker, dyrektor generalny Cairns Airport, zgodził się, że na lotnisko miały wpływ problemy z kontrolą ruchu lotniczego.

„Może to być szczególnie zauważalne w ruchliwych okresach, takich jak wakacje szkolne” – powiedział Baker.

„Odwoływanie lotów jest rozczarowujące, zwłaszcza dla podróżnych.

„Bezpieczeństwo i komfort naszych klientów jest dla nas priorytetem.”

Richard Parker, dyrektor naczelny Cairns Airport, mówi, że lotnisko zostało dotknięte problemami z kontrolą ruchu lotniczego. Zdjęcie: Brendan Radke

Rzecznik Urzędu Bezpieczeństwa Lotnictwa Cywilnego (CASA) powiedział, że CASA regularnie kontroluje obiekty kontroli ruchu lotniczego w ramach krajowego programu monitorowania i współpracuje z Airservices Australia w celu usunięcia rozbieżności w usługach.

„CASA ściśle monitoruje i ocenia zamykanie przestrzeni powietrznej, aby upewnić się, że bezpieczeństwo nie jest zagrożone” – powiedział rzecznik.

Rzecznik Airservices Australia zaprzeczył zarzutom, że odwołanie lotów było spowodowane problemami kadrowymi, mówiąc, że mają „pełny” personel w Cairns.

„Airservices Australia nadal inwestuje w naszą siłę roboczą w całej Australii, w tym poprzez rekrutację i szkolenie nowych kontrolerów ruchu lotniczego w całym kraju” – powiedział.

Airservices zwiększa odporność swoich usług, zatrudniając ponad 50 stażystów ATC w całym kraju w ciągu najbliższych trzech miesięcy, aby pogłębić nasze listy ATC.

READ  Główna operacja policji w Sydney w celu powstrzymania protestów związanych z blokadą

„W sumie 80 kontrolerów ruchu lotniczego w roku podatkowym 2024”.