Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

National Australia Bank ukarał grzywną w wysokości 2,1 miliona dolarów za nielegalne pobieranie nadmiernych opłat od klientów w okresie 18 miesięcy

National Australia Bank ukarał grzywną w wysokości 2,1 miliona dolarów za nielegalne pobieranie nadmiernych opłat od klientów w okresie 18 miesięcy

National Australia Bank (NAB) został ukarany grzywną w wysokości 2,1 miliona dolarów za „nierozsądne zachowanie” wobec swoich klientów.

Bank ten, drugi co do wielkości w Australii, został ukarany grzywną za nielegalne pobieranie od swoich klientów okresowych opłat ponad 74 000 razy, nawet jeśli wiedział, że nielegalnie pobiera od nich nadmierne opłaty.

Sąd Federalny stwierdził, że między styczniem 2017 r. a lipcem 2018 r. NAB błędnie nałożyła okresowe opłaty w wysokości 139 845 dolarów w 74 593 przypadkach na 2888 klientów bankowości osobistej i 513 klientów bankowości biznesowej.

Opłaty zostały nałożone nieprawidłowo i datowano je na 2007 r., ale sędzia Sądu Federalnego Roger Derrington napisał, że NAB dowiedziała się o nich pod koniec 2016 r.

Sędzia Derrington napisał w piątkowym postanowieniu, że NAB „w sposób nieuzasadniony wzmagał swój własny interes”, w dalszym ciągu pobierając opłaty od swoich klientów, którzy „byli nieświadomi” tego, co się dzieje.

„Celowo i cynicznie wykorzystała nieświadomość swoich klientów i była skłonna pozwolić na dalsze nadmierne ładowanie, szukając w dobrej wierze, ale bez większego wysiłku rozwiązania” – napisał.

Według doniesień problem wynikał z błędu ludzkiego, gdy pracownicy NAB konfigurowali płatności automatyczne.

Co najmniej od 20 lipca 2007 r. do 22 lutego 2019 r. warunki NAB przewidywały, że bank będzie pobierał opłatę w wysokości 1,80 USD za okresowe płatności na inne rachunki w NAB i 5,30 USD za okresowe płatności na rachunki w innym banku. Niektóre transakcje zostały także zwolnione z opłat.

Jednakże w tym okresie NAB pobierała od klientów okresowe opłaty, jeżeli byli oni uprawnieni do zwolnień; Lub 5,30 USD, jeśli prawidłowa opłata wynosi 1,80 USD.

Chociaż bank przeprowadził wewnętrzne dochodzenie w sprawie problemów i zidentyfikował klientów dotkniętych wadliwym systemem, nie „naprawił dysfunkcji systemu, a nawet całkowicie go zamknął” – napisał sędzia Dearington.

READ  Australijskie zaległości hipoteczne rosną wraz z najgorszym, który ma nadejść

NAB zrobiła to w lipcu 2018 r. i ostatecznie przestała pobierać od klientów wszelkie opłaty za płatności okresowe 22 lutego 2019 r.

Nakładając karę, sędzia Dearington stwierdził, że grzywna w wysokości 2,1 miliona dolarów – maksymalna możliwa – jest „całkowicie nieadekwatna” w stosunku do postępowania banku i jest mało prawdopodobne, aby miała jakikolwiek realny wpływ na jego przyszłe zachowanie.

„W kontekście, w którym NAB wielokrotnie naruszała przepisy dotyczące usług finansowych obowiązujące w tym kraju i jak pokazuje ta i inne sprawy, wydaje się, że przywiązuje niski priorytet do poszanowania praw swoich klientów, co grozi karą kilkukrotną wyższą od maksymalnej ustawowej kara byłaby o wiele bardziej odpowiednia.

Oprócz grzywny w wysokości 2,1 mln dolarów nakazano NAB opublikowanie zawiadomienia na swojej stronie internetowej i pokrycie kosztów prawnych Australijskiej Komisji Papierów Wartościowych i Inwestycji (ASIC).

Przewodnicząca ASIC Sarah Court stwierdziła, że ​​odkrycie „ilustruje konsekwencje, jakie wynikają z nierozwiązania problemu w odpowiednim czasie”.

„NAB w dalszym ciągu pobierała opłaty, wiedząc, że nie ma do tego prawa, i zaniedbała informowanie swoich klientów o tej niezgodnej z prawem opłacie” – stwierdziła pani Court w oświadczeniu.

„Zaprzestanie pobierania tych nieprawidłowych opłat zajęło NAB ponad dwa lata, co jest wyraźnie niedopuszczalne”.

Doszła do wniosku: „Jeśli przepisy zawiodą klientów, oczekujemy, że wszystkie instytucje finansowe, zwłaszcza nasze banki, podejmą szybkie działania, aby zminimalizować szkody dla konsumentów”.

ASIC twierdziła, że ​​NAB była zobowiązana do nałożenia kary za każde z 74 593 nieprawidłowych opłat banku, co oznacza, że ​​maksymalna kara mogła przekroczyć 130 miliardów dolarów, ale sędzia Dearington uznał bank za odpowiedzialny tylko za jedno naruszenie.

NAB wypłaciła już ponad 8 milionów dolarów dotkniętym klientom, którzy ponieśli nieprawidłowe opłaty na dzień 1 sierpnia 2001 r.

READ  Mike Cannon-Brooks wprowadza ofertę przejęcia AGL

W e-mailu do 9News po wydaniu wyroku NAB powtórzył swoje wcześniejsze przeprosiny złożone w lipcu.

„Zakończyliśmy program naprawczy, aby naprawić sytuację i spłacić ponad 8,3 miliona dolarów opłat wraz z odsetkami klientom, których to dotyczy” – czytamy w oświadczeniu.