Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Odwołania lotów i spodziewane opóźnienia w związku ze szczytem popytu na wakacje szkolne

Ponieważ wszystkie stany rozpoczynają się jutro w wakacje szkolne, osoby podróżujące do krewnych lub uciekające w cieplejsze klimaty mogą spodziewać się opóźnień na lotniskach.

Oczekuje się, że dzisiejszy dzień będzie najbardziej pracowity na niektórych lotniskach od początku pandemii COVID-19, ponieważ wakacje szkolne zaczynają się w Australii Południowej i na Tasmanii, a kończą w Queensland i Victorii.

Nowa Południowa Walia jest w środku wakacji szkolnych.

Na lotnisku w Adelajdzie oczekuje się, że dzisiaj przez terminal przejdzie 30 000 osób, co jest bardziej zatłoczone niż przed pandemią i wyższe niż poprzedni szczyt podczas Wielkanocy.

Oczekuje się, że następny poniedziałek i czwartek również będą zatłoczone, powiedział dyrektor zarządzający lotniska, Brenton Cox, kończąc wiechę do 22 lipca – w ostatni piątek wakacji szkolnych w Australii Południowej.

„W ciągu następnych trzech tygodni będzie siedem dni, w których będziemy w pobliżu 30 000 osób, które mijamy każdego dnia, co jest bardziej ruchliwe niż przed pandemią, a nawet bardziej pracowite niż Wielkanoc, kiedy nasz najbardziej pracowity dzień wynosił 26 000” Cox powiedział.

Lotnisko zaleca podróżnym przybycie na dwie godziny przed lotami krajowymi i trzy godziny przed lotami międzynarodowymi.

Tablica odlotów Virgin pokazująca odwołania dla 3 miejsc docelowych
Anulowanie rezerwacji na lotnisku w Melbourne wczoraj.(Listy z wiadomościami)

Dziesiątki lotów odwołanych w tym tygodniu

Trzynaście lotów do iz lotniska Adelaide zostało odwołanych w środę, a wczoraj dziewięć.

W czwartek na lotnisku w Melbourne odwołano również kilkanaście lotów, w tym z powodu zakłóceń pogodowych dla pasażerów zmierzających do dotkniętej powodzią Nowej Południowej Walii.

Opóźnienia i odwołania lotów zostały zgłoszone w Brisbane, Sydney i Perth.

Agent podróży Adelaide, Phil Hoffman, powiedział, że jego firma radzi klientom „uzbroić się w cierpliwość” i przewidywać zmiany godzin lotu.

READ  Supertanie auto: pracownik Gold Coast z wideo wózka przyjmuje pracę w Autobarn

– To będzie test – powiedział.

Ludzie czekają na bagaż w dziale bagażowym na lotnisku Brisbane w Poniedziałek Wielkanocny.
Ludzie zgłaszali, że czekali ponad godzinę na dostarczenie bagażu po wylądowaniu samolotu.(ABC News: Sally Ellis)

Powiedział, że większość linii lotniczych spróbuje umieścić pasażerów na następnym dostępnym locie, zamiast oferować zwrot pieniędzy.

„To się zdarza – nie mamy nad tym dużej kontroli” – powiedział Hoffman.

„Możemy tylko powiedzieć ludziom: „Bądź cierpliwy”. Mam nadzieję, że uda im się dotrzeć na następny lot”.

Powiedział jednak, że niektórzy ludzie zostali skierowani na loty sześć godzin później niż ich pierwotny lot, a niektóre loty ogłoszono zaledwie 10 minut przed planowanym odlotem.

„Rzeczy mogą się zmienić, zdarzają się odwołania, co często mnie denerwuje, ponieważ zdarzają się tak blisko odlotu” – powiedział.

– Oni już dobrze wiedzą.

Linie lotnicze twierdzą, że popyt jest wyższy niż kiedykolwiek

Virgin Australia powiedziała, że ​​liczba podróżnych podróżujących w te wakacje szkolne była o 15 procent większa niż w 2019 r. i była „znacznie wyższa” niż podczas świąt wielkanocnych.

„Lotniska i linie lotnicze na całym świecie odnotowują ogromny popyt, ponieważ podróżni wracają w przestworza, ponieważ ograniczenia pandemiczne łagodzą”, powiedziała rzeczniczka.

Klienci Virgin Australia mogą otrzymać zwrot pieniędzy lub kredyt na podróż, jeśli nie jest dostępny odpowiedni lot, który mógłby zastąpić zarezerwowany lot.

Pasażerowie, których loty są opóźnione o noc, mogą otrzymać 220 USD za zakwaterowanie w hotelu, 50 USD za posiłki oraz zwrot kosztów transportu na lotnisko i „rozsądnych rzeczy osobistych”.

Mężczyzna i kobieta w cieniu czekają przy oknie, patrząc na samolot tygrysa
Opóźnienia lotów dotknęły wszystkie linie lotnicze, w tym te obsługujące regionalne destynacje.(Listy z wiadomościami)

Problemem jest również liczba pracowników

Sekretarz południowego Związku Zawodowego Pracowników Transportu SA/NT, Ian Smith, obwinia za odwołane loty brakami kadrowymi spowodowanymi przez linie lotnicze zwalniające tysiące pracowników na początku pandemii.

Powiedział, że liczba pracowników jest nadal znacznie niższa niż na początku 2020 roku, a wielu pracowników to pracownicy kontraktowi, którzy nie są bezpośrednio zatrudnieni przez linie lotnicze.

READ  Aldi obniża ceny niezawierającego środków chemicznych środka czyszczącego Koh Universal Cleaner
Mężczyzna stoi z rękami na biodrach przed napisem ZRT.
Sekretarz Związku Pracowników Transportu SA/NT Ian Smith.(Listy z wiadomościami)

„To ochroniarze, sprzątacze samolotów – wszystko to – a ci ludzie mają wpływ na to, czy samoloty oderwą się od ziemi” – powiedział.

„Sami piloci i personel pokładowy mają określone godziny, w których mogą pracować, a jeśli samolot jest opóźniony w odlocie [or] Przyjeżdżając późno, nie schodzi z podłogi, ponieważ bagaż nie został posortowany.

„A ludzie nie chcą pracować dla linii lotniczych – mamy pilotów, którzy naszym zdaniem całkowicie opuścili branżę”.

Powiedział, że to „oczywiste”, że problem pojawi się, gdy podróż powróci do poprzednich poziomów.

„Sam Qantas może naprawić obsługę bagażu, ponownie zatrudniając 1600 lub 2000 pracowników, którzy zostali bezprawnie zwolnieni” – powiedział.

„Wielu z nich chciałoby wrócić i pracować w Qantas”.

Hoffman powiedział, że branża turystyczna ogólnie ma trudności ze znalezieniem pracowników ze względu na niepewność zatrudnienia.

„Zauważyliśmy w naszej branży, że mogę jutro zmienić przydział od 15 do 20 nowych doradców, ale nie możemy ich zdobyć” – powiedział.

„Nie chcą wracać do branży, która została tak wstrząśnięta przez COVID”.