Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Podczas letnich wakacji ludzie ustawiają się w kolejce do ładowania samochodów elektrycznych po raz pierwszy w Australii | samochód elektryczny

aAustralijczycy znają frustracje związane ze świętami: kolejki w parkach rozrywki, korki na plaży i rywalizacja o oferty w drugi dzień Świąt Bożego Narodzenia. Jednak w tym roku niektórzy odkryli nowe źródło stresu: opóźnienia podczas ładowania samochodów elektrycznych.

W kolejkach na niektórych stacjach ładowania w tygodniu po Bożym Narodzeniu kierowcy musieli czekać do 90 minut, aby wrócić na drogę.

Sceny pojawiły się na obszarach regionalnych między stolicami, gdy właściciele samochodów elektrycznych wyruszali w duże podróże drogowe – niektórzy po raz pierwszy.

Ale eksperci twierdzą, że listy oczekujących mogą w przyszłości przynieść korzyści branży i właścicielom pojazdów elektrycznych.

Dostarczyli pierwsze „rzeczywiste dane” dotyczące punktów ładowania i ulepszeń niezbędnych do zapewnienia przyszłości transportu elektrycznego w Australii.

Podkreślił, ile jeszcze trzeba zrobić, zanim pojazdy elektryczne staną się powszechnie stosowane.

Sharee i Graeme McCammon kilkakrotnie ładowali swój samochód elektryczny w drodze z Huonville do Sydney w 2022 r., przeważnie w czasie od ośmiu do 20 minut. Zdjęcia: Graeme McCammon

Dyrektor generalny Evie Networks, Chris Mills, jest optymistą, jeśli chodzi o współczesne korki. Jego firma, której celem jest budowa największej w Australii sieci szybko ładujących się pojazdów elektrycznych, pobiła w grudniu rekordy.

„Ten rok był pierwszym, w którym na drogach było wystarczająco dużo samochodów elektrycznych, aby każdy mógł cierpieć z powodu korków” – mówi.

„Nie zrozumcie mnie źle – nie umniejszam frustracji ludzi – ale to będzie pierwszy rok, w którym będziemy mieli wystarczającą ilość danych, aby zaplanować następny rok”.

Mills mówi, że sieć 100 frachtowców firmy między Townsville a Tasmanią przeżyła „cztery największe dni”. [of charging] w udokumentowanej historii” — z najwyższym popytem 29 grudnia.

„Miło jest widzieć, jak kierowcy samochodów elektrycznych wyjeżdżają na wakacje i czują się pewni, że mogą jeździć, zamiast po prostu używać swoich samochodów w stolicach, a następnie wskakiwać do samochodu benzynowego” – mówi.

„Zmienia się mentalność. Ludzie czują się bardziej pewni, że to robią, a to wynika z ekspansji sieci w całym kraju.”

Mills mówi, że to rekordowe zachowanie było czymś więcej niż tylko dowodem na to, że samochody elektryczne są popularne. Zapewniło to również wgląd w obszary, w których potrzebne są dodatkowe udogodnienia.

Informacje o ruchu drogowym dostarczają jedynie ograniczonych wskazówek, które punkty ładowania będą wspólne.

Na przykład stacja ładująca Evie w Coomera w stanie Queensland – w odległości krótkiego spaceru od najpopularniejszej autostrady w Australii – do tej pory odnotowała jedynie skromne wykorzystanie.

„Pozwoli nam to na modelowanie zatorów na podstawie danych z życia wziętych, aby powiedzieć nam, gdzie powinniśmy uaktualnić witryny, zamiast tylko zgadywać” — mówi Mills.

Prezes Tesla Owners Club Australia, Peter Thorne, mówi, że właściwe rozmieszczenie ładowarek było w Australii niezbędne, ponieważ rośnie popyt na samochody elektryczne.

Dostawcy „mają możliwość przyspieszenia i uzyskania opłaty już teraz” – mówi Thorne.

„Dopiero w zeszłym roku samochody elektryczne zaczęły się upowszechniać w Australii, a infrastruktura będzie musiała za nimi nadążyć”.

Według Federalnej Izby Przemysłu Motoryzacyjnego w Australii w 2022 roku sprzedano ponad 33 000 samochodów elektrycznych – prawie dwukrotnie więcej niż w 2021 roku.

Thorne mówi, że wiele miejsc do ładowania samochodów nie jest jeszcze wystarczająco wykorzystywanych, ponieważ kierowcy ładują swoje samochody w domu lub w miejscu wypoczynku. Wielu kierowców chce teraz poprowadzić swoje samochody jeszcze dalej.

„Największą prośbą ze strony naszych członków jest teraz, aby doładowania Tesli zaczęły docierać do bardziej odległych obszarów, zejść z utartych szlaków i naprawdę zacząć poszerzać gamę pojazdów elektrycznych” – mówi. „Potrzebujemy więcej ładowarek”.

Przewodniczący rzecznictwa Rady ds. Klimatu, dr Jennifer Rainer, mówi, że istnieje pilna potrzeba punktów ładowania pojazdów elektrycznych w regionalnej i wiejskiej Australii.

Mówi, że te lokalizacje, szczególnie wzdłuż autostrad, będą miały duży popyt w okresach wakacyjnych, ale przez pozostałą część roku mogą nie być wystarczająco zatłoczone, aby pomieścić usługodawców komercyjnych.

Rząd federalny ma do odegrania ogromną rolę w upewnieniu się [EV charging] Jest stale dostępny tam, gdzie ludzie go potrzebują” — mówi Reiner.

„To musi oznaczać bardzo popularne autostrady, z których ludzie korzystają w sezonie letnim. To tam będzie największy popyt”.

Rządy stanowe, w tym te w Queensland i Nowej Południowej Walii, przyznały dotacje na rozmieszczenie ładowarek pojazdów elektrycznych w lokalizacjach regionalnych, a kwestia finansowania większej liczby stacji ładowania została omówiona w zeszłorocznym dokumencie doradczym dotyczącym strategii pojazdów elektrycznych.

Patrick Finnegan, dyrektor niezależnego operatora stacji ładowania Charge Star, mówi, że potrzebne są fundusze rządowe, aby zapewnić, że ładowarki w wakacyjnych hotspotach są na miejscu i odpowiednio konserwowane.

„Trudno jest uzyskać wykorzystanie potrzebne do uzyskania zwrotu z tej początkowej inwestycji” – mówi.

Finnegan mówi, że najskuteczniejszym sposobem wdrożenia ładowania pojazdów elektrycznych byłyby istniejące stacje benzynowe, na których zasilanie, oświetlenie, sklepy detaliczne i łazienki są już zabezpieczone.

Mamy już lokalizacje wzdłuż autostrady przy stacjach benzynowych. Wszystko, co musisz zrobić, to założyć program grantowy, ustalić jego kryteria i pozwolić ludziom aplikować.

„To najtańszy sposób, aby to zrobić, ponieważ wiele lokalizacji stacji benzynowych ma nadwyżkę mocy dla myjni, która zwykle pobiera 50 kW. Infrastruktura jest już na miejscu.”

Niezależnie od tego, jakie podejście wybiorą rządy i dostawcy usług, zbudowanie większej sieci zajmie trochę czasu.

Zaplanowanie i zainstalowanie stacji ładowania pojazdów elektrycznych zwykle zajmuje 18 miesięcy, a Mills ostrzega, że ​​kierowcy pojazdów elektrycznych będą musieli wziąć pod uwagę podróże drogowe w 2023 r.

„Prawdopodobnie zobaczysz kolejny wzrost popytu w styczniu i kolejny skok w Wielkanoc, aw NSW zobaczymy kolejny wzrost w okolicach Dnia Królowej w czerwcu” – mówi.

Jednak wraz z rosnącą liczbą samochodów elektrycznych liczba ładowarek w Australii będzie rosła.

Giganci energetyczni BP i Ampol ogłosili plany budowy sieci ładowania, a Ausgrid zainstaluje do 30 000 ładowarek montowanych na słupach do 2029 r. Tesla zamknął zgłoszenia dla większej liczby lokalnych stacji Supercharger, a Evie Networks planuje dodać do 120. Wysyłka w 2023 r. .

„Podczas gdy liczba pojazdów elektrycznych podwoi się, liczba lokalizacji prawdopodobnie również się podwoi, a my będziemy mieli znacznie lepsze dane, które pozwolą nam zaplanować modernizacje” – mówi Mills.

READ  Szybki test antygenowy Covid-19 wprowadzony w opiece nad osobami starszymi