Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Recenzja samochodu elektrycznego Genesis GV60

Recenzja samochodu elektrycznego Genesis GV60

Genesis ma nadzieję, że pierwszy z trzech nowych samochodów elektrycznych, które mają zostać wprowadzone w ciągu kilku tygodni, będzie zachętą do umieszczenia na krótkiej liście rodzącej się marki dla nabywców samochodów luksusowych.

GV60 Jest to najmniejszy z trzech nowych pojazdów elektrycznych, choć jako jedyny zbudowany od podstaw jako pojazd elektryczny (GV70 A G80 .zelektryfikowany Oba wykorzystują architektury benzynowe skonfigurowane do przyjmowania komponentów elektrycznych).

Jeździ na tej samej platformie co Hyundai Ioniq 5 A Kia EV6 Dodaje jednak nowy projekt i bardziej fantazyjny sprzęt — i jest dostępny w dołączonej do niego cenie premium.

Mniejszy z tych dwóch, GV60 jest oficjalnie kompaktowym SUV-em, choć jego wsunięcie na tylne siedzenie potwierdza, że ​​jest to jeden z najbardziej przestronnych kompaktowych SUV-ów na rynku. Płaska podłoga oznacza dużo miejsca na nogi, które częściowo rekompensuje skromne miejsce na kolana i głowę.

Pod konsolą środkową znajduje się nawet masywny schowek z siatki, z tylnymi otworami wentylacyjnymi opadającymi do środkowych słupków dachowych.

Bagażnik ma dzieloną składaną podłogę, aby zapewnić łatwiejszy dostęp do schowka poniżej. Pod maską znajduje się również małe pudełko.

Tradycyjny luksus obejmuje przede wszystkim skórzane fotele, z nakrapianym srebrnym wykończeniem i innymi jasnymi akcentami, które uzupełniają różne kolory wnętrza, nadając im odważniejszy, nowoczesny wygląd.

„Kryształowa kula”, która chowa się jak gałka oczna, aby odsłonić selektor napędu, jest artystycznym akcentem, który stanowi ukłon w stronę współczesnego wyglądu GV60.

Lusterka boczne zostały zastąpione kamerami, a ekrany zainstalowane na każdych drzwiach zapewniają szerokie pole widzenia, które odzwierciedla zmieniające się światło i nie wymaga regulacji.

Dwa 12,3-calowe wyświetlacze obsługują zestaw wskaźników i funkcje informacyjno-rozrywkowe, podczas gdy wyświetlacz head-up wyświetla najważniejsze dane w polu widzenia kierowcy.

Jest częścią obszernego pakietu wyposażenia, który obejmuje podgrzewane i wentylowane przednie fotele, podgrzewaną kierownicę, szyberdach, rozpoznawanie linii papilarnych, inteligentny dostęp do kluczyka i bezprzewodowe ładowanie telefonu (musisz go podłączyć, aby korzystać z łączności Apple CarPlay lub Android Auto). Dostępny jest zestaw aktywnego wyposażenia bezpieczeństwa, w tym ostrzeganie o martwym polu, automatyczne hamowanie, ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu i ostrzeżenie o wysiadaniu.

READ  Sprzedaż detaliczna i budowlana wykazuje oznaki ożywienia w Polsce stan

W cenie początkowej wynoszącej około 115 000 USD obejmuje również pięć lat eksploatacji, a właściciele mają do wyboru ładowarkę montowaną w domu lub pięć lat ładowania w punktach Chargefox.

Nie ma zdalnego połączenia przez aplikację na smartfona, ale jest to rzadkie pominięcie.

Do wyboru są dwa GV60, a każdy ma dwa silniki elektryczne.

Standardowy model AWD generuje 234 kW i 605 Nm, co jest wystarczającą mocą do dynamicznej jazdy z responsywnym chwytem, ​​ponieważ 20-calowe opony zapewniają dobrą przyczepność i stabilne pokonywanie zakrętów.

Aż do poziomu osiągów z napędem na cztery koła 121 000 USD, dostępne są 21-calowe koła, różne zmiany wykończenia oraz większy przedni silnik i przycisk Boost, który podnosi szczytową moc do 360 kW i 700 Nm w 10-sekundowych seriach, co skutkuje również wyostrz czasami tępą przepustnicę.

Powodem, dla którego dodatkowe 40 kW/95 Nm nie jest dostępne przez przepustnicę, jest zagadka, która prawdopodobnie sprowadza się do działu marketingu; To bardziej wyrafinowany sposób na wykorzystanie mocy, niż powinien.

Tak czy inaczej, jest bardzo szybki.

Performance wykorzystuje również przednią krzywkę do przygotowania regulowanych amortyzatorów na duże nierówności. Ale niższa guma oznacza, że ​​poczujesz ostrzejsze krawędzie, a GV60 skupia się bardziej na ostrej dynamice niż na płynności.

Kierowca ma wiele możliwości dostrojenia poza zwykłe wyczucie układu kierowniczego i stabilność zawieszenia; Możesz także dostosować czułość hamulców i zażądać syntetycznych dźwięków silnika, w tym dźwięków naśladujących pracę silnika benzynowego.

Każdy model ma również tryb Eco, który oddziela przedni silnik, co z kolei ogranicza szczyty do 160 kW / 350 Nm i obniża zużycie energii, które deklarowane jest na poziomie 18,8 kWh / 100 kWh w napędzie na wszystkie koła i 19,1 kWh w napędzie na wszystkie koła dla wydajności. Zasięg WLTP wynosi odpowiednio 470 km i 466 km.

READ  Dwie opcje dla francuskiego ożywienia gospodarczego

Genesis twierdzi, że GV60 będzie ładować do 350 kW – ale tak nie jest. Jego maksymalna moc wynosi około 240 kW, co czyni go jednym z najszybszych obecnie dostępnych pojazdów elektrycznych. W przypadku najszybszych ładowarek DC zwiększysz zasięg o około 300 km w mniej niż 18 minut.

AC można naładować do 10,5 kW, co oznacza pełne naładowanie w około osiem godzin (lub 35 godzin w normalnym PowerPoint).

GV60 to pierwszy fascynujący projekt Genesis EV, aczkolwiek przy wyższej cenie i ograniczonych dostawach (około 150 w tym roku), co oznacza, że ​​będzie to pojazd niszowy.

Istnieją oczywiste porównania do jego flagowców, ale w porównaniu z luksusowymi markami przynosi korzyści wynikające z tego, że jest projektowany od samego początku jako samochód elektryczny, choć od czasu do czasu uchyla się od jego funkcjonalności.

osąd

Wyposażony w sprzęt i w przystępnej cenie, GV60 to szybki, płynnie jeżdżący pojazd elektryczny, który korzysta z niestandardowej architektury pojazdu elektrycznego.

cztery gwiazdki

Genesis GV60 4WD

Cena £ Od około 115 000 USD samochodem

Usługa gwarancyjna 5 lat / nieograniczony km, bezpłatnie przez 5 lat / 75 000 km

moc/moment obrotowy 234 kW / 605 Nm

bezpieczeństwo 8 poduszek powietrznych, niezależny hamulec awaryjny z wykrywaniem pieszych i rowerzystów oraz asystentem dostawy, asystent utrzymania pasa ruchu, kamera 360°, wyświetlacz kierowcy, asystent wysiadania, ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu, ostrzeżenie dla pasażera z tyłu

Bateria / zakres 77,4 kWh / 470 km

dodatkowy zestaw naprawczy

długie buty 432 litry plus 20 litrów pod maską