Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Sprzedaż pojazdów elektrycznych w Australii wzrosła o 185% od 2022 r. |  Samochód elektryczny

Sprzedaż pojazdów elektrycznych w Australii wzrosła o 185% od 2022 r. | Samochód elektryczny

Sprzedaż pojazdów elektrycznych w Australii wzrosła w tym roku ponad dwukrotnie w porównaniu z 2022 r., ale eksperci branżowi twierdzą, że liczba ta może być wyższa, jeśli rząd zapewni długo obiecywane standardy efektywności paliwowej.

Według danych Federalnej Izby Przemysłu Motoryzacyjnego, od początku roku sprzedaż pojazdów elektrycznych zasilanych akumulatorami osiągnęła 80 446 w porównaniu z 28 326 w tym samym okresie ubiegłego roku, co oznacza wzrost o 185%. Samochody elektryczne stanowiły dotychczas w tym roku 7,2% całkowitej sprzedaży samochodów.

Liczba sprzedanych samochodów elektrycznych w 2023 r. w porównaniu do 2022 r
Liczba samochodów elektrycznych sprzedanych w Australii w 2022 r. w porównaniu do 2023 r.

„Mieliśmy nadzieję, że liczba ta będzie wysoka, ale jest ona powyżej naszych oczekiwań” – powiedział we wtorek Tony Weber, dyrektor naczelny izby.

Behiad Jafari, dyrektor generalny Electric Vehicle Council, powiedział, że rok 2023 był trzecim rokiem z rzędu, w którym sprzedaż pojazdów elektrycznych podwoiła się w porównaniu z poprzednimi 12 miesiącami, w miarę jak podaż zaczęła dotrzymywać kroku popytowi.

Australijczycy mieli także dostęp do tańszych modeli o wartości poniżej 40 000 dolarów.

Al-Jaafari powiedział jednak, że dostawy do Australii są w dalszym ciągu utrudnione przez fakt, że rząd nie przyjął jeszcze przepisów prawnych dotyczących normy efektywności paliwowej, która ograniczałaby emisję w całej sprzedaży producenta i stanowiłaby zachętę dla producentów samochodów do sprzedaży samochodów nisko- i zeroemisyjnych i karać tych, którzy tego nie robią.

W sierpniu rząd federalny ujawnił, że wprowadzenie normy efektywności paliwowej spotkało się z „przytłaczającym” poparciem w drodze konsultacji społecznych. Rząd oświadczył, że zakończy analizę wpływu i opublikuje szczegóły preferowanego modelu standardu „przed końcem tego roku”.

Pomiń poprzednią promocję newslettera

„To bardzo rozczarowujące dla ogółu Australijczyków” – powiedział Jafari o opóźnieniu.

„Liczba samochodów elektrycznych w Australii podwaja się co roku, ale wciąż pozostajemy w tyle za innymi rynkami na całym świecie nieco ponad dwukrotnie, co mówi nam, że gdybyśmy mieli dostęp do tego samego typu samochodu, czy tego samego modelu samochodu elektrycznego, , w tych samych ilościach. Ponownie możemy spodziewać się znacznie wyższej sprzedaży.

„Szczerze mówiąc, dzieje się tak dlatego, że wprowadzenie tych standardów przez rząd federalny zajmuje tak dużo czasu”.

Weber powiedział, że dalszy impuls nastąpi, gdy infrastruktura ładowania – która stanowi część rządowej krajowej strategii dotyczącej pojazdów elektrycznych – stanie się bardziej powszechna.

Druga pod względem sprzedaży marka pojazdów elektrycznych w Australii – BYD – ogłosiła w poniedziałek, że w ciągu 18 miesięcy otworzy kolejnych 30 sklepów detalicznych i więcej centrów serwisowych w ramach swoich wysiłków mających na celu wyprzedzenie Tesli na pozycji lidera rynku.

Według danych Federalnej Izby Przemysłu Motoryzacyjnego BYD sprzedało w tym roku 9 700 samochodów elektrycznych, a Tesla 40 000 samochodów.

BYD sprzedaje w Australii trzy modele samochodów elektrycznych – Atto 3 SUV, Dolphin Hatchback i Seal Sports Car – a w 2024 r. planuje wprowadzić na rynek dwa kolejne modele, w tym samochód hybrydowo-elektryczny o „bardzo dużym zasięgu”.

„Obecnie mamy na rynku trzy wysokiej jakości pojazdy elektryczne, wszystkie w cenie poniżej 50 000 dolarów” – powiedział Luke Todd, dyrektor generalny australijskiego partnera BYD, EV Direct.

Dodatkowe raporty z AAP

READ  Zapowiedź polskiego banku centralnego | MENAFN.COM