Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Supersamochody straciły 2,7 ​​miliona dolarów w pierwszym roku posiadania RACE

Supersamochody straciły 2,7 ​​miliona dolarów w pierwszym roku posiadania RACE

Właściciel Supercars RACE odnotował stratę w wysokości 2,7 miliona dolarów w roku kalendarzowym 2022. Zdjęcie: Inside Media

Nowo złożone dokumenty finansowe wykazały, że RACE poniosła stratę w wysokości 2,7 miliona dolarów w pierwszym sezonie posiadania supersamochodów i liczyła na większe finansowanie od swoich właścicieli.

Spółka Racing Australia Consolidated Enterprises została utworzona w 2021 r. w celu kupowania supersamochodów od Archer Capital i zespołów, a oficjalnie przejęła kontrolę nad firmą 31 grudnia 2021 r.

Według sprawozdań finansowych za rok 2022, które technicznie obejmują okres od 15 miesięcy do 31 grudnia, ale zasadniczo odzwierciedlają tylko jeden rok kalendarzowy, firma wygenerowała przychody w wysokości 112,6 mln dolarów, ale odnotowała stratę w wysokości 2,7 mln dolarów.

Co więcej, jego bilans pokazuje na koniec roku kalendarzowego 2022, że zobowiązania krótkoterminowe przewyższają aktywa obrotowe o 4,9 mln USD (45,5 mln USD w porównaniu z 40,6 mln USD), przy czym „bieżące” w żargonie finansowym oznacza weryfikację/rozliczenie w ciągu 12 miesięcy.

Finałowy wyścig Mistrzostw REPCO SUPERCARS 2023 na jednym z najlepszych torów ulicznych na świecie. Ciesz się tym wszystkim w VAILO ADELAIDE 500, Kliknij tutaj, aby kupić bilety

Zgodnie z notatką zawartą w raporcie rocznym zdolność spółki do kontynuowania działalności „zależy od zdolności do pozyskania dodatkowych środków od inwestorów w celu zaspokojenia bieżącego zapotrzebowania na środki pieniężne i wywiązania się z umów dotyczących zadłużenia, które zapewniają ciągłe wsparcie ze strony pożyczkodawców”.

Dodaje: „Stwarza to zasadniczą niepewność, która może budzić poważne wątpliwości, czy… [Supercars] Grupa będzie kontynuować działalność, w związku z czym nie wiadomo, czy będzie regulować swoje zobowiązania i zobowiązania w toku zwykłej działalności.

Jest to zgodne ze spekulacjami zgłaszanymi wcześniej przez Speedcafe, jakoby Jure Domazet, deweloper z siedzibą w Canberze i jeden z dyrektorów RACE, w którymś momencie tego roku zwiększył swoje udziały.

READ  Australijski ojciec, nazywany idiotą, wyskoczył z samolotu, aby zrobić zdjęcie swojej rodzinie na pasie startowym

Nie wiadomo, czy pozostali akcjonariusze wniosą większy kapitał i w jakiej formie.

Sprawozdania finansowe pokazują, że największym źródłem przychodów RACE/„Grupy Supercars” (RACE jest jedynym właścicielem V8 Supercars Holdings Pty Limited i wszystkich jej spółek zależnych) było „sponsorowanie” wynoszące 34,7 mln dolarów, a następnie „przychody z transmisji”. Wyceniony na 31,2 miliona dolarów.

Potwierdzają również kwotę, jaką każdy zespół otrzymał na pokrycie kosztów budowy nowych samochodów wyścigowych Gen3 na rok 2023, w szczególności 400 000 dolarów na kartę Teams Racing Charter (w oparciu o 24 samochody, odzwierciedlającą listę zgłoszeń pełnoetatowych w 2021 r.). ).

Co dziwne, „płatność za usługę Teams Gen-3” w wysokości 9,6 miliona dolarów jest wymieniona jako aktywo obrotowe.

Sprawozdania finansowe RACE za rok 2023 zostaną opublikowane dopiero po ich przedłożeniu korporacyjnemu organowi regulacyjnemu, przy czym oczywiście okres sprawozdawczy i tak jeszcze się nie zakończył.

Wiadomo jednak, że rozliczenia Gen3 były kontynuowane, na przykład w drugim VCAT w Temura na przełomie lutego i marca.

Zaplanowano także znaczącą i powszechnie chwaloną inwestycję w nadchodzące testy w tunelu aerodynamicznym, czujniki momentu obrotowego i działanie na hamowni w stanach przejściowych.

Zaliczki na rzecz zespołów są obliczane tak, aby pomóc w sfinansowaniu kosztów wydań Gen3 jako istniejących aktywów.  Zdjęcie: Inside Media

Zaliczki na rzecz zespołów są obliczane tak, aby pomóc w sfinansowaniu kosztów wydań Gen3 jako istniejących aktywów. Zdjęcie: Inside Media

W zależności od sposobu obliczenia płatności za Teams Gen-3 te wskaźniki parytetu mogą zostać kapitalizowane, a następnie amortyzowane w czasie, co oznacza, że ​​koszt testów w tunelu aerodynamicznym można rozłożyć na lata 2024 i 2025, zanim Camaro zostanie wymienione. Już w 2026 roku.

Jeśli chodzi o zadłużenie Inicjatywy RACE, „pożyczki” bieżące na koniec 2022 r. wyniosły 4,5 mln USD, a długoterminowe 43,6 mln USD, w tym zadłużenie ogółem wyniosło 42,3 mln USD (składnik bieżący wynosi 4,5 mln USD plus 37,8 1 milion dolarów zadłużenia długoterminowego (składnik bieżący) należnego syndykom kapitału.

READ  Elektryczny automatyczny ekspres Rivian nosedives

Największym wydatkiem RACE w 2022 r. była „Administracja” – 41,4 mln dolarów, a następnie „Obsługa i produkcja wydarzeń” – 39,4 mln dolarów.

Trzecią co do wielkości pozycją wydatków były „opłaty za występy i nagrody pieniężne” w kwocie 17,3 mln dolarów, co ma sens, biorąc pod uwagę, że przyjmuje się, że każda TRC otrzymuje 650 000 dolarów rocznych opłat za występy, a przy obecnej wielkości sieci (2022 i 2023 r.) do 16,3 mln dolarów.

Tymczasem możliwość zakupu przez Shaheena Supersamochodów – plotka, która rozeszła się w sierpniu – pozostaje mało prawdopodobna.

Jak wówczas informowała Speedcafe, teoria, jakoby rodzina Shaheen otrzymała gotówkę ze sprzedaży Grupy OTR spółce Viva Energy, była przedwczesna, biorąc pod uwagę fakt, że Australijska Komisja ds. Konkurencji i Konsumentów nie zatwierdziła transakcji, między innymi sugerując, że pogłoski są nieprawdziwe. . .

Jednak 15 września ACCC ogłosiło opóźnienie w podjęciu decyzji w oczekiwaniu na dalsze informacje na temat proponowanej sprzedaży.

Możliwe jest również, że tor wyścigowy rodziny Shaheen, The Bend Motorsport Park, może stracić miejsce w kalendarzu Supercars na rok 2024 do czasu rozmów na temat opłat sankcyjnych.

Wyznaczono już pięć dat i łącznie siedem wydarzeń na przyszły sezon, w tym dzisiejsze poranne potwierdzenie Potrójnej Korony Darwina w jej zwyczajowym terminie przypadającym na połowę czerwca.