Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Ten oszałamiający obraz radarowy samolotu ujawnia główne wady Qantas i Virgin

Ten oszałamiający obraz radarowy samolotu ujawnia główne wady Qantas i Virgin

Eksperci twierdzą, że analiza danych dotyczących lotów krajowych w USA zawstydza wyniki dwóch największych australijskich linii lotniczych i pokazuje, że pasażerowie są traktowani jak zwykłe głupki.

Środa była najbardziej pracowitym dniem w historii podróży lotniczych w Ameryce – 51 332 lotów krajowych startowało i lądowało na lotniskach w całym kraju.

Dane śledzenia lotów pokazują, że chociaż w przestworza wzbiło się około 2,88 miliona ludzi, wszystko przebiegło niezwykle sprawnie i mniej niż pół procent usług zostało odwołanych.

Dla porównania, spośród 1500 lotów krajowych obsługiwanych w środę w Australii, tego dnia odwołano ogółem 75 lotów, co stanowi pięć procent wszystkich usług.

Chociaż opady deszczu wpłynęły na działalność operacyjną w Sydney i Melbourne, oficjalne dane rządowe pokazują, że linie Qantas i Virgin, a także tanie linie lotnicze Jetstar regularnie zbliżają się do tej liczby – deszcz, grad lub świeci słońce.

Krytycy zarzucają głównym liniom lotniczym przedkładanie zysku nad wyniki.

W październiku odwołano 3,9% połączonych usług Qantas, a Jetstar i Virgin uziemiły po 4,1% swoich lotów.

Według raportu Biura Ekonomiki Badań nad Transportem i Infrastrukturą (BITRE) w całej branży średni wskaźnik odwołań na wszystkich lotniskach w zeszłym miesiącu wyniósł 3,8%. Przed Covidem długoterminowa średnia wynosiła około 2 procent.

Typowe wymówki nie sprawdzają się

W zeszłym miesiącu odwołania były szczególnie poważne na niektórych lotniskach i na niektórych trasach – ale jest to tendencja, która utrzymuje się po Covid-19.

Na przykład na najbardziej ruchliwym lotnisku w kraju, Kingsford Smith w Sydney, Qantas odwołał w październiku 11,7% połączeń między Sydney a Melbourne, Jetstar odwołał 9,3% połączeń, a Virgin zezłomował 10,4%.

Niezależna posłanka federalna Monique Ryan skrytykowała linię Qantas, którą w zeszłym roku nawiedził skandal, określając tę ​​popularną linię lotniczą jako „kartel chmur”.

„Miliony Australijczyków rezerwują loty, aby zobaczyć się z rodziną w czasie wakacji, ale co najmniej jeden na 20 z tych lotów zostanie odwołany” – powiedział portalowi news.com.au dr Ryan.

„To nie wystarczy. Qantas i inne australijskie linie lotnicze zabierają podróżnych niewłaściwym lotem. Najwyższy czas to zakończyć”.

Wezwała rząd do interwencji i przyznania konsumentom „więcej praw w trybie pilnym”.

„Ceny lotów rosną, liczba odwołań lotów rośnie, a jednocześnie rosną zyski. Linie lotnicze takie jak Qantas nie szanują swoich klientów tak bardzo, jak powinny.

Nie tylko pasażerowie i politycy są sfrustrowani liniami lotniczymi.

Ustępujący szef lotniska w Sydney, Geoff Colbert, przemawiał na konferencji Australijskiego Stowarzyszenia Portów Lotniczych na początku tego miesiąca, gdzie określił „utrzymujące się wysokie wskaźniki odwołań” jako „niedopuszczalne”.

Linie Qantas jako przyczyny większości odwołań regularnie podają złą pogodę i problemy z logistyką kontroli ruchu lotniczego.

Jednak we wrześniu dane wykazały, że przez 17 dni nie było żadnych problemów z pogodą ani ruchem lotniczym, a mimo to w ruchu przylatującym i wychodzącym na ruchliwej trasie z Sydney do Melbourne odwołano 184 loty, co stanowi 52 procent całkowitej liczby odwołań w miesiącu.

„Innymi słowy, we wrześniu prawie nie było korelacji między odwołaniami a czynnikami zewnętrznymi, takimi jak pogoda lub problemy z kontrolą ruchu lotniczego” – powiedział Colbert.

READ  Inwestycja: Budżetowanie w celu zaoszczędzenia dodatkowych 93 USD tygodniowo może przynieść Ci 2,3 miliona USD

We wrześniu w całym kraju odwołano 4,9% lotów Jetstar, 3,2% wszystkich lotów Qantas i 3,9% lotów Virgin.

Po latach nawoływań do reform, szeroko zakrojonej rewizji rządu i rosnącej frustracji wśród podróżnych Colbert powiedział: „Zdumiewa mnie to, że pomimo całej krytyki i publicznej kontroli takie zachowanie nadal występuje”.

Rzecznik Qantas powiedział: „Wiemy, jak ważne jest, aby nasi klienci wyszli punktualnie, dlatego koncentrujemy się na tym, aby zapewnić klientom satysfakcję, jakiej oczekują”.

„Pozostajemy najbardziej punktualną dużą linią lotniczą, wyprzedzając naszego głównego konkurenta 14 miesiąc z rzędu i odnotowaliśmy spadek liczby odwołanych lotów w ciągu ostatnich sześciu miesięcy”.

Virgin nie odpowiedziała na prośbę o komentarz.

Sekretarz transportu Catherine King nie odpowiedziała na prośbę o komentarz w tej sprawie.

Dlaczego tak wiele lotów jest uziemionych?

Okno lotu na lotnisku – przydzielony przedział czasowy, w którym linia lotnicza może wylądować lub wystartować – to model opracowany przez światowy przemysł lotniczy w latach 70. XX wieku.

System ma pomóc najbardziej ruchliwym portom lotniczym świata w obsłudze popytu, zapewniając liniom lotniczym określoną liczbę przydziałów czasu na start lub lądowanie każdego dnia w zależności od potrzeb. W dzisiejszych czasach lotniska uznawane za poziom trzeci muszą korzystać z koncepcji przydziałów czasu na start lub lądowanie, a lotnisko w Sydney jest jednym z nich.

Od lat Qantas jest oskarżany o praktykę zwaną „gromadzeniem slotów”, polegającą na tym, że zabiera więcej lotów, niż faktycznie potrzebuje, a następnie regularnie odwołuje loty.

Rob Wood, dyrektor generalny lotnictwa na lotnisku w Sydney, powiedział w sierpniu Stałej Komisji Gospodarki Parlamentu, że „wyścig zbrojeń” rozpoczął się w pierwszej dekadzie XXI wieku.

Na przykład w latach 2017–2019 liczba lotów między Sydney a Melbourne wzrosła o 3,3%, co oznacza około 2000 dodatkowych lotów rocznie.

Jednak liczba pasażerów faktycznie spadła o 0,2 procent, a liczba odwołań wzrosła o 74 procent.

„W miarę jak zaczynają się zapełniać wolne miejsca pracy na lotnisku w Sydney, zauważyliśmy tendencję istniejących linii lotniczych do zwiększania liczby wolnych miejsc pracy” – powiedział komisji Wood.

„To tak, jakby miał miejsce swego rodzaju wyścig zbrojeń, chociaż ogólny patronat nie rósł w tym samym tempie.

„Tendencja ta utrzymuje się w środowisku postpandemicznym, a wskaźniki odwołań na niektórych trasach pozostają wysokie, co rodzi pytanie, dlaczego linie lotnicze ubiegają się o przydział czasu na start lub lądowanie, którego najwyraźniej nie potrzebują”.

Skutkiem tej praktyki jest to, że główne linie lotnicze „blokują konkurencję”, a nowi uczestnicy rynku, tacy jak Rex i Bonza, nie mają dostępu do slotów zajmowanych przez dużych graczy, takich jak Qantas i Virgin.

Krytycy twierdzą, że Qantas był szczególnie agresywny w gromadzeniu automatów do gier.

Przydziały czasu na start lub lądowanie odnawiane są „rok po roku” zgodnie z tzw. zasadą „80-20 wykorzystaj albo strać”, która eliminuje przydziały przydziałów w przypadku wykorzystania nie więcej niż 20%.

READ  Zysk Myera w wysokości 71,1 mln dolarów potwierdza, że ​​strategia sprzedaży detalicznej działa

„Dane sugerują, że przepełnienie, a następnie anulowanie rezerwacji przez zasiedziałe linie lotnicze to strategiczny sposób na zatrzymanie miejsc, których tak naprawdę nie potrzebują, i w efekcie uniemożliwienie innym liniom lotniczym dostępu do nich i zdobycia przyczółka na rynku” – stwierdził Wood. .

„Nadużywanie przydziałów czasu na start lub lądowanie w branży lotniczej, w szczególności na lotnisku w Sydney, jest skutkiem obecnych przestarzałych ram regulacyjnych, które pozwoliły na kontynuację tego zjawiska.

„System nie spełnia już swojego celu i zachęca linie lotnicze do zachowywania się w określony sposób”.

Pod ikoną ognia

W sierpniu Australijska Komisja ds. Konkurencji i Konsumentów wszczęła pozew do Sądu Federalnego przeciwko Qantas w związku z odwołaniem lotów.

ACCC zarzuca, że ​​linia lotnicza dopuściła się fałszywego, wprowadzającego w błąd lub oszukańczego postępowania, sprzedając bilety na ponad 8 000 lotów, które już odwołała, ale nadal reklamowała.

Dochodzenie wykazało, że między majem a lipcem 2022 r. Flying Kangaroo sprzedawał miejsca na odwołane już loty średnio przez ponad dwa tygodnie, a w niektórych przypadkach nawet do 47 dni po wycofaniu usług.

Australijska Komisja ds. Konkurencji i Klimatu zarzuca również, że Qantas nie powiadomił obecnych posiadaczy biletów o odwołaniu ponad 10 000 regularnych lotów średnio na 18 dni.

W przypadku około 70 procent odwołanych lotów w okresie objętym badaniem albo kontynuowano sprzedaż biletów, albo opóźniano informowanie istniejących pasażerów.

Prezes ACCC Gina Cass Gottlieb stwierdziła, że ​​praktyka ta prawdopodobnie wpłynęła na plany podróży „dziesiątek tysięcy ludzi”.

„Zarzucamy, że zachowanie Qantas polegające na kontynuowaniu sprzedaży biletów na odwołane loty i niepoinformowaniu posiadaczy biletów o odwołanych lotach pozostawiło klientom mniej czasu na dokonanie alternatywnych rezerwacji i mogło skłonić ich do zapłacenia wyższych cen za podróż w określonym czasie bez ich wiedzę. To już zostało zrobione” – powiedziała pani Cass Gottlieb. Odwołaj tę podróż.

„Pomiędzy głównymi miastami Australii są ogromne odległości. Niezawodne podróże lotnicze są niezbędne dla wielu australijskich konsumentów, którzy chcą odwiedzić bliskich, spędzić wakacje, rozwijać swoją firmę lub nawiązać kontakt ze współpracownikami.

„Odwołane loty mogą mieć znaczące skutki finansowe, logistyczne i emocjonalne dla konsumentów”.

Sprawa wniesiona przez Australijską Komisję ds. Konkurencji przeciwko Qantas sugeruje, że linie lotnicze mogą anulować usługi krótkoterminowe z szeregu nieprzewidzianych powodów, w tym złej pogody, usterek samolotów i opóźnień wcześniejszych lotów.

„Zarzucamy, że Qantas dokonał wielu z tych odwołań z powodów, które były od niego zależne, takich jak optymalizacja sieci, w tym w odpowiedzi na zmiany w popycie konsumentów, wycofywanie się z trasy lub zachowanie czasu startu i lądowania na niektórych lotniskach” – Cass Gottlieb powiedział. .

Naciśnij, aby zwolnić duży drążek

Doktor Ryan nalega na reformy, które zmuszą linie lotnicze, które niepotrzebnie odwołują swoje usługi, do wypłaty rekompensat poszkodowanym pasażerom.

„Wzywam rząd federalny do podjęcia natychmiastowych działań, aby pasażerowie otrzymali odszkodowanie za opóźnione i odwołane loty” – powiedziała.

READ  Rosja bierze na cel ukraińskie stacje kolejowe - Politico

„Dzięki temu więcej pieniędzy trafi do kieszeni konsumentów i zachęci linie lotnicze do odwoływania mniejszej liczby lotów, tak jak ma to miejsce za granicą”.

W Stanach Zjednoczonych średnia dzienna liczba odwołanych lotów wynosi około 2%. Dr Ryan zauważył, że na lotniskach w Kanadzie i Unii Europejskiej również odwołano znacznie mniej usług.

„Pasażerowie mają prawo do odszkodowania w przypadku odwołania lotu”.

Podobne programy odszkodowań obowiązują w Europie i Stanach Zjednoczonych od prawie dwudziestu lat i nakładają na linie lotnicze obowiązek płacenia pasażerom w zależności od długości opóźnienia i powagi niedogodności, jakie ponoszą.

„W obliczu kryzysu kosztów życia niedobrze, że Australia pozostaje w tyle za światem pod względem ochrony konsumentów podróżujących samolotami” – stwierdził dr Ryan.

„Podobnie jak prawie wszystkie inne kraje rozwinięte, musimy wprowadzić rygorystyczne przepisy konsumenckie, które rekompensują podróżującym liniami lotniczymi opóźnione lub odwołane loty”.

Przedkładanie zysku nad wydajność?

Szacuje się, że Qantas obsługuje około 60 procent wszystkich lotów krajowych w Australii, co zapewnia mu godną pozazdroszczenia dominację na rynku.

Osoby, które ostatnio latały tą linią, zauważyły ​​spadek jakości usług i wyraziły frustrację z powodu jej niezawodności.

Tymczasem ceny biletów lotniczych pozostają wysokie i stają się coraz droższe ze względu na, zdaniem Qantas, znaczną presję kosztową.

W zeszłym miesiącu Qantas zaczął pobierać od pasażerów wyższe opłaty za podróże lotnicze, obwiniając 30-procentowy wzrost kosztów paliwa do silników odrzutowych i słaby dolar australijski.

W czasie Covid-19 linia lotnicza zmniejszyła liczbę pracowników o prawie 10 000, pozostawiając poważne niedobory kadrowe, gdy ograniczenia zostały złagodzone, a życie zaczęło wracać do normy.

Te środki oszczędnościowe poniosły konsekwencje wykraczające poza pogarszające się standardy wydajności.

Qantas przegrał apelację Wysokiego Trybunału od dwóch orzeczeń Sądu Federalnego, w których stwierdzono, że podczas pandemii Covid bezprawnie zwolnił 1700 pracowników obsługi naziemnej i zlecił prace podmiotom zewnętrznym.

W zeszłym roku finansowym linia lotnicza osiągnęła ogromne zyski w wysokości 2,47 miliarda dolarów.

Qantas trudno lubić

W swoim przemówieniu na konferencji Australijskiego Stowarzyszenia Portów Lotniczych Colbert powiedział, że wszyscy w branży lotniczej „chcą, aby Qantas odniósł sukces”.

Jednak popularna reputacja marki „wśród wszystkich Australijczyków” leży obecnie „jeden milimetr pod powierzchnią”.

„To jedna z największych i najpopularniejszych marek, jakie kiedykolwiek powstały w Australii, i wszyscy chcielibyśmy ponownie zakochać się w Qantas, ale jest to trudne, gdy odwołują tak wiele lotów” – powiedział.

„Powinienem dodać, że niesprawiedliwe byłoby wyróżnianie konkretnie Qantas, ponieważ wysoki wskaźnik odwołań jest powszechny zarówno w Qantas, jak i Virgin, więc nie należy tego interpretować jako czegoś, co dotyczy jednej linii lotniczej”.

Jednak Qantas odwołuje loty w znacznie większym stopniu niż jego rywale, biorąc pod uwagę usługi regionalne i tanią linię lotniczą Jetstar.

Przeczytaj powiązane tematy:Qantas