Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Volkswagen planuje zmienić pracę w swoim podupadłym dziale oprogramowania

Volkswagen planuje zmienić pracę w swoim podupadłym dziale oprogramowania

Volkswagen planuje przebudowę na szczycie swojego podupadłego działu oprogramowania, który boryka się z opóźnieniami i stratami budżetowymi.

Cariad, niemieckie ramię programistyczne utworzone w 2020 roku, napotkało problemy, które opóźniły wprowadzenie nowych modeli. Jednym z priorytetów nowego prezesa Volkswagena, Olivera Bluma, było zdefiniowanie strategii oprogramowania Cariad, które w dobie samochodów podłączonych do sieci nabiera coraz większego znaczenia.

Rada nadzorcza Cariad zaproponuje Petera Boscha, weterana Volkswagena, który dołączył do Bentleya w 2017 roku, jako nowego szefa jednostki, według dwóch osób zaznajomionych z rozmowami. Ludzie mówili, że obecny szef działu oprogramowania Dirk Helgenberg, a także dyrektor ds. technologii Lynn Longo i dyrektor finansowy Thomas Sedran szukają nowych miejsc pracy w Grupie Volkswagena.

Bosch, któremu przypisuje się odwrócenie przynoszącego straty Bentleya, nie ma doświadczenia w oprogramowaniu, ale będzie wspierany przez dwóch dodatkowych „ekspertów od oprogramowania”, którzy zostaną zatrudnieni w nadchodzących miesiącach.

„Cariad nadal musi współpracować z tradycyjnymi firmami samochodowymi, takimi jak Volkswagen, Porsche i Audi, i musi mówić ich językiem” – powiedziała jedna osoba.

Cariad został wprowadzony na rynek przez byłego szefa VW Herberta Diessa, a eskalacja problemów jednostki była jednym z głównych czynników prowadzących do jego odejścia w zeszłym roku.

Utworzona w wyniku połączenia prawie 1500 programistów z firm VW, Porsche i Audi, jednostka ta zatrudniała od tego czasu dodatkowe 4000 osób, posiadając filie zarówno w USA, jak iw Chinach.

W ubiegłym tygodniu Volkswagen opublikował dobre wyniki sprzedaży w pierwszym kwartale w Europie i Stanach Zjednoczonych, ale ujawnił, że dostawy pojazdów spadły jeszcze bardziej w Chinach, na jego najważniejszym rynku.

Program stał się głównym punktem odniesienia dla Volkswagena w Chinach, a lokalne marki szybko przejęły inicjatywę w zakresie rozrywki samochodowej i innych aspektów interakcji kierowców z samochodami.

Jedynym członkiem kierownictwa wyższego szczebla Cariad, którego poproszono o pozostanie, jest Rainer Zugehör, a jedna osoba powiedziała, że ​​szybkie przyspieszenie jednostki podczas Covid było jedynym aspektem, który działał.

READ  Australijski Bank Wojskowy został uderzony bezpośrednim rozkazem

„To nie byłby pierwszy raz”, powiedziała jedna osoba, dyrektorzy Volkswagena, którzy zawiedli w swojej roli, są przenoszeni na inne stanowisko w grupie. „To normalne w Volkswagenie” – powiedział mężczyzna.