Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Whincup nie jest „wygodny” ze statusem parzystości silnika Supercars

Whincup nie jest „wygodny” ze statusem parzystości silnika Supercars

Jimmy Whincup. Zdjęcie: Inside Media

DJR przejął dostawę silników Forda poza sezonem i pod kierownictwem Ryana Storeya intensywnie pracował nad pakietem ulepszeń dla 5,4-litrowej jednostki opartej na Coyote, która napędza Mustanga, uznając ją za niepożądaną w porównaniu z Chevroletem „LTR” produkowanym przez KRE ' zostanie wydany w 2023 r., pierwszym sezonie zestawu zasad Gen3.

Chociaż aerodynamika obu samochodów została zresetowana po pozasezonowych testach w tunelu aerodynamicznym, co jest powszechnie uważane za najlepszą praktykę na świecie, długo oczekiwany przejściowy przejazd na hamowni jeszcze się nie odbył.

Dlatego też osiągi silnika pozostawały kwestią domysłów w okresie przedsezonowym, pomimo wprowadzenia czujników momentu obrotowego i szeregu testów, zarówno na lotniskach, jak i na torach wyścigowych.

Whincup, menadżer zespołu w zespole homologacyjnym Chevroleta Triple Eight Race Engineering, jest nie tylko zestresowany, ale i sfrustrowany faktem, że saga o parytecie trwa także w drugim sezonie Gen3 – z wielką szkodą dla jego firmy i innych.

„W przeszłości nie wydarzyło się nic, co zapewniłoby nam komfort” – powiedział o sytuacji równoważności silnika w świetle braku testów przejściowych.

„Wszystkie prace związane z silnikiem i aerodynamiką miały zostać wykonane w 2022 roku, wtedy dopasowywaliśmy samochody i silniki i zabieraliśmy je na imprezę w celu homologacji i przygotowania do sezonu 2023.

„A następnie [Ford] Gdyby silnik został od początku wykonany prawidłowo, z punktu widzenia zespołu homologacyjnego bylibyśmy w znacznie lepszej sytuacji, jeśli chodzi o poświęcony czas, pieniądze i wysiłek.

„Rozmowa o parytecie od 18 miesięcy była bardzo bolesna.

„To wspaniała wiadomość, że sprawy w końcu zaczynają się układać i mam nadzieję, że nastąpi pewna poprawa.

„Ale kiedy tu teraz siedzimy, nie wiemy, czy to będzie trwało przez kolejne 18 miesięcy, czy nie.

„Dobra wiadomość jest taka, że ​​DJR ma całkiem dobre wyniki w zarządzie, więc wydaje się, że jest organizacją o wiele bardziej zdolną do wykonania tego dobrze niż wcześniej”. [engine] dostawca.

READ  Przeprowadzki! Iga Świątek zdobywa pierwszą stronę lifestylowego magazynu „El” w Polsce

„Teraz przyjaźnię się z Robbiem Herodem – jesteśmy dobrymi przyjaciółmi rodziny – ale on nigdy wcześniej nie zajmował się silnikami wyścigowymi; to były po prostu silniki do samochodów drogowych.

„Wiesz, szkody, jakie wyrządzono w ciągu ostatnich 18 miesięcy, są ogromne, więc módlmy się wszyscy, aby ten problem został bardzo szybko rozwiązany.

„Myślę, że pod względem aerodynamicznym jesteśmy w dobrej sytuacji; musimy tylko ustabilizować silnik Forda, zdecydować, że osiągnęliśmy poziom i ścigać się dalej.

„Różnica w równowadze sportowej między jednym zespołem a drugim jest ogromna; A parytet artystyczny to niewielka część tego.

„Musimy więc po prostu to zablokować, pozbyć się ustawień spustu – cokolwiek – po prostu skonfigurujmy aerodynamikę, odpowiedni silnik, ścigajmy się dalej i gotowe.

„Im szybciej to zrobimy, tym lepiej”.

Mistrzostwa Repco Supercars Gold Coast 500 2023
Ryan Story odegrał praktyczną rolę w programie silnika DJR. Zdjęcie: Inside Media

Jednakże Storey zauważył, że jest nieco pesymistyczny co do tego, czy silnik Forda będzie konkurencyjny w najbliższy weekend na torze Mount Panorama.

„W programie nie pozostawiliśmy żadnego kamienia bez zmian, starając się zapewnić parytet z przodu silnika” – powiedział.

„To zostanie ostatecznie rozstrzygnięte z czasem, kiedy rozpoczniemy program dynamicznej transopcji AVL z silnikami Cheva i Forda, miejmy nadzieję, że w pierwszej połowie tego roku, a być może w pierwszym kwartale tego roku.

„Tak więc nadal jest wiele do zrobienia i musieliśmy przejść przez proces prawdziwego zrozumienia specyfiki platformy i poszukiwania mocnych i słabych stron, szans i zagrożeń.

„Od tego momentu rozpoczęliśmy program obejmujący współpracę z Supercars i MoTeC w celu zmiany oprogramowania układowego ECU.

„Zaczęło się od Adriana [Burgess]Kiedy Adrian był szefem sportów motorowych – także w programie aero – wówczas pod okiem Tima Edwardsa [Burgess’ successor, under the new title of General Manager of Motorsport] Kontynuacja z Craigiem Urgentem [Supercars’ engine expert]To była niesamowita podróż, ale wciąż w niej uczestniczymy.

READ  Republika Południowej Afryki vs Zimbabwe, Quinton de Kock, Shawn Williams, wideo

„Jesteśmy więc bardzo podekscytowani wyruszeniem na tor w ten weekend, ale nie mamy złudzeń co do tego, co musimy zrobić.

„Odnieśliśmy ogromne sukcesy i pod koniec tego tygodnia dowiemy się, czy zrobiliśmy wystarczająco dużo.

„Mamy jednak także kolejne kroki, które są zgodne z tym, co zrobimy na wypadek, gdybyśmy nie dotarli tam, gdzie chcemy”.

Historia była jednak ostrożna, gdy Speedcafe poproszono ją o nakreślenie tych „kolejnych kroków”, chociaż wiadomo, że Supercars testowało z przekładniami zmiany biegów Delta w „renderach” Bathurst 12 Hour Gen3.

„Cóż, myślę, że Tim Edwards zrobił furorę i mówił o większej liczbie czujników w samochodach, w tym czujnikach momentu obrotowego, które były używane tutaj przed rozpoczęciem sezonu 2024” – powiedział. .

– Przejdźmy przez ten most, kiedy już do niego dotrzemy.

Storey sympatyzował ze stanowiskiem swojego odpowiednika Whincupa, biorąc pod uwagę, że był on zespołem homologacyjnym Forda.

„Jak zauważył Jimmy, ilość pracy, jaką zespoły homologacyjne włożyły w ten proces, prawdopodobnie pod wieloma względami pozostaje niezauważona” – odważył się menadżer zespołu DJR.

Niedawno ze względu na zły stan zdrowia został wykluczony ze sportów motorowych i dodał: „Kiedy podszedłem do tego ze świeżym spojrzeniem, było całkiem jasne, że w przypadku DJR zaszkodziło to naszemu zeszłorocznemu sezonowi.

„Ale ci goście [Triple Eight] Robili dokładnie to samo.

„Poskromiacz wiatru [wind tunnel] To był świetny przykład. Jerome Moore i Pete Ringwood z Jimmy Organisation byli fantastyczni.

Dodał: „Wszyscy chcieli tego samego i to był parytet, co było wspaniałe, i będziemy nadal współpracować, aby wprowadzić to w życie”.