Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

„Wielkie wyzwanie” Toyoty na rok 2023: dlaczego najbardziej kultowa australijska marka samochodowa nie martwi się niedawnym spadkiem sprzedaży Automotive News

„Wielkie wyzwanie” Toyoty na rok 2023: dlaczego najbardziej kultowa australijska marka samochodowa nie martwi się niedawnym spadkiem sprzedaży Automotive News

Toyota jest ulubionym producentem samochodów w Australii, ale rok 2023 rozpoczyna się raczej szumem niż torbą. Sprzedaż japońskiego giganta spadła o ponad 23 procent w ciągu zaledwie dwóch pierwszych miesięcy roku, zgodnie z najnowszymi danymi sprzedaży opublikowanymi dzisiaj (3 marca).

Ale kierownictwo Toyoty Australia nie martwi się. W rzeczywistości szef sprzedaży i marketingu Sean Hanley przewidział niższą sprzedaż po wprowadzeniu na rynek najnowszej GR Corolli, ostrzegając, że marka prawdopodobnie będzie miała problemy z ograniczeniami podaży w pierwszych miesiącach 2023 roku.

Według danych sprzedaży z lutego, Toyota stara się zaspokoić popyt na większość swoich modeli, a Camry, C-HR, Fortuner, HiAce i Prado wydają się najbardziej ucierpieć z ponad 50-procentowym spadkiem w tym samym okresie w 2022 r. , niektóre z najpopularniejszych modeli samochodów tej marki, w tym Yaris, Yaris Cross, Corolla i RAV4, również odnotowują dwucyfrowe spadki.

Przeczytaj więcej o Toyocie Hilux

Hanley ostrzegł, że pierwsza połowa roku będzie trudna, ale jest przekonany, że wraz z poprawą podaży marka odbije się w drugiej połowie roku. Nawet przy znaczącym spadku Toyota pozostała najlepiej sprzedającą się marką w kraju przez pierwsze dwa miesiące, ze sprzedażą ponad 10 000 pojazdów wyprzedzającą Mazdę.

Ograniczenia w dostawach wpłynęły na cały przemysł motoryzacyjny od czasu wybuchu globalnej pandemii COVID-19 w 2020 roku. Półprzewodników nadal brakuje, a globalna żegluga pozostaje trudna w kluczowych regionach, co powoduje spadek liczby pojazdów na rynku australijskim.

Dodatkowym wyzwaniem jest to, co Hanley nazwał „niezwykłym” zainteresowaniem klientów w ciągu ostatnich dwóch lat dotkniętych pandemią. Hanley powiedział jednak, że poziomy te wracają do poziomów sprzed COVID-19, a także pomogą zapewnić klientom krótszy czas oczekiwania.

Nawet popularny HiLux miał trudny miesiąc, a sprzedaż jego wersji 4×4 spadła o prawie cztery procent, ponieważ dealerzy nie są w stanie sprostać wymaganiom klientów. HiLux jest kluczowym modelem Toyoty i ma nadzieję na sprzedaż, ponieważ w ostatnich latach był najlepiej sprzedającym się nowym samochodem w Australii.

READ  bne IntelliNews - Tusk mówi, że propozycja pociągnięcia szefa banku centralnego do odpowiedzialności karnej jest „gotowa”

Hanley przyznał, że realizacja zamówień klientów w 2023 r. będzie „ogromnym wyzwaniem” i powiedział, że ostateczna liczba sprzedaży będzie „zależała raczej od podaży niż popytu”.

Pomimo spadku sprzedaży w lutym, Toyota dostarczyła w lutym 3939 modeli HiLux, co wystarczyło na drugie miejsce na listach sprzedaży. Został jednak pokonany przez swojego arcy-rywala, Forda Rangera, który odnotował 4473 sprzedaży, co oznacza prawie 30-procentowy wzrost w porównaniu z wynikami z lutego 2022 r.