Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Obrazy sonarowe mogą ujawnić dawno zaginiony samolot

Obrazy sonarowe mogą ujawnić dawno zaginiony samolot

Pionierski amerykański pilot Amelia EarhartTragiczne i tajemnicze zniknięcie pilota podczas lotu nad Pacyfikiem fascynuje świat od prawie 87 lat, wywołując niezliczone śledztwa i misje mające na celu znalezienie odpowiedzi na pytanie, co stało się z ukochanym pilotem.

Najnowsza grupa, która dołączyła do poszukiwań, czyli zespół archeologów podwodnych i ekspertów w dziedzinie robotyki morskiej z Deep Sea Vision, firmy zajmującej się badaniami głębinowymi z siedzibą w Południowej Karolinie, twierdzi, że być może znaleźli wskazówkę, która może położyć kres historii Earharta.

Korzystając z obrazowania sonarowego – narzędzia do mapowania dna oceanu, które wykorzystuje fale dźwiękowe do pomiaru odległości od dna morskiego do powierzchni, grupa zauważyła anomalię na Oceanie Spokojnym – znajdującą się ponad 4877 metrów pod wodą – która przypominała mały samolot.

Naukowcy twierdzą, że urządzenie do obrazowania sonarowego mogło odkryć dawno zaginiony samolot legendarnej lotniczki Amelii Earhart. (Deep Sea Vision / Agencja informacyjna PR) (CNN)

Zespół uważa, że ​​anomalią może być Lockheed 10-E Electra, 10-osobowy samolot, którym Earhart leciała, gdy zniknęła podczas próby lotu dookoła świata.

Deep Sea Vision ogłosiło odkrycie za pośrednictwem postu na Instagramie w zeszłą sobotę.

„Niektórzy nazywają to jedną z największych tajemnic wszechczasów, a ja naprawdę uważam, że jest to największa tajemnica wszechczasów” – powiedział dyrektor generalny Tony Romeo, pilot i były oficer wywiadu Sił Powietrznych Stanów Zjednoczonych.

„Mamy szansę zakończyć jedną z najwspanialszych amerykańskich historii wszechczasów”.

Rozwiąż podwodną zagadkę

Romeo powiedział, że zdjęcia wykonano około 161 kilometrów od wyspy Howland, czyli kolejnego miejsca, w którym Amelia Earhart i jej nawigator Fred Noonan mają wylądować po ostatnim starcie z Lae w Papui-Nowej Gwinei. Po szeroko zakrojonych 16-dniowych poszukiwaniach przeprowadzonych przez rząd Stanów Zjednoczonych uznano ich za zaginionych na morzu.

Amelia Earhart była pierwszą kobietą, która samotnie przeleciała Ocean Atlantycki.
Amelia Earhart i jej nawigator Fred Noonan zniknęli podczas lotu przez Pacyfik w lipcu 1937 roku. (tata)

Romeo ma nadzieję wrócić na miejsce w ciągu roku, aby uzyskać dalsze potwierdzenie, że anomalia dotyczy statku powietrznego, co prawdopodobnie będzie wymagało użycia zdalnie sterowanego pojazdu ROV (pojazdu zdalnie sterowanego) wyposażonego w kamerę umożliwiającą dokładniejsze zbadanie obiektu. Romeo powiedział, że zespół rozważy również możliwość wydobycia swojego odkrycia na powierzchnię.

Andrzej Pietruszka, jeden z badaczy, powiedział: „Chociaż możliwe jest, że jest to samolot, a może nawet samolot Amelia, jest za wcześnie, aby określić to jednoznacznie. Mogą to być również zakłócenia w danych sonaru, coś geologicznego lub coś innego samolot.” „. Archeolog podwodny w Instytucie Oceanografii Scripps na Uniwersytecie Kalifornijskim w San Diego.

„Gdybym jednak szukał samolotu Amelia i ten cel znajdował się w zbiorze danych, chciałbym go przesłuchać dalej” – powiedziała Pietruszka.

Więcej teorii na temat zniknięcia Earharta

W filmie dokumentalnym History Channel z 2017 r. zaproponowano teorię, że Earhart i Noonan rozbili się na Wyspach Marshalla – około 1609 km od wyspy Howland – gdzie zostali schwytani i zabrani na wyspę Saipan, gdzie byli przetrzymywani jako zakładnicy i ostatecznie zginęli. Teorię oparto na zdjęciu z Archiwów Narodowych USA, na którym pojawiło się kilka niewyraźnych postaci; Śledczy twierdzili, że na zdjęciu widać pilotkę i jej samolot.

Międzynarodowa Grupa ds. Odzyskiwania Statków Zabytkowych (TIGHAR) w 2016 roku wysunęła teorię, że Earhart i Noonan przeżyli twarde lądowanie na rafie na Pacyfiku, ale później zginęli, gdy nie mogli wezwać pomocy przez radio. Zespół TIGHAR twierdził, że szkielet rozbitka znaleziony na wyspie Nikumaroro w Kiribati w 1940 r. odpowiadał „wzrostowi i pochodzeniu etnicznemu” Earharta.

Amelia Earhart i Lockheed Electra (Getty)
Amelia Earhart i jej Lockheed 10-E Electra. (Getty)

Nowy obraz proponowanego zaginionego samolotu za pomocą sonaru jest szczególnie interesujący ze względu na jego bliskość do wyspy Howland, powiedziała Dorothy Cochrane, kustosz lotnictwa ogólnego na Wydziale Lotnictwa w Smithsonian National Air and Space Museum. Cochrane powiedział, że w ostatniej komunikacji Earhart jej transmisja radiowa stopniowo stawała się coraz silniejsza w miarę zbliżania się do wyspy Howland, powiedział Cochrane, wskazując, że zbliżała się do wyspy, zanim zniknęła.

Jednak obiekt w kształcie samolotu odkryty przez Deep Sea Vision nie ma niektórych cech statku Lockheed Electra firmy Earhart, takich jak podwójne silniki, według Davida Jordana, współzałożyciela i prezesa Nauticos, firmy zajmującej się eksploracją głębin oceanicznych, która prowadziła poszukiwania satelita. Zaginione samoloty.

Jak gigant fast foodów pomógł wygrać zimną wojnę

„Niemożliwe jest zidentyfikowanie czegokolwiek na podstawie samego obrazu sonaru, ponieważ dźwięk może być zwodniczy, a artefakt może zostać uszkodzony w nieoczekiwany sposób, powodując zmianę kształtu. Z tego powodu nigdy nie można stwierdzić, czy coś jest (lub nie jest) na podstawie sonaru – powiedział Jordan. – Sam obraz.

Jordan powiedział, że potwierdzenie, że znalezioną anomalią był samolot Earharta, wymagałoby powrotu na miejsce w celu dalszego zbadania samolotu, a dokładniej zlokalizowania certyfikatu „NR16020” wydrukowanego na spodniej stronie zaginionego skrzydła Lockheeda. Jordan powiedział, że gdyby samolot odkryto na tej głębokości w oceanie, gdzie temperatury są wyjątkowo niskie, a zawartość tlenu jest niska, samolot byłby bardzo dobrze zachowany.

„(Earhart) była gwiazdą rocka tamtej epoki, podobnie jak Taylor Swift tamtej epoki” – powiedziała Cochrane. „Wszyscy ją ciągną, chcą, żeby okrążyła świat, a potem zniknęła bez śladu”. „To tajemnica XX wieku, a teraz XXI wieku”.