Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Qantas przeżywa kryzys: Alan Joyce odszedł, ale linia lotnicza nadal ma dużo bagażu |  Qantas

Qantas przeżywa kryzys: Alan Joyce odszedł, ale linia lotnicza nadal ma dużo bagażu | Qantas

Wiadomość, że Alan Joyce przesuwa datę swojego odejścia, ponieważ dyrektor generalny Qantas zadziałał jak wyłącznik w fali negatywnej prasy na temat linii lotniczej.

Po 15 latach na stanowisku dyrektora generalnego Joyce miała opuścić walne zgromadzenie linii lotniczej w listopadzie – w ramach starannie zaplanowanego sześciomiesięcznego przekazania władzy obecnej dyrektor finansowej Vanessie Hudson.

Choć ogłoszenie organu nadzoru konsumenckiego o podjęciu w zeszły czwartek działań prawnych przeciwko Qantas oznaczało koniec beztroskiego podejścia linii lotniczej do krytyki, pod rządami Joyce’a kipiało wiele kwestii.

Zarząd Qantas ma nadzieję, że panowanie Hudsona będzie okazją do oczyszczenia sytuacji.

Jednak linia lotnicza nadal znajduje się w trybie kryzysowym. Oto pięć głównych problemów, które nadal masz.

Być może oznaką tego, jak poważnie podchodzi do tej sprawy, jest to, że zwykle buntownicza postawa Qantas wobec wszelkich oskarżeń o niewłaściwe postępowanie zakończyła się nagle, gdy w ubiegły czwartek odpowiedział on na zarzuty Australijskiej Komisji ds. Konkurencji i Konsumentów (ACCC).

ACCC zarzuciło, że linia Qantas dopuściła się fałszywych, wprowadzających w błąd lub oszukańczych zachowań w zakresie reklamowania i sprzedaży biletów na ponad 8 000 lotów, które odwołała już w swoim systemie, a w niektórych przypadkach powiadomienie klientów o odwołaniu lotu zajęło do 48 dni .

W przypadku stwierdzenia naruszenia Qantas może zostać ukarany karami sięgającymi setek milionów. Prezes ACCC Gina Cass Gottlieb powiedziała, że ​​ma nadzieję zebrać ponad 250 milionów dolarów, czyli dwukrotnie więcej niż poprzedni rekord dla firmy, aby wysłać wiadomość do społeczności korporacyjnej.

Działania prawne mogą również obejmować ściągnięcie do zeznań przedstawicieli wyższego szczebla linii lotniczych.

2. Branża lotnicza ma dość Qantas

Dogłębne dochodzenie przeprowadzone przez organ nadzorczy ujawniło również, w jaki sposób Qantas prowadził swoją działalność, wykraczając poza wszelkie rzekome oszukańcze zachowania.

READ  Krajowe próby zmniejszenia zależności od rosyjskiej energii

Ustaliło, że w okresie od maja do lipca 2022 r. Qantas odwołał około 15 000 z 66 000 usług krajowych i międzynarodowych, czyli prawie co czwarty lot.

ACCC twierdzi również, że „odwołań tych lotów dokonano z różnych powodów, w tym z powodów niezależnych od Qantas, takich jak optymalizacja sieci, wycofanie się z trasy lub dotrzymanie godzin startów i lądowań na niektórych lotniskach”.

Chociaż odwołanie lotów z przyczyn niezależnych od linii lotniczej nie narusza żadnych zasad i jako takie nie stanowi części postępowania prawnego, ustalenia Australijskiej Komisji ds. Konkurencji i Klimatu potwierdzają wieloletnie oskarżenia branży o gromadzenie czasu na start lub lądowanie poza lotniskiem w Sydney, gdzie stawki Niskie anulowanie. Tak wysoki, że średnio nieco mniej niż 1 na 10 lotów do Melbourne i Canberry jest odwołanych.

Branża prawdopodobnie poczuje się ośmielona, ​​aby zareagować na takie kwestie, jak negocjacje w sprawie opłat lotniskowych, podczas których Qantas wcześniej był w stanie wyprzedzić innych graczy ze względu na ponad 60% udział w rynku lotów krajowych.

Pytania dotyczące lobbowania linii Qantas wobec rządu Albanii w związku z jego decyzją o odrzuceniu wniosku Qatar Airways o niemal podwojeniu przepustowości również zapoczątkowały debatę na temat wpływów politycznych Qantas, którą branża przyjęła z zadowoleniem.

Oprócz działań Australijskiej Komisji ds. Konkurencji i Klimatu Qantas toczy dwie inne batalie prawne.

Obecnie odwołuje się do orzeczenia Sądu Federalnego, w którym stwierdził, że nielegalnie zlecił pracę około 1700 pracownikom obsługi naziemnej. W decyzjach z 2021 r. stwierdzono, że linia lotnicza naruszyła zabezpieczenia określone w ustawie o godziwej pracy, rozwiązując w listopadzie 2020 r. pracę na 10 lotniskach w związku z pandemią.

Decyzja ta została już podtrzymana w pierwszej apelacji i jeśli Sąd Najwyższy jej nie uchyli, Qantas może stanąć w obliczu ogromnego rachunku odszkodowawczego, przekraczającego dziesiątki milionów dolarów.

READ  Były przewodniczący Channel 4 wyznaczony do kierowania firmą macierzystą Guardian | Opiekun

Niezależnie od tego Qantas stoi w obliczu pozwu zbiorowego w związku ze swoją polityką zwrotu kosztów lotów odwołanych z powodu pandemii, a prawnicy twierdzą, że wykorzystanie przez linię lotniczą środków podróżnych pozwoliło jej traktować pieniądze swoich klientów jako ponad „1 miliard dolarów nieoprocentowanych pożyczek”. ” . Prawnicy domagają się odszkodowania za utracone odsetki od środków.

4. Reputacja klienta

Być może największym problemem jest pozycja Qantas w oczach australijskiej opinii publicznej.

Chociaż jej wyniki w zakresie bezpieczeństwa pozostają nienaganne, w ciągu ubiegłych dwóch lat była to linia lotnicza, na którą składano najwięcej skarg przed Australijską Komisją ds. Konkurencji i Konsumentów (ACCC), a jej reputacja poważnie ucierpiała w wyniku niewłaściwego obchodzenia się ze stawkami za bagaż, kiepskich dostaw na czas wydajność i… Anulacje i ceny biletów lotniczych ustanowiły w drugiej połowie ubiegłego roku nowe rekordy.

Qantas usunął także całą australijską listę najbardziej zaufanych marek. W najnowszej edycji rankingów Roya Morgana opublikowanej w zeszłym tygodniu znalazła się obecnie we wskaźniku nieufności i zajmuje 13. miejsce w gospodarce pod względem zaufania, na słabszej pozycji niż tania linia lotnicza Jetstar.

5. Problemy z flotą

Kiedy na początku tego roku ujawniono jej stanowisko dyrektora generalnego, Hudson uznała starzejącą się flotę Qantas za główny problem linii lotniczej. Średni wiek samolotów tej firmy wynosi około 15 lat, w porównaniu z około dziewięcioma latami, gdy Joyce rozpoczynał pracę na stanowisku dyrektora generalnego w 2008 roku.

W nadchodzących latach przewoźnik ma dostarczyć nowe samoloty, w tym oszczędne A350, które będą wykorzystywane na lotach bez przesiadek między Sydney i Melbourne do Nowego Jorku i Londynu, a także inne nowe samoloty na trasach długo- i krótkodystansowych. trasy.

Jednak obecnie flota Qantas jest znacznie starsza od jej międzynarodowych rywali, co prowadzi do wyższych kosztów konserwacji i eksploatacji w związku z niedoborami części zamiennych, a producenci samolotów pracują jednocześnie nad rozwiązaniem opóźnień w dostawach związanych z koronawirusem, które dotykają wszystkie linie lotnicze.

READ  Spojrzenie na obronę Tajwanu w kontekście globalnym: polska perspektywa

W wyniku tych problemów i powolnego procesu przywracania samolotów zaparkowanych na pustyni podczas pandemii do gotowości do lotu przepustowość Qantas pozostaje ograniczona.

Podczas gdy konsumenci domagają się większej liczby lotów, Qantas nie jest w stanie zapewnić tych miejsc, co jest problemem podzielanym przez niektórych, choć nie wszystkich, jego międzynarodowych konkurentów – przykładem jest Qatar Airways.