Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Ukraińska gospodarka straciła 400 mln euro w wyniku blokady polskiej granicy.  Zakazano także niektórych transportów wojskowych, w tym tysięcy opasek uciskowych

Ukraińska gospodarka straciła 400 mln euro w wyniku blokady polskiej granicy. Zakazano także niektórych transportów wojskowych, w tym tysięcy opasek uciskowych

Jak podała ukraińska gazeta Babel Odwiedzać W kolejce utknęły także przejścia graniczne i wszelkie zaopatrzenie dla wojska przywożone przez organizacje pozarządowe, w tym największe organizacje wolontariackie.

Protestującym nie wolno ukraiński ciężarówki z Polski, Doprowadzenie do załamania się dotychczas głównych szlaków importowych Ukrainy.Głównym żądaniem demonstrantów jest zniesienie systemu „bezwizowego transportu”, zgodnie z którym od 2022 r. ukraińskie firmy transportowe wjeżdżają do UE bez specjalnych zezwoleń. Polscy rolnicy, którzy wiosną 2023 r. protestowali przeciwko przewozowi towarów , również przyłączył się do protestu. Ukraińskie zboża i kukurydza przez Polskę.

Zdaniem protestujących, polskie firmy transportowe są zdenerwowane tym, że Ukraińcy mogą zaoferować znacznie niższą cenę za kilometr niż ich polscy koledzy. Żądanie protestujących jest konieczne zakaz Ukraińscy tankowcy Z rynku Unii Europejskiej Nie da się go wdrożyć na drodze sądowej, chyba że Komisja Europejska tak postanowi. HW każdym razie, ten krok Zakłócałoby to integrację Ukrainy z Unią Europejską, w tym oczekiwane rozpoczęcie rozmów akcesyjnych do UE w 2024 r. – ostatniego kroku na długiej drodze Ukrainy do pełnego członkostwa.

Polacy domagają się także, aby ciężarówki zarejestrowane w UE, wracające z Ukrainy puste, mogły przekraczać granicę bez rejestracji w ukraińskiej kolejce elektronicznej. Pozwoliłoby im to przejechać szybciej niż inne ciężarówki przyjeżdżające z Ukrainy.

Według szacunków Związku Pracodawców Ukrainy ukraińska gospodarka straciła już co najmniej 400 mln euro. Na blokadzie cierpią także polscy przedsiębiorcy, gdyż polskiego eksportu nie można odpowiednio przewieźć na Ukrainę. Co gorsza, blokada wpływa także na zdolności obronne Ukrainy.

Kierowcy twierdzą, że Yagudin to najbardziej problematyczny punkt kontrolny. Całkowita odległość do Helm wynosi około 30 kilometrów. Nie ma nic – nie ma stacji benzynowych, nie ma sklepów – jest tylko droga. Kilometr od samego punktu kontrolnego znajduje się mini-punkt kontrolny. Jest kilka ciężarówek bez przyczep, kilka osób i radiowóz,– mówi Oleksandr Masowiec, który był świadkiem oblężenia.

Na samym punkcie kontrolnym wraz z policją znajduje się aż dziesięć punktów kontrolnych, ruch jest zablokowany jedynie dla ciężarówek. Dozwolone są autobusy, samochody osobowe i dostawcze z polskimi tablicami rejestracyjnymi. Tędy przejeżdżają także ciężarówki przewożące pomoc humanitarną, ale bardzo powoli – jeden lub dwa samochody na godzinę.

READ  Europa wybiera australijskich górników do zastąpienia rosyjskich dostaw

W sumie przez punkty kontrolne przechodzi obecnie jedynie 10% wolumenu ciężarówek sprzed blokady.

W dniu 25 listopada 2023 r. Poinformowali o tym burmistrz Lwowa Andriej Sadowy i wiceminister infrastruktury Serhij Derkach Że Polacy nie pozwalają na przewóz ważnych towarów do Sił Zbrojnych Ukrainy. Polscy urzędnicy nie zdawali sobie z tego sprawy.

Rzeczywistość jest taka, że ​​choć towary humanitarne i pomoc wojskowa udzielane państwu ukraińskiemu mogą przepływać, choć powoli, to nie dotyczy to towarów zakupionych przez setki dużych i małych ukraińskich organizacji ochotniczych, które również zaopatrują linię frontu. Na przykład Iwan Popryżniak, szef zaopatrzenia i logistyki w Come Back Alive, jednej z największych ukraińskich organizacji wsparcia wojskowego, powiedział Babel, że od początku oblężenia wszystkie towary importowane przez tę organizację czekają na granicy.

Jest to na przykład kilka tysięcy kołowrotów CAT i duża partia minivanów – z setek pojazdów, które spodziewaliśmy się otrzymać do końca listopada, połowa z nich jest już na granicy. Przez cały ten czas przejechała tylko jedna ciężarówka z pięcioma samochodami, a to tylko dlatego, że miała europejskie tablice rejestracyjne. Podobnie jest z dronami„, mówi Pobierieżniak.

Z powodu blokady granicznej opóźniona została także ich wysyłka, w tym niezbędnych środków medycznych – mówi Jurij Kopruchko, współzałożyciel Fundacji Lilika.

Maszyny te miały wyjechać na Ukrainę, aby rozładować swój ładunek, a następnie odebrać naszą przesyłkę medyczną w Europie.mówi Kopruchko. „Teraz nie możemy polegać na tych samochodach.

Organizatorem protestu jest Polski Komitet Ochrony Przewoźników i Pracodawców, który powstał we wrześniu 2023 roku i zrzesza wielu właścicieli polskich firm. Twarzą publiczną protestów jest Rafał Mekler, właściciel firmy logistycznej Rafał Mekler TRANSPORT i szef lubelskiego oddziału CNT. To jest to jedyny polerowanie Partia sprzeciwiająca się pomocy Ukrainie.

READ  Papież prosi o „pokojową pielgrzymkę” do Kazachstanu

Meckler aktywnie wspierał rolników podczas wiosennej blokady, a obecnie twierdzi, że polskie firmy transportowe tracą pieniądze na „zwolnieniu z wiz transferowych” dla Ukraińców. Meckler skarżył się, że w wyniku sankcji polskie linie lotnicze utraciły rynek w Rosji, a częściowo w Kazachstanie i na Białorusi. Polityk ma w tym swój własny interes – jego firma przewoziła towary specjalnie na Białoruś i do Rosji.

Kryzys zaostrzył się w okresie przejściowym, który nastąpił po wyborach w Polsce. Nowy rząd zdolny rozwiązać problem obejmie władzę dopiero w połowie grudnia.

Możesz zamknąć tę stronę. Możesz też dołączyć do naszej społeczności i pomóc nam wyprodukować więcej takich materiałów.
Dbamy o to, aby nasze raporty były otwarte i dostępne dla wszystkich, ponieważ wierzymy w siłę bezpłatnych informacji. Dlatego nasz mały, ekonomiczny zespół polega na wsparciu czytelników takich jak Ty, którzy dostarczają aktualne wiadomości, wysokiej jakości analizy i raporty z terenu na temat wojny Rosji z Ukrainą i walki Ukrainy o budowanie społeczeństwa demokratycznego. A tak niewiele: już za jedną filiżankę kawy w miesiącu możesz pomóc w budowaniu mostów między Ukrainą a resztą świata, a także zostać współtwórcą i zagłosować, jakie tematy powinniśmy poruszyć w następnej kolejności. Bądź sponsorem Lub zobacz inne sposoby obsługuje.
Zostań sponsorem!