Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Zasady izolacji COVID-19 dla personelu lotniska w Sydney zmieniły się, ponieważ pasażerowie opóźnili się trzeciego dnia dużego opóźnienia

Wymagania dotyczące izolacji dla personelu lotniska zostały złagodzone po dużych opóźnieniach, które nawiedziły lotnisko w Sydney trzeci dzień.

Wcześniej w sobotę pasażerowie musieli godzinami czekać na przejście procedur bezpieczeństwa i odprawy, podczas gdy na nagraniu wideo widać było długie kolejki ciągnące się poza lokalnymi stacjami.

Qantas, Jetstar i Virgin Australia zostały dotknięte.

W jednym z tweetów ktoś, kto przybył przed 5 rano, opisał sytuację jako „piekło”.

Niektóre samoloty zostały uziemione, aby umożliwić pasażerom wykonywanie lotów, gdy ludzie gromadzą się, aby latać na wielkanocne wakacje szkolne.

Problemy kadrowe wynikające z zasad bliskiego kontaktu z COVID-19 były częściowo obwiniane za opóźnienia, ponieważ pracownicy linii lotniczych nie byli w stanie uzyskać zwolnień dostępnych dla innych branż.

Osoby czekające w kolejce za znakiem na lotnisku
W piątek wprowadzono zmiany w nakazach zdrowia publicznego dla pracowników lotniska.(AAP: Bianca de Marchi )

Jednak rząd stanowy dodał teraz pracowników transportu lotniczego do listy pracowników krytycznych, zwalniając ich z zasad samoizolacji, jeśli staną się kontaktami domowymi.

Zgodnie ze zmianami w piątkowym rozporządzeniu o zdrowiu publicznym pracownicy, którzy zostali zidentyfikowani jako osoby mające kontakty w gospodarstwie domowym, nie muszą już izolować się przez siedem dni i mogą wrócić do pracy, jeśli nie wykazują objawów COVID.

Pracownicy muszą podróżować bezpośrednio ze swoich domów oraz do iz pracy i przez cały czas nosić maskę w miejscu pracy.

Powinny również przejść powtarzany siedmiodniowy szybki test antygenowy (RAT).

Rzecznik NSW Health powiedział, że zwolnienie dotyczy usług transportu lotniczego, których nieobecność może stwarzać wysokie ryzyko zakłóceń, w tym pilotów, osób zajmujących się bagażem, stewardes i pracowników ochrony.

READ  Australijski startup A Cloud Guru został sprzedany firmie Pluralsight w ramach ogromnej transakcji finansowej

Jeśli pracownik ma pozytywny wynik testu lub wystąpią objawy, musi izolować się w domu i nie może wrócić do pracy.

Osoby czekające w kolejce na lotnisku
Pasażerowie w Święta Wielkanocne po raz kolejny musieli godzinami czekać na lokalnych stacjach.(Listy z wiadomościami)

Dyrektor naczelny lotniska w Sydney, Jeff Colbert, przeprosił pasażerów za czas oczekiwania, mówiąc, że koronawirus leży u źródła problemu i czeka ich „doskonała burza”.

„Liczba ruchu rośnie, podróżni są niedoświadczeni po dwóch latach niepodróżowania, a zasady bliskiego kontaktu utrudniają obsadzanie zmian i personelu na lotnisku” – powiedział Colbert.

Linie lotnicze zachęcały podróżnych do przybycia co najmniej dwie godziny przed planowanym czasem odlotu, ale w sobotę niektórzy z podróżnych, którzy przybyli wcześniej, musieli czekać kolejną godzinę, aby dołączyć do listy oczekujących.

Pobierać

Jeden pasażer przybył na lotnisko o godzinie 13:00 lotem o 16:20 do Brisbane tylko po to, by powiedzieć, że muszą czekać.

„Zaczęliśmy ustawiać się w kolejce, ale zostaliśmy wyrzuceni z kolejki. Teraz musimy poczekać jeszcze godzinę, zanim znowu będę w kolejce” – powiedzieli.

„Powinni byli sobie uświadomić [it’s] Pierwsze wakacje szkolne od czasu zamknięcia, z przerwą wielkanocną, myślę, że powinni byli właśnie być przygotowani.

Rzecznik lotniska w Sydney powiedział, że kolejki do ochrony były na długo przed 6 rano, ale później ustabilizowały się i nie było żadnych doniesień o pasażerach, którzy spóźnili się na loty.

W oświadczeniu powiedział, że zespoły pracowników przeczesują kolejki pasażerów, aby nadać priorytet najpilniejszym lotom.