Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Europejska firma podpisuje umowy z indyjską organizacją zajmującą się badaniami kosmicznymi Axiom

Europejska firma podpisuje umowy z indyjską organizacją zajmującą się badaniami kosmicznymi Axiom

Baza europejska Firma poszukiwawcza Gotowy do konkurowania z dostawcami usług kosmicznych SpaceX i Northrop Grumman, startup ogłosił w tym tygodniu, że podpisał wstępną umowę na dostawę ładunku z Axiom Space, mającą nadzieję na stację kosmiczną.

Axiom zgodził się kupić całą misję od firmy poszukiwawczej nie później niż w czwartym kwartale 2027 r., pod warunkiem, że startup osiągnie określone kamienie milowe do 2025 r. – wyjaśniła TechCrunch w niedawnym wywiadzie Helen Hobby, dyrektor generalna firmy poszukiwawczej.

„To nasza główna działalność, czyli obsługa stacji kosmicznych” – powiedziała. „Większość naszych misji uwzględnionych w biznesplanie to dwie trzecie stacji kosmicznej, ponieważ oczywiście istnieje zapotrzebowanie na ładunek”.

Firma poszukiwawcza z siedzibą w Bordeaux we Francji i Monachium w Niemczech szybko osiąga te kamienie milowe. Startup rozwija m.in Modułowy orbiter wielokrotnego użytku o nazwie „Nyx” Zaprojektowany do dostarczania ładunku (i prawdopodobnie ludzi) do i ze stacji kosmicznych.

Firma zamierza przeprowadzić pierwszą misję testową z wykorzystaniem prototypu o nazwie Bikini w styczniu 2024 r. Pierwotnie misja miała odbyć się na pokładzie rakiety Ariane 6 należącej do Ariane Space jesienią tego roku, ale z powodu opóźnień związanych z tą rakietą nośną firma poszukiwawcza zdecydowała się przenieść do pojazd nośny satelity Polarny obszar przemysłowy Indyjskiej Organizacji Badań Kosmicznych.

Hobby wyjaśnił, że fakt, że nie jesteśmy zainteresowani rakietami nośnymi ani teraz, ani w przyszłości, jest jednym z najważniejszych czynników wyróżniających firmę poszukiwawczą.

„Bardzo miło jest móc wykorzystać zasoby narodowe, gdy ma się do czynienia z krajami” – mówi Hobby. „Myślę, że to nasza duża przewaga. Mogę latać amerykańskimi wyrzutniami, jeśli taki ładunek zabiera NASA, a jeśli przywieziemy ładunek japoński, możemy użyć japońskiej wyrzutni” – mówi Hobby. A jeśli przywieziemy towary indyjskie, możemy użyć indyjskiej wyrzutni. To bardzo wyjątkowa rzecz, która pomoże nam zwiększyć zasięg stacji kosmicznych i pomóż im również, ponieważ mogą dzięki nam pokazać Indiom, Japonii i innym klientom, że naprawdę dbamy o przemysł krajowy i czerpiemy z niego korzyści.

READ  Poziom stresu matczynego u przedszkolaków wzrósł podczas pandemii

Począwszy od 2024 roku firma poszukiwawcza uruchomi w czwartym kwartale 2024 roku kolejny, nieco większy model eksperymentalny o nazwie „Mission Could”. Podczas gdy bikini spłonie w atmosferze, dwuletni startup będzie próbował wylądować w oceanie korzystając z misji. Możliwy prototyp. Hobby dodał, że misja ta została już sprzedana. Firma poszukiwawcza nie wybrała jeszcze dostawcy startu na swoją pierwszą misję orbitalną zaplanowaną na 2026 rok.

Od momentu założenia pod koniec 2021 r. firma poszukiwawcza rozwijała się bardzo szybko. W lutym tego roku firma zamknęła rekordowy poziom w europejskim łańcuchu technologii kosmicznych, zamykając drogę do kwoty 40,5 mln euro (44 mln dolarów).

Jednak pod wieloma względami startup musiał stawić czoła wielu przeciwnościom, zwłaszcza powolności Europy we wspieraniu inicjatyw, które zapewniłyby Europejczykom dostęp do przestrzeni kosmicznej i transportu. Zarówno SpaceX, jak i Northrop, posiadające odpowiednio kapsuły Dragon i Cygnus, odniosły ogromne korzyści z ogromnych kontraktów NASA na dostawę ładunków do i z Międzynarodowej Stacji Kosmicznej.

SpaceX zarobiło miliardy na usługach zaopatrzenia ładunków, ale ESA dopiero rozpoczęła wstępną fazę pozyskiwania takich usług od firm z siedzibą w Europie, powiedział Hobby. Firma poszukiwawcza aktywnie ubiega się o ten kontrakt, a Hobby dodał, że szanse na zostanie wybranym do pierwszej fazy umowy o komercyjne świadczenie usług transportu orbitalnego wynoszą „około 98%.

Jednak biorąc pod uwagę względne spowolnienie w Europie, Hoppe stwierdził, że jedną z przyczyn może być postawa niektórych polityków i starszych obywateli.

„Szukasz bezpieczeństwa i komfortu i to właśnie robisz, gdy masz 65, 75 lat. Masz pewne marzenia, ale nie znajdujesz tego, co je spełnia. W Europie odczuwam tego rodzaju poszukiwanie komfortu i bezpieczeństwa . […] Kiedy tworzyliśmy Airbusa, kiedy tworzyliśmy Unię Europejską, były to bardzo śmiałe pomysły i okazały się ogromnym sukcesem. Jedynym sposobem na odniesienie sukcesu w Europie jest odważne myślenie – musimy więc po prostu myśleć odważnie i poza naszą strefą komfortu i bezpieczeństwa.

READ  Odkryto najdalszą galaktykę, 13,5 miliarda lat świetlnych od nas